Peugeot 5008 i 308

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Peugeot

U srcu Hrvatskog Zagorja Peugeot je predstavio novinarima svoj novi, trenutno najveći SUV u ponudi – 5008. Radi se o većem bratu vrlo uspješnog 3008 s kojim je Peugeot zaista odvažno zakoračio na pravo SUV tržište.

Odmaknuvši se o prethodnika istog imena, 3008 je postao pravi SUV, a ne više jednovolumen te je ponudio atraktivan izgled, vrhunsku tehnologiju i bogatu opremu kojom je nastavio trend postavljanja marke u sam vrh mainstream proizvođača i viši cjenovni razred. S 5008 uspješan recept je ponovljen. Opet je iskorišteno ime koje je prije bilo rezervirano za jednovolumen, no sada ova oznaka krasi skoro 4.7 metara dugi SUV s tri reda sjedala, najmodernijim motorima i raskošnom kabinom.

peugeot_5008_2017_06

Iako se ne radi o jeftinim modelima u svojim kategorijama, očito je da je strategija Peugeota s novom generacijom SUV modela uspješna. Nudi se atraktivan, svjež i prepoznatljiv izgled, upotrebljivost te praktična kabina koja će zadovoljiti sve vaše potrebe. Prostranost, pravi luksuz (za sve one koji to žele) s vrlo dobrim i lijepim kožnim sjedalima, masažom i Focal audio sustavom te naravno i-Cockpit sa svojim jedinstvenim dizajnom koji podsjeća na pilotsku kabinu i minijaturnim upravljačem koji kao da je preuzet iz kartinga.

peugeot_5008_2017_02

Za one koji ga neće voziti valja spomenuti da se drugi red sjedala sastoji od tri pojedinačna sjedala, a ne klupe pa se ni onaj u sredini neće moći požaliti na udobnost smještaja. Mogu se podešavati po duljini, ali i po nagibu naslona u pet različitih položaja, a prostora za noge ima 60 mm više u odnosu na 3008. Stražnji red također nudi više mjesta nego prije, a ta se sjedala mogu i izvaditi ako za njima nema potrebe i na taj način dobiti još dodatnih 40 litara prostora. U tom slučaju prtljažnik 5008 nudi punih 780 litara, što je izuzetan rezultat i jedinstven u ovoj klasi vozila.

peugeot_5008_2017_03

Motori u ponudi su najmoderniji koje PSA grupacija nudi ovoga trenutka. Kreće se od 1,2-litrenog nagrađivanog PureTecha od 130 KS s kojim u „osnovnoj“ opremi Active 5008 košta 190.828 kn. Sljedeći u ponudi benzinaca je dobro nam znani 1.6 THP od 165 KS. Bez obzira na priče koje ovih dana slušamo o dizelašima i njihovom skorom izgonu iz europskih metropola, očito je da proizvođači znaju da će proći još puno vremena prije nego se Europljani odviknu od kupovine dizelaša.

peugeot_5008_2017_05

Najnovije tehnologije ugrađene u motore koje Peugeot nudi u 5008 već su sada ispred prohtjeva koji će tek stupiti na snagu, a paleta motora sastoji se od 1.6 HDi-ja od 120 KS te dva dvolitraša, od 150 KS i za top model GT rezerviran onaj od 180 KS. Početna cijena za najjeftiniji dizelaš je 201.715 kn, dok će za top model GT od 180 KS trebati izdvojiti 309.331 kn.

peugeot_5008_2017_04

Model se na hrvatskom tržištu nudi s povoljnim uvjetima financiranja i 4 godine jamstva. Valja spomenuti i to da kupci  imaju mogućnost kupovine uz fiksnu godišnju kamatnu stopu od 0% u HRK putem financijskog leasinga u trajanju od 24 mjeseca po modelu 33%-33%-33%. Sve fizičke osobe pri kupnji na poklon dobivaju članstvo u klubu vjernosti Peugeot Zauvijek, koje nudi niz pogodnosti glede održavanja u mreži ovlaštenih servisa.

Peugeot 308

Svakako jedan od core modela u Peugeotovoj gami je i onaj najnagrađivaniji. Ni manje ni više nego 34 europske i svjetske nagrade osvojio je ovaj kompakt u godini kada se pojavio pa ni prodajne brojke od 760.000 primjeraka do sada ne bi trebale nikoga čuditi. Potpuno novi dizajnerski, ali i kvalitativni pristup novom modelu doprinio je ovakvom rezultatu.

peugeot_308_2017

I dok su neki zamjerali da je Peugeot zbog toga izgubio dio francuskog, njegovi su kupci bili izuzetno zadovoljni. Sve ono čemu su se u Peugeotu nadali s ovom 308-icom se i ostvarilo. U usporedbi s nače teško dostižnim njemačkim konkurentima više nije bilo razloga za sram, kako po dojmu kada sjednete u njega pa sve do držanja vrijednosti kada dođe vrijeme za rastanak. Zato je i ovaj redizajnirani model zadržao sve osnovne značajke 308 koje očito svi vole, uz minimalne kozmetičke zahvate poput naglašenijeg prednjeg dijela, novih prednjih i stražnjih svjetala te još par detalja kako bi se još podigla privlačnost nove 308-ice.

peugeot_308_2017_02

U unutrašnjosti i kod njega dominira i-Cockpit, ali sada u još atraktivnijoj izvedbi nego prije. Najveća novost po pitanju tehnologije bit će skoro uvođenje u ponudu potpuno novog 1,5-litrenog HDi motora od 130 KS koji bi trebao trošiti 7% manje goriva od 1,6-litrenog motora. Dodatnu uštedu donijet će i novi ručni mjenjač sa šest brzina. Druga je novost osambrzinski automatik od Aisina, starog poznanika iz Japana koji će po prvi puta u kategoriji kompakata ponuditi osam stupnjeva prijenosa za minimalnu potrošnju i maksimalne performanse.

peugeot_308_2017_03

308 se nudi u pet razina opreme: Access, Active, Allure, GT i GTi. Svi paketi su nešto bogatiji no prije, a osvježena je i lista opcijske opreme. Posebna pažnja dana je sigurnosnim sustavima te sustavima asistencije vozaču. Ponuda pokriva gotovo sve danas dostupno na tržištu, od sustava automatskog kočenja do nadzora vozne trake i mrtvog kuta te sustava asistencije pri parkiranju. Početna cijena je 129.995 kn za benzinsku izvedbu s baznom razinom opreme, odnosno 136.264 kn za dizelsku izvedbu s 1.6 HDi motorom od 100 KS i istim paketom