Peugeot 208 BlueHDi 100 Allure

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Kada smo u proljeće prošle godine bili u Ženevi, nismo ni slutili da se vjerojatno radi o posljednjem omiljenom nam salonu, barem u izdanju kakvog ćemo se uvijek sjećati. Godinu prije na Peugeotovom štandu glavna zvijezda bio je novi 508, s potpuno novim vizualnim identitetom marke i LED očnjacima koji su se prostirali duboko u branik. Godinu kasnije, show je ukrao mali brat 208 koji je opet dokazao da kada je ljepota u pitanju, nitko ne može nadmašiti Peugeot.

Preuzevši glavne značajke od velikog brata, novi je Peugeot 208 prepoznatljiv i na kilometar daljine jer ga slični očnjaci razlikuju od svih na cesti. Mali, mišićav, agresivan sprijeda i straga, novi je 208 pravi mali lavić. Da to nije samo naš dojam, dokaz su i brojne nagrade koje je 208 skupio u ovih godinu i pol u svijetu, ali i kod nas. Europski, ali i Hrvatski auto godine 2020. samo neke od nagrada.

Očito je da je s 208 Peugeot opet pogodio u živac velikog broja stručne novinarske publike, ali i kupaca jer je postao bestseler čim je stigao u salone. I iznutra je dosta toga naslijedio od većeg brata, pritom prvenstveno mislimo na središnju konzolu i srebrne prekidače u stilu avionskih, ali donio je i neke novine, poput 3D i-Cockpita koji vam sve parametre vožnje prikazuje u  zanimljivim grafikama u više razina.

Naslijedio je nažalost i upravljanje klima uređajem preko središnjeg zaslona, što nam nikako nije sjelo. Nejasno je zašto neki proizvođači inzistiraju na tome da za takve radnje, koje moraju biti jednostavne i brzo dostupne, morate šetati kroz izbornike da bi pojačali ili smanjili ventilator ili podesili temperaturu.

Svaka sekunda odsutnosti vozačevog pogleda s ceste je potencijalan rizik pa ako nas već tlače sa sustavima praćenja trake, očito je da su i kamere i automatsko kočenje tu upravo zbog toga da ne naletite na vozilo ispred vas dok se pokušavate rashladiti  za vrućeg dana.

Iako 208 spada u B segment, može zadovoljiti prohtjeve prosječne obitelji i služiti kao jedini auto. Bez problema će smjestiti četvero putnika, a prtljažnik će progutati 331 litru vaših potrepština. Ako si ne možete priuštiti neki „fensi“ SUV za 300 ili više tisuća kuna, crossover za 200-250 tisuća, ili pak shvaćate da je to pomodarstvo koje nema baš rezona u stvarnom životu, 208 može biti idealno rješenje za vaše potrebe.

Ovaj kakav vidite na slikama košta 152.130 kn i to s dodacima poput posebne crvene metalik boje, DAB radija, pretincem za bežično punjenje telefona, zatamnjenim stražnjim staklima, senzorima za parkiranje straga s kamerom te pravim rezervnim kotačem. Svijet se naravno u posljednjih par mjeseci bitno promijenio iz potpuno neočekivanih razloga pa je zbog toga kao i obično među prvima stradala auto branša, no to je za neku drugu priču.
Činjenica jest da ova model Peugeot nudi s tri različite vrste motora: kao benzinca, dizelaša, a odnedavno i kao „strujića“, odnosno potpuno električni e-208. Iako se struja gura na velika vrata, još će proći jako dugo dok električni auti ne postan mainstream, a čak i u ovoj kategoriji, gdje inače vladaju benzinci, europski proizvođači očito smatraju da i dizelska verzija ima svoju prođu.

Na sreću naših kupaca kojima je dizel i dalje Biblija, bez obzira na konstantna šikaniranja koja dolaze iz različitih lobija diljem europe koji žele potpuno izopćiti dizele s prometnica. Za dizelaša u ponudi odabran je odličan 1,5-litreni agregat od 102 KS. Nije neki sportaš, ali nije ni spor jer nudi ubrzanje od 10.2 sekunde do stotke, no za živahnu vožnju gradom uvijek će biti raspoložen.

Zahvaljujući šeststupanjskom ručnom mjenjaču uvijek ćete lako odabrati idealan prijenosni odnos za trenutak u kojem se nalazite pa će i pretjecanja biti odrađena bez problema. U odnosu na neke konkurente koji moraju produljiti peti stupanj da bi smanjili potrošnju na autocesti, kod 208 svih šest „brzina“ možete koristiti i u gradu i na otvorenoj cesti.

Minijaturni volan koji kao da je skinut s kartinga svojim oblikom jednostavno mami na bržu vožnju, a takav stil vožnje potencira i njegova direktnost. Vrlo brzo si zamislite neku GTi izvedbu, no nekako se čini da će to ostati samo san. Šteta, jer ovjes i kvaliteta izrade imaju kapaciteta za dvostruko više snage. Ako ovako izgledaju „normalne“ civilne varijante namijenjene za prijevoz djece u vrtić i odlaske na posao, možemo samo misliti kako bi izgledala prava jurilica sa sportskim dizajnerskim i funkcionalnim detaljima. Ukoliko se to dogodi, bit ćemo sretni, ako do toga ne dođe moći ćemo zamišljati kako bismo ga mi složili.

Ovaj Peugeot 208 zadovoljit će 90% vozača svojim performansama, a oduševit će svih 100% svojom potrošnjom. U gradu se ona kretala oko šest i pol litara, dok se na otvorenom, ako dobro koristite turbo i okretni moment koji on isporučuje možete približiti i brojci od četiri litre, što je rezultat za svaku pohvalu.  Ne samo to, već i dokaz da motori s unutarnjih izgaranjem nisu još ni blizu rekli svoju zadnju riječ, a kamoli da ih treba otpisati. Na sreću hrvatskih vozača…

Za: dizajn izvana i iznutra, vrlo štedljiv motor, fer cijena, odnos uloženo-dobiveno
Protiv: kontrola klima uređaja