Pao apsolutni rekord Nürburgringa!

Foto: Porsche

Često objavljujemo zanimljive rezultate i rekorde koji „padaju“ na najzahtjevnijoj stazi na svijetu. Riječ je naravno o njemačkom Nürburgringu, odnosno njegovom sjevernom dijelu Nordschleifeu.

Preko 20 kilometara duga staza postala je mjerilo za sva vozila visokih performansi, bez obzira jesu li to SUV-ovi ili hipersportaši. No, apsolutni rekord staze postignut je prije više od 35 godina, a za upravljačem je sjedio Stefan Bellof, jedini talent koji je mogao u istu rečenicu s Ayrtonom Sennom.

Radilo se o kvalifikacijama za utrku izdržljivosti od 1000 km. Postigao je nestvarno vrijeme od 6:11,13 min u legendarnom Porscheu 956C, s prosječnom brzinom od preko 200 km/h. Svatko tko je probao na nekoj simulaciji odvoziti to vrijeme, zna o kakvom se uspjehu i postignuću radi.

Do prije nekoliko dana mislilo se da taj rekord neće nitko nadmašiti, obzirom da se takve i slične utrke vozila koja bi mogla srušiti rekord (956/962C je koristio ground effect koji je sad zabranjen) više ne voze na Nordschelifeu. Srećom, umirovljeni Porsche 919 Hybrid koji se više ne natječe, a time ne podliježe FIA pravilnicima, bez ikakvih restrikcija za performanse ide svijetom i postavlja rekorde pod nazivom 919 Hybrid Evo.

Prije par mjeseci je u Spa srušio rekord koji je u kvalifikacijama postigao Lewis Hamilton, a onda se netko u Porscheu sjetio i Nordschleifea. Koji bi drugi auto bio bolji od trostrukog pobjednika Le Mansa da naslijedi vjerojatno najuspješniji i najdugotrajniji auto koji se ikada pojavio na startu legendarne utrke od 24 sata?

I tako je Timo Bernhard dobio jedinstvenu priliku da još jednom provoza 919 Hybrid Evo. Ono što je napravio ušlo je u anale postignuća na četiri kotača, jer je prethodni rekord popravio za teško pojmljivih 51.58 sekundi ili ako vam je lakše, krug je odvozio za 5 minuta 19 sekundi i 55 stotinki s prosječnom brzinom od 233.8 km/h.


Snaga, ali prvenstveno količina downforcea koju razvija 919 Evo iznenadila je i samog Tima koji je kao dobar poznavatelj Nordschleifea ostao zapanjen količinom aerodinamičkog potiska i brzina koje je mogao održavati kroz zavoje najdulje i najteže staze na svijetu. Ovo je nevjerojatan trenutak za mene i za cijeli tim – program 919 je kao šlag na torti. Model Evo bio je savršeno pripremljen i dao sam najbolje od sebe što sam mogao u tom krugu. Zahvaljujući aerodinamičnom downforceu u nekim dijelovima nisam mogao ni zamisliti da mogu ostati pri punom gasu. Dosta dobro poznajem Nordschleife, ali danas sam stazu upoznao na drugi način“, rekao je 37-godišnjak iz njemačkog Bruchmühlbach-Miesau.

 

Specifikacije Porsche 919 Hybrid Evo – (919 Hybrid WEC)
Monocoque Konstrukcija kompozitnog materijala od karbonskih vlakana s aluminijskom jezgrom strukture saća. Kokpit je zatvoren.
Motor V4 motor (90 stupnjeva kut cilindarskog sloga), s turbopunjenjem, 4 ventila po cilindru, DOHC, Garrett turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, potpuno nosivi aluminijski blok cilindra, podmazivanje suhim koritom

Maks. brzina motora: ≈ 9.000/min

Sustav upravljanja

motorom

Bosch MS5
Radni obujam 2.000 cm3 (V4 motor)
Snaga Motor s unut. izgaranjem: 720 hp, stražnja osovina (< 500 KS)

MGU: 440 hp, prednja osovina (> 400 KS)

Hibridni sustav KERS s motorsko-generatorskom jedinicom (MGU) na prednjoj osovini, ERS za povrat energije ispušnih plinova.

Pohranjivanje u tekućinom hlađenom litij-ionskom baterijom s ćelijama iz A123 sustava.

Pogonski sustav Stražnji pogon, kontrola vučom (ASR), privremeni pogon na sva četiri kotača putem električnog motora u Boost modusu,hidraulički upravljan trkački mjenjač sa 7 brzina
Vozno postolje Neovisni prednji i stražnji ovjesi kotača, push-rod sustav s podesivim amortizerima i Pitch-Link sustavom s aktivnim sustavom zaključavanja (bez aktivnog sustava u verziji 919  za Svjetsko prvenstvo u utrkama izdržljivosti)
Kočioni sustav Prema kotaču individualni brake-by-wire sustav (prednja-stražnja osovina brake-by-wire sustav), monoblock kočione čeljusti od lakog metala, ventilirani kočioni diskovi od karbonskih vlakana sprijeda i otraga.

Varijabilno upravljanje okretnim momentom kotača za optimizaciju balansa vozila (varijabilna distribucija okretnog momenta podesivo po osovini)

Kotači i pneumatici Magnezijske kovane felge BBS; radijalni pneumatici Michelin, sprijeda i otraga: 310/710-18
Težina 849 kg (888 kg uključujući vozača)
Dužina 5.078 mm (4.650 mm)
Širina 1.900 mm
Visina 1.050 mm
Kapacitet rezervoara 62,3 litre