Porsche 911 Carrera T
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Porsche
Vjerovali ili ne, Porsche ima novi model 911-ice, ili bolje reći, novu izvedbu svog legendarnog modela. Nazvan je 911 Carrera T (ako vam to zvoni negdje, da, bio je 911 T već u ponudi prije kojih 50-ak godina) pa pogledajmo što novi model nudi…
Puno toga, posebno ako spadate u old school vozače. Očito se Porsche sve više vraća svojim klasičnim kupcima, jer će 911 T poželjeti upravo oni koji vole ručne mjenjače i žele biti u potpunoj kontroli nad vozilom i vožnjom.
Porsche s novim 911 Carrera T ponovo oživljava puristički koncept modela 911 T iz 1968. godine. Smanjena je težina, kraći su prijenosi ručnog mjenjača i ima stražnji pogon s mehaničkom „šperom“ za povećane performanse i intenzivniji užitak u vožnji. Novi model jedinstvenog izgleda temelji se na 911 Carreri i nudi 370 KS. Slovo „T“ kod Porschea stoji za Touring, a osim toga raspolaže dodacima koji se ne nude za „običnu“ 911 Carreru. To primjerice uključuje serijski sportski ovjes PASM snižen za 20 milimetara, Sport Chrono paket optimirane težine, skraćenu polugu mjenjača (za što kraće izmjene i bolji doživljaj desne ruke) s crvenom shemom stupnjeva prijenosa ili središnje dijelove sjedišta od Sport-Texa. U ponudi je opcionalna stražnja upravljačka osovina, koja nije u ponudi za 911 Carreru.
Oprema 911 Carrera T u potpunosti je određena sportskim stilom i lakom konstrukcijom: stražnje staklo i stražnja bočna stakla izuzetno su lagana, dok obloge vrata imaju omče za otvaranje. Apsorpcija zvuka, posebno sa stražnjeg dijela vozila maksimalno je smanjena, opcionalna stražnja sjedišta su izostavljena i jednako tako se može odustati od sustava Porsche Communication Management (PCM). Rezultat je sljedeći: 20 kg manje od jednako opremljene 911 Carrere i čak 50 kg manje od Carrere 4 S. To je dovoljno za jednu desetinku brže ubrzanje do 100 km/h (4.4 s ručnim, a 4.1 s PDK mjenjačem ako ga odaberete, iako to ovaj put ne savjetujemo) u odnosu na jednako motoriziranu Carreru. Maksimalna brzina nešto niža zbog kraćih prijenosnih odnosa pa je kraj ubrzanja kod 304 km/h.
Uglavnom, radi se o provjerenom receptu koji je Porsche već isprobao s limitiranim 911 R koji je postao predmet velikih špekulacija na tržištu. Očito je da ovim potezom Porsche želi ponuditi sličan doživljaj za puno manje novaca i za puno širi krug kupaca (koji mogu izdvojiti 107.553 Eura u Njemačkoj, a ne nalaze se na listama posebnih kupaca).
911 Carrera T bit će dostupna za isporuku od siječnja 2018. g. te se već sada može naručiti.