Porsche Driving Experience-Istra 2018.
Tekst: Goran Vrhovec

Kao i svake godine, hrvatski Porsche team pozvao je odabrane novinare na jednodnevno druženje s ekipom, ali i novim modelima Porschea. Ove godine centar zbivanja bila je Pula.
Iz Porsche centra u Puli krenuli smo u koloni prema Novigradu. Na dobro nam znanim istarskim cestama, dijelom po Ipsilonu, a zatim i lokalnim imali smo prilike isprobati nove Porscheove modele svih kategorija. Bili su tu Boxster S i GTS, Cayman S, 911 Carrera 4S, GTS Cabrio i kao šlag na torti svih 911-ica – Turbo S. Od ostalih modela imali smo priliku isprobati i Macana, Cayennea Turbo te novu Panameru E-hybrid s ni manje ni više nego 680 KS.
S ovakvom ergelom na raspolaganju jasno je da smo jedva dočekali polazak i pametnim odabirom krenuli u istraživanje novih Porschea. Za početak smo odabrali Boxster S od 350 KS kako bi se privikli na performanse kakve nas čekaju u toku dana. 350 KS u Boxsteru idealna su mjera i uz savršeno pogođeni PDK mjenjač za prava vozačka iskustva ne treba vam ništa više. Jedini auto koji je još podatniji za brzu jurnjavu lokalnim cestama je Cayman S s istim motorom. Vjerojatno jedan od najbolje pogođenih sportskih automobila uopće u ponudi danas našao bi se na samom vrhu naše liste želja, u slučaju da se pogodi Eurojackpot.
Savršeno izbalansiran, brz i agilan, a opet uglađen kada to treba biti, Cayman je vjerojatno najbolji sportski auto koji Porsche trenutno nudi. Neka se ne uvrijede vlasnici ili ljubitelji 911-ice, ali opći je konsenzus da sa središnje smještenim motorom Cayman nudi najviše za uložen novac. Naravno, 911 igra u skroz drugoj ligi i teško ga je uspoređivati s ostalim autima, posebno kada se radi o Turbo S izvedbi od 580 KS.
U prošle dvije godine imali smo ga priliku isprobati i na aerodromima gdje smo se iz prve ruke uvjerili u efikasnost njegovog launch-controla. Ovaj put smo ga vozili samo po cestama, odnosno po novoj cesti prema Novigradu da bi njime stigli i do prve stanice – streljane Giovannija Cernogoreza, našeg olimpijskog prvaka. Tamo smo imali prilike uvjeriti se u to kakvim se sportom ovaj izuzetno skromni dečko iz Istre bavi i kakvu podršku ima u obitelji. Nakon pucanja uslijedila je kraća vožnja do njegovog restorana u Novigradu gdje smo uživali u odabranim delicijama koje je Porsche team organizirao za nas.
Uslijedio je povratak prema Puli i tada smo sjeli u Carreru 4S i uz zvuk sportskog ispuha uživali u zvuku šestcilindričnog bokser motora u repu. Bez imalo grižnje savjesti možemo reći da svi oni koji su brinuli oko zvuka zbog turbo punjača, koje su Carrere dobile s redizajnom modela 991 mogu odahnuti.
Zvuk koji dolazi sa stražnjeg dijela Carrere i dalje je jedan od najprepoznatljivijih u auto industriji uopće i puno bolji od onoga iz Turbo S-a. Nakon Carrere red je došao i na Panameru u hibridnoj izvedbi koja jednostavno oduzima dah svojim performansama. Ako je to put kojim će ići svi hibridi, onda ni vozački entuzijasti ne moraju brinuti, jer hibridi ne znače samo dosadu za upravljačem.
Novi Cayenne pokazuje da i ono što smo mislili da se ne može više poboljšati kad smo vozili prošlu generaciju i ostali zaprepašteni performansama i ponašanjem na istarskim (tada vrlo mokrim cestama oko Limskog kanala), može napraviti još bolje .
Sve u svemu, još jedan Porsche Driving Experience je iza nas. Teško je vjerovati da moramo čekati godinu dana do sljedećeg, no vjerujemo da ćemo uskoro ponovno uskočiti u neki Porsche i pisati vam puno detaljnije o našim dojmovima.