Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDi 180
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Peugeot se zadnjih par godina svojski trudi iskočiti iz mainstream produkcije i prebaciti u viši rang. Iako se svi proizvođači trse i sa svakim novim modelom prizivaju atribute premium modela, činjenica je da će ipak to još neko vrijeme pričekati. Do tada će kupci Peugeotovih modela uživati, jer je isto tako činjenica da od zadnjeg Peugeota 308 francuski proizvođač grabi krupnim koracima po pitanju dojma i osjećaja kvalitete. Dizajn nikada nije bio upitan, ali kvaliteta izrade i materijala jest. No, to je stvar prošlosti, a 3008 GT je najbolji dokaz za to.
Prva generacija 3008 bila je zanimljiv jednovolumen, prvi koji je napravljen pod Peugeotovim znakom. Možda ne najljepši primjerak te klase, ali nudio je solidnu prostranost i funkcionalnost pa čak i specifičnu hibridnu izvedbu s dizelašem i pogonom na sve kotače. Ali kako su počeli puhati novi vjetrovi unutar PSA koncerna, sada s tri brenda trebalo je zauzeti nove pozicije unutar svih segmenata. Najprofitabilniji je svakako SUV pa je vođen tom logikom Peugeot odlučno zakoračio i u tu klasu, ovaj put bez Mitsubishijeve pomoći kao što je bio slučaj s 4007 i 4008. Najmanji 2008 ostaje kakav je, no zato je 3008 potpuno novi model, atraktivnog izgleda, nastao na platformi EMP2 kao i aktualni 308 (isključivo prednji pogon s Grip Controlom za bolju trakciju izvan asfalta).
Peugeot je pravilno zaključio da su kupcima vozila ovog segmenta puno bitniji izgled, povišena pozicija sjedenja, prostrana kabina, po mogućnosti sa što više dizajnerskih detalja i gadgeta od pogona na sve kotače. Upravo to je i napravljeno, a da se novi 3008 očito dopao kupcima, ali i stručnjacima govori i titula Europskog auta godine.
Kakav je iznutra?
Iako smo ga gledali na salonima, na prezentaciji početkom studenog prošle godine uočili smo pored atraktivnih vanjskih linija onu pravu novost – kokpit. Već od 208-ice koja je zabezeknula svijet svojim minijaturnim volanom, preko 308-ice koja je dodatno „počistila“ veliku većinu gumbića i predstavila minimalistički pristup uređenju središnje konzole, s 3008 napravljen je još jedan veliki iskorak.
Često se govori kako se u nekim automobilima vozač osjeća kao u avionu, e pa 3008 je došao najbliže tome. Prekidači srebrne boje osim što atraktivno izgledaju zaista i podsjećaju na avionske, a kad tome još dodamo i head-up displej te jedinstvenu ručicu automatskog mjenjača, koja također kao da je stigla iz zrakoplovstva, jasno je da će ljubitelji dizajna i modernih interijera ovdje doći na svoje. Još kada znamo da su tu i lijepa, dobro profilirana kožna sjedala s masažom, očito je da se radi o dobro osmišljenom načinu kako se uklopiti u ovaj vrlo lukrativan segment.
Kakav je u vožnji?
Nakon svega navedenog, jasno je da jedva čekate da krenete u vožnju, pogotovo kad znate da GT verziju pokreće dvolitreni dizelaš od 180 KS koje na kotače isporučuje automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. I dok smo nekad prigovarali većini automatika iz PSA koncerna, očito je i tu napravljen veliki pomak, odnosno kao i mnogi drugi proizvođači Peugeot se odlučio za specijaliste iz ZF-a. Dobar potez, jer bolji od toga može biti samo neki drugi mjenjač iz iste firme, s više stupnjeva prijenosa. Kako je konkurencija nemilosrdna u svim aspektima, jasno je da je uzalud i sjajan dizajn, i bogata oprema te snažan motor ako se nema adekvatan mjenjač u ponudi. Sa svim tim poljima pokrivenim, 3008 se zaista nema razloga skrivati od njemačke ni dalekoistočne konkurencije. Tako je i vožnja pravo zadovoljstvo.
Minijaturni volan djeluje preuzet iz kartinga pa iako 3008 ne spada baš u laku kategoriju, pravo je zadovoljstvo njime pojuriti zavojima. Ovjes je dobro pogođen kompromis između udobnosti i kontrole naginjanja, područje gdje su se proizvođači PSA koncerna već više puta znali „poskliznuti.“ Napravili bi ili udobnu krstaricu ili pretvrdog sportaša s kojim uopće nije bilo ugodno se voziti zbog poskakivanja na neravninama. 3008 nije mekan, ali nije ni pretvrd i dobro se snalazi na lokalnim cestama kao i na autoputu. Kada se naviknete na ručicu mjenjača koja je zanimljiva, ali ne baš i ergonomski idealna zbog malog gumbića sa strane kojeg morate pritisnuti ako želite manipulirati njome. No, jednom u pokretu sve ide lagano, snage nikad ne nedostaje pa čak ni ako imate četiri odrasla putnika i pun prtljažnik (koji sa svojih 520 litara nudi dovoljno mjesta i za cijeli vikend snimanja na moru). 400 Nm uvijek je spremno potegnuti pa ni uzbrdice Velebita neće ga omesti u ubrzavanju sve do maksimalnih 209 km/h. S putnom brzinom od 160 km/h i potrošnjom od 7,5 litara svatko će biti zadovoljan. Ako niste u žurbi u kakvoj smo mi bili, bez problema ćete skinuti još barem litru, ako ne i više od ovog rezultata.
Obzirom na gabarite i masu, takva je potrošnja i u gradu pa ne vjerujem da će netko biti nezadovoljan time. Još kad znate da uživate u vrhunskom audio sustavu od Focala, odlučite koristiti adaptivni tempomat te si namjestite masažu leđa (postoji nekoliko opcija, ovisno o vašem raspoloženju i afinitetima, a čak je dostupan miris za osvježenje kabine) bit će vam drago da ne morate prečesto stajati na benzinskim postajama. Ako vas put nanese na lokalne ceste do izražaja će doći i polugice mjenjača iza upravljača koje će vam dodatno podići adrenalin. Iako se ne radi o jurilici, ne može se reći da vozači neće doći na svoje s 3008 GT.
Trebam li ga kupiti?
Kao i obično, na kraju dolazimo do troškova. Recimo odmah da je ovo zaista bio reprezentativni primjerak i prava pokazna vježba na kojoj se vidi gotovo sve što se nudi na 3008. Samim time i cijena je otišla u visine kojima je rijetko koji Peugeot do sada letio. 376.451 kn je razina na kojoj se već mogu birati auti i među njemačkim plemstvom, iako treba napomenuti da je od ove cifre više od 80.000 kn dodatna oprema na ionako bogato opremljen 2.0 BlueHDi od 180 KS s automatikom. Za dodatnu dinamičnost na raspolaganju su vam i tri specifične, dvobojne Coupe Franche izvedbe.
Ako se vodite srcem, lako je moguće da vas 3008 oduševi, posebno u ovakvoj izvedbi. Realno je za očekivati da držanje vrijednosti neće biti na nivou njemačke ili japanske konkurencije. No, zato u startu treba dobro razmisliti o verziji koja bi vas zadovoljila jer se za već nešto više od 170.000 kuna može dobiti solidno opremljen dizelaš s kojim će potrošnja biti još niža, a zadovoljstvo za cijelu obitelj gotovo isto.
Za: atraktivan dizajn izvana i iznutra, vrlo bogata oprema, snažan i štedljiv motor, sjajan automatski mjenjač
Protiv: vrlo visoka cijena testiranog modela, minijaturni volan nije po ukusu svakog vozača