Peugeot 5008 i 308
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Peugeot
U srcu Hrvatskog Zagorja Peugeot je predstavio novinarima svoj novi, trenutno najveći SUV u ponudi – 5008. Radi se o većem bratu vrlo uspješnog 3008 s kojim je Peugeot zaista odvažno zakoračio na pravo SUV tržište.
Odmaknuvši se o prethodnika istog imena, 3008 je postao pravi SUV, a ne više jednovolumen te je ponudio atraktivan izgled, vrhunsku tehnologiju i bogatu opremu kojom je nastavio trend postavljanja marke u sam vrh mainstream proizvođača i viši cjenovni razred. S 5008 uspješan recept je ponovljen. Opet je iskorišteno ime koje je prije bilo rezervirano za jednovolumen, no sada ova oznaka krasi skoro 4.7 metara dugi SUV s tri reda sjedala, najmodernijim motorima i raskošnom kabinom.
Iako se ne radi o jeftinim modelima u svojim kategorijama, očito je da je strategija Peugeota s novom generacijom SUV modela uspješna. Nudi se atraktivan, svjež i prepoznatljiv izgled, upotrebljivost te praktična kabina koja će zadovoljiti sve vaše potrebe. Prostranost, pravi luksuz (za sve one koji to žele) s vrlo dobrim i lijepim kožnim sjedalima, masažom i Focal audio sustavom te naravno i-Cockpit sa svojim jedinstvenim dizajnom koji podsjeća na pilotsku kabinu i minijaturnim upravljačem koji kao da je preuzet iz kartinga.
Za one koji ga neće voziti valja spomenuti da se drugi red sjedala sastoji od tri pojedinačna sjedala, a ne klupe pa se ni onaj u sredini neće moći požaliti na udobnost smještaja. Mogu se podešavati po duljini, ali i po nagibu naslona u pet različitih položaja, a prostora za noge ima 60 mm više u odnosu na 3008. Stražnji red također nudi više mjesta nego prije, a ta se sjedala mogu i izvaditi ako za njima nema potrebe i na taj način dobiti još dodatnih 40 litara prostora. U tom slučaju prtljažnik 5008 nudi punih 780 litara, što je izuzetan rezultat i jedinstven u ovoj klasi vozila.
Motori u ponudi su najmoderniji koje PSA grupacija nudi ovoga trenutka. Kreće se od 1,2-litrenog nagrađivanog PureTecha od 130 KS s kojim u „osnovnoj“ opremi Active 5008 košta 190.828 kn. Sljedeći u ponudi benzinaca je dobro nam znani 1.6 THP od 165 KS. Bez obzira na priče koje ovih dana slušamo o dizelašima i njihovom skorom izgonu iz europskih metropola, očito je da proizvođači znaju da će proći još puno vremena prije nego se Europljani odviknu od kupovine dizelaša.
Najnovije tehnologije ugrađene u motore koje Peugeot nudi u 5008 već su sada ispred prohtjeva koji će tek stupiti na snagu, a paleta motora sastoji se od 1.6 HDi-ja od 120 KS te dva dvolitraša, od 150 KS i za top model GT rezerviran onaj od 180 KS. Početna cijena za najjeftiniji dizelaš je 201.715 kn, dok će za top model GT od 180 KS trebati izdvojiti 309.331 kn.
Model se na hrvatskom tržištu nudi s povoljnim uvjetima financiranja i 4 godine jamstva. Valja spomenuti i to da kupci imaju mogućnost kupovine uz fiksnu godišnju kamatnu stopu od 0% u HRK putem financijskog leasinga u trajanju od 24 mjeseca po modelu 33%-33%-33%. Sve fizičke osobe pri kupnji na poklon dobivaju članstvo u klubu vjernosti Peugeot Zauvijek, koje nudi niz pogodnosti glede održavanja u mreži ovlaštenih servisa.
Peugeot 308
Svakako jedan od core modela u Peugeotovoj gami je i onaj najnagrađivaniji. Ni manje ni više nego 34 europske i svjetske nagrade osvojio je ovaj kompakt u godini kada se pojavio pa ni prodajne brojke od 760.000 primjeraka do sada ne bi trebale nikoga čuditi. Potpuno novi dizajnerski, ali i kvalitativni pristup novom modelu doprinio je ovakvom rezultatu.
I dok su neki zamjerali da je Peugeot zbog toga izgubio dio francuskog, njegovi su kupci bili izuzetno zadovoljni. Sve ono čemu su se u Peugeotu nadali s ovom 308-icom se i ostvarilo. U usporedbi s nače teško dostižnim njemačkim konkurentima više nije bilo razloga za sram, kako po dojmu kada sjednete u njega pa sve do držanja vrijednosti kada dođe vrijeme za rastanak. Zato je i ovaj redizajnirani model zadržao sve osnovne značajke 308 koje očito svi vole, uz minimalne kozmetičke zahvate poput naglašenijeg prednjeg dijela, novih prednjih i stražnjih svjetala te još par detalja kako bi se još podigla privlačnost nove 308-ice.
U unutrašnjosti i kod njega dominira i-Cockpit, ali sada u još atraktivnijoj izvedbi nego prije. Najveća novost po pitanju tehnologije bit će skoro uvođenje u ponudu potpuno novog 1,5-litrenog HDi motora od 130 KS koji bi trebao trošiti 7% manje goriva od 1,6-litrenog motora. Dodatnu uštedu donijet će i novi ručni mjenjač sa šest brzina. Druga je novost osambrzinski automatik od Aisina, starog poznanika iz Japana koji će po prvi puta u kategoriji kompakata ponuditi osam stupnjeva prijenosa za minimalnu potrošnju i maksimalne performanse.
308 se nudi u pet razina opreme: Access, Active, Allure, GT i GTi. Svi paketi su nešto bogatiji no prije, a osvježena je i lista opcijske opreme. Posebna pažnja dana je sigurnosnim sustavima te sustavima asistencije vozaču. Ponuda pokriva gotovo sve danas dostupno na tržištu, od sustava automatskog kočenja do nadzora vozne trake i mrtvog kuta te sustava asistencije pri parkiranju. Početna cijena je 129.995 kn za benzinsku izvedbu s baznom razinom opreme, odnosno 136.264 kn za dizelsku izvedbu s 1.6 HDi motorom od 100 KS i istim paketom