Peugeot RCZ R

Coupéi su oduvijek  posebna sorta automobila. Ona koja se kupuje srcem, a ne razumom. Dvoja vrata i uglavnom dva upotrebljiva sjedala jamac su nepraktičnosti, ali i znak individualnosti vozača.
Kada je Peugeot predstavio RCZ, napravio je pravu pomutnju jer je serijska izvedba bila gotovo identična konceptu, što je vrlo rijedak slučaj u praksi. Izuzetno je privlačan i nema tog prolaznika koji se neće osvrnuti. Do sada je raspolagao  motorima od 156 do 200 KS pa iako 200 KS nije malo, za ovakvu liniju i prestiž trebalo mu je više. I tako je Peugeot uz pomoć svojeg natjecateljskog odjela napravio RCZ R, top model od punih 270 KS čime je RCZ R postao najjači serijski Peugeot svih vremena.
Ova brojka znači još i više kada znamo da dolazi iz 1,6-litrenog THP motora. Ostali takvu ili sličnu snagu izvlače iz dvolitrenih motora. Stari znanac iz BMW grupacije na službi u Peugeotu dobio je temeljitu doradu u maniri najboljih tunera. S litarskom snagom od 170 KS i okretnim momentom od 330 Nm (pri svega 1900 okretaja) ovaj motor staje uz bok „najnabrijanijih“ serijskih motora današnjice. Sve to postignuto je uz nevjerojatno nisku emisiju CO2 od svega 145 g/km, čime RCZ R uvjerljivo vodi u svojoj klasi te uz izuzetno nisku potrošnju za performanse koje pruža.
peugeot_rczr_post02
Da bi se to postiglo Peugeot je temeljito doradio motor.  Blok je prije obrade ojačan posebnim procesom za veću izdržljivost, twin scroll turbo također je modificiran, kao i ispušna grana posebno dizajnirana u stilu natjecateljskih sustava. Novi su i alu klipovi koje je proizveo Mahle čije usluge koriste redom svi najpoznatiji proizvođači koji sudjeluju na utrkama. Korišten je aluminij iz Formule 1,  a za njihovo hlađenje zadužene su dvije mlaznice. Kompresijski odnos sada je 9.2:1, što je visoka kompresija za turbo motor čime je smanjena turbo rupa, a povećana iskoristivost. Klipnjače su posebno ojačane, a njihovi su ležajevi presvučeni posebnim polimerskim slojem patentiranim od Mahlea i po prvi puta su u serijskoj proizvodnji upravo na RCZ R-u. Sve ovo dokaz je da se Peugeot Sport ozbiljno primio posla oko RCZ R-a i rezultat nije izostao. 5.9 sekundi za ubrzanje od 0-100 km/h, te najveća brzina od 250 km/h govore samo pola istine. Motor s lakoćom ubrzava 1280 kg tešku karoseriju (RCZ R je 17 kg lakši od normalnog RCZ-a). Impresionira i elastičnošću, nebitno je u kojem režimu rada se nalazi motor kada pritisnete gas. 1,6-litreni THP uglađeniji je i linearniji od većih konkurenata pa imate dojam da vozite auto veće zapremine.

Dorađeni su mjenjač, ovjes, kočnice i diferencijal. Amortizeri su 14% tvrđi na prednjoj osovini i čak 44% na stražnjoj, uz novu geometriju i 10 mm nižu karoseriju. Kočnice su Alconove (također s utrka) s četveroklipnim kliještima i promjerom diskova od 380 mm, što je standard u WRC-u na asfaltnim podlogama. Torsen diferencijal zadužen je za prijenos snage na podlogu, čime je 270 KS uspješno ukroćeno obzirom na prednji pogon. Naravno da je neizbježno da tolika snaga nema utjecaj na volan pa je kod naglih ubrzanja na izlasku iz zavoja potrebno dobro držanje upravljača, no osjećaj i njegova preciznost bitno su bolji od onih iz slabijih verzija RCZ-a. Ubrzanja fasciniraju, kao i zvuk koji pritom ispunjava kabinu. Kratka ručica mjenjača i precizni hodovi dodatno povećavaju doživljaj vožnje. Niska silueta, širok stav i asimetrične gume od 19 cola garancija su izuzetno visokih brzina u zavojima pa su dobro profilirana sjedala razumljiva sama po sebi. Svakako treba spomenuti da se odnosi u mjenjaču odlično nadovezuju jedan na drugi pa je tako motor uvijek u optimalnom području nakon svake promjene stupnja. Zvuk i osjećaj kada tako ubrzavate sličan je onome na motociklima, a snaga dolazi bez prestanka…

Jasno je da RCZ R osim likom nema veze sa slabijom braćom. Stoga i cijena od 340.000 kn (95.000 kn više od THP 200) nije tako strašna. Svi dijelovi ugrađeni u RCZ R vrijede deset tisuća eura, kolika je razlika između THP 200 i RCZ R-a u Njemačkoj. Kada tu ubrojite i ekskluzivan interijer od Nappa kože i Alcantare, ksenonska svjetla te najmoćniju navigaciju i audio sustav koji Peugeot daje, RCZ R ne ispada tako skup. Još kada znate da troši 10,5 l benzina, Peugeotovim inženjerima treba skinuti kapu do poda. Napravili su prelijep, a sada i vrlo brz auto s kojim nećete bankrotirati.

Za Izgled, performanse, materijali u unutrašnjosti, niska potrošnja, bogata oprema, prtljažnik
Protiv Neupotrebljiva stražnja sjedala, visoka cijena