Porsche 911 Carrera 4

Svaki put kada dobijemo neki Porsche na test u prvi tren ostanemo iznenađeni koliko je kvaliteta zapravo osjetilan pojam.
Teško ju je opisati riječima, no čim uđete u 911 znate da je napravljen na način da bude brz, siguran i ponajviše trajan. Bez obzira osluškujete li zvuk zatvaranja vrata, prstom prelazite preko savršenih šavova na sjedalima ili se igrate skrivenim držačima za čaše koji nas uvijek iznova oduševe, sve je na 911 čvrsto i solidno.
I treba biti ako Porsche misli nastaviti sa svojim statistikama da 75% svih ikada proizvedenih Porschea još uvijek voze cestama. Ako se neke dobre stvari ne mijenjaju, neke se iz generacije u generaciju dotjeruju i poboljšavaju. Kao što već znate, kada je izašao novi model 911 (interno nazvan 991), osim što je na prvi pogled narastao (pametnim dizajnom izvana su dimenzije ostale iste dok je kabina znatno prostranija) s 100 mm većim međuosovinskim razmakom, dobio je na stabilnosti pri brzoj vožnji, a skraćenjem prevjesa dobio je na agilnosti i kompaktnom izgledu. Uz to, 991 donio je još neke novosti koje su najdugovječniji model Porschea (ako ste do sada živjeli na Marsu, znajte da 911 ove godine slavi 50. rođendan). U skladu s vremenom u kojem živimo, 991 je dobio manji motor (s 3.6 litara obujam je smanjen na 3.4), start-stop sustav te sedam brzinski ručni mjenjač (jedini na svijetu). Ipak, 95% kupaca novog 991 sigurno se odlučuje za famozni PDK mjenjač s dvostrukom spojkom, koji uz to što također ima sedam stupnjeva prijenosa doprinosi i štednji goriva, jer pri laganoj vožnji već ispod 90 km/h se možete voziti u najvišem stupnju prijenosa.
Spomenuto smanjenje obujma u dobroj tradiciji Porsche nije dovelo do smanjenja snage, već naprotiv, pa tako sad osnovni 991 Carrera (i testirana Carrera 4) razvijaju 350 KS. To je dovoljno za ubrzanja od 0-100 za manje od 5 sekundi i najveću brzinu od 283 km/h. Ono što Carreru 4 vizualno određuje u odnosu na normalnu Carreru je 44 mm šira karoserija, pragovi i širi trag kotača, jedinstvena LED traka koja se proteže cijelom širinom zadnjeg dijela između svjetala (koja služi kao normalno stražnje svjetlo, ali u slučaju kočenja u opasnim situacijama počne pulsirati i na taj način upozorava vozače iza vas na opasnost) te drugačiji usisi za zrak. Oblik slijedi funkciju i zato je i ovdje riječ o pravom 911.
Za svaki Porsche se kaže da je to jedini sportski auto (pritom naravno mislimo na sportske modele marke) kojim se možete voziti svaki dan. Kako bi ta tvrdnja stvarno držala vodu, Porsche je s modelom 964 počeo proizvoditi modele s pogonom na sve kotače. 991 je dakle peta generacija 911 koja se nudi s ovakvim pogonom, pa ne treba sumnjati da su svojstva Carrere 4 u svim uvjetima na nivou kakvog i očekujemo od jednog najnovijeg 911, bez obzira vozite li u idealnim uvjetima ili su vas na putu dočekali kiša ili snijeg. Upravo u tim teškim uvjetima do izražaja dolazi PTM (Porsche Traction Management) sustav, kako Porsche naziva svoj aktivni sustav pogona na sve kotače, koji kontrolira snagu i prijenos iste na podlogu ne silom već inteligencijom. Ugrađeni senzori na vozilu prikupljaju brojne informacije poput broja okreta svakog kotača, uzdužnog i poprečnog ubrzanja i trenutnog kuta upravljača. Sve navedeno omogućava sustavu da u djeliću sekunde izvrši potrebne korekcije prijenosa snage između prednje i stražnje osovine i na taj način omogući izvrsna vozna svojstva i u najtežim uvjetima. PTM djeluje u suradnji s ABD (Automatic brake differential) samokočnim diferencijalom i kontrolom proklizavanja ASR.
Sve navedeno jamči da ćete, bez da to osjetite, s novom Carrerom 4 biti još brži bez obzira na uvjete, no ono što je još važnije, u svakom slučaju sigurniji na cesti. Kako kažu britanski kolege, treba vam eksploziv da ovaj 911 izmaknete iz putanje u zavoju. O preciznosti upravljanja ne treba previše govoriti, iako je i Carrera 4 dobila električno potpomognut servo upravljač, koji je bio kamen smutnje kod svih entuzijasta, o nekom pravom gubitku osjećaja realno se ne može govoriti. U pitanju su zaista nijanse, no sveukupan paket je zaista impresivan. Kao i potrošnja koja nam se tijekom testa kretala ispod 15 litara, što obzirom na performanse ispada zanemarivo, posebno ako pogledamo cijenu samog vozila. No, svejedno, radi se o važnim brojkama jer je poanta cijele modernizacije 911-ice i bila smanjenje CO2.
Pri kupnji nemojte očekivati velike popuste, jer Porsche vrlo dobro zna vrijednost svojih automobila. No, zato i kao rabljeni postižu visoke vrijednosti. Uz to, čak i uz tako nisku potrošnju nemojte očekivati niske izdatke po pitanju održavanja, no u usporedbi s drugim automobilima sličnih performansi, može se reći da je Porsche zaista štedljiv i ne pretjerano skup auto.
Za Vrlo ozbiljne performanse uz vrlo sposoban ovjes koji uz to nudi i udobnu vožnju. Uz to, kabina je prelijepo uređena, a materijali vrhunski
Protiv Upravljač bi mogao biti komunikativniji. Granica prianjanja je tako visoka da će malo tko ikada doći do nje.
Mišljenje Radi sve što očekujete od jednog superauta plus još mnogo više od toga. Toliko je talentiran u svim pogledima da ne čudi da je naš Auto godine među sportašima