Peugeot 2008 DKR16 – snažniji i bolji
Od trenutka kad je automobil 2008 DKR prešao ciljnu ravninu na posljednjem reliju Dakar, inženjeri su bez predaha radili na dizajnu verzije s poboljšanim performansama. Uzimajući u obzir kvalitete pokazane u siječnju ove godine, on ostaje vjeran svom odvažnom konceptu „pogona na dva kotača”. Od samog početka Peugeot 2008 DKR16 donosi znatno drugačije oblike. Zahvaljujući širem tragu kotača i dužem međuosovinskom razmaku, ovaj automobil ima lijepo razvijene linije. Iako su već bili uski, prednji i stražnji prevjesi dodatno su smanjeni kako bi se ovom neustrašivom lavu poboljšale terenske sposobnosti. Pješčane dine, stjenovite staze, riječna korita – spreman je za sve zamke koje čine Dakar jednom od posljednjih istinskih sportskih avantura na svijetu.
Osim navedenoga, značajan napredak vidljiv je i u aerodinamici. Poklopac motora i usisnik zraka smješten na krovu potpuno su izmijenjeni kako bi se postigla optimalna aerodinamična ravnoteža između prednjeg i stražnjeg dijela, ali i ostvario bolji protok zraka. Ovi detalji pridonose dominantnijem i agresivnijem izgledu. Peugeot 2008 DKR16 pod svojom karoserijom od ugljičnih vlakana krije i mnoge druge transformacije. Ovjesi su značajno dorađeni kako bi se bolje prilagodili raznolikim i neravnim terenima. Također, novi naplatci odsada su jednodijelni i izrađeni od magnezija te dolaze u kombinaciji s gumama Michelin koje su robusne, ali laganije i s boljim radnim karakteristikama.
Poklopac motora skriva mnoge novitete. Unatoč ugrađenom restriktoru zraka, dizelski motor V6 twin-turbo dobio je dodatnu snagu. Njegov radni raspon također je povećan, što će biti posebno korisno na zavojitim dijelovima.
Naravno, sve ove novitete pažljivo su testirali vozači odjela Team Peugeot Total u sklopu intenzivnog programa testiranja. Sa svojih sedamnaest pobjeda na reliju Dakar na dva i četiri kotača, Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres aktivno su vodili razvoj svojeg novog vozila. Neke komponente automobila Peugeot 2008 DKR16 već su uspješno testirane na pobjedničkim automobilima iz relija Puta svile koji se održava u Kini.
Direktor odjela Peugeot Sport, Bruno Famin, prisustvovao je u Maroku na testnim vožnjama na kojima su se provjeravale posljednje tehničke mogućnosti automobila 2008 DKR16 te je opisao filozofiju kojom se vodio pri izradi ovog automobila: „Ne postoji jedna velika promjena na ovom automobilu. Radi se o nizu noviteta u različitim područjima za koje se nadamo da će dovesti do ukupnog poboljšanja. Usredotočili smo se prvenstveno na stabilnost automobila i jednostavnost uporabe motora.
Ispod karoserije značajno su poboljšani ovjesi i motor. Testovi koje smo proveli te nedavno osvajanje prvog i drugog mjesta u Kini pokazuju da smo na pravom putu. Naša razina pripremljenosti puno je bolja nego što je bila prije godinu dana, prije našeg prvog relija Dakar. Tada smo bili na vrlo nepoznatom terenu! No, znamo da nam treba još puno iskustva prije nego što budemo doista spremni za Dakar na kojem nikad ne znate što možete očekivati u pogledu utrke i uvjeta.”
Stéphane Peterhanel i Carlos Sainz vozili su automobil u različitim fazama njegova razvoja pa mogu najbolje prepoznati napredak u novom automobilu u smislu radnih karakteristika, snage i pogona. Francuski vozač nestrpljivo iščekuje utrku za upravljačem ove izvedbe 2016.: „ Zaista se osjeti da je automobil dulji, širi i da je težište automobila sniženo, puno je stabilniji i to će nam omogućiti veće brzine u zavojima. Također se osjeti razlika na motoru: ne samo da je moćniji, već je moguće iskoristiti njegovu punu snagu čak i pri niskom broju okretaja. Na nama je da odlučimo kako najbolje iskoristiti svu tu snagu, ali to je vrlo zabavan izazov! Još nismo došli do maksimuma svojih sposobnosti, ali testiranja su se dosad pokazala vrlo produktivnima.”
Dok su njegovi kolege sudjelovali na reliju Puta svile u Kini, Carlos Sainz zasukao je rukave i koncentrirao se na razvoj automobila Peugeot 2008 DKR16. Nakon tisuća prijeđenih kilometara, Španjolac je imao vrlo jasnu ideju o potencijalu novog automobila: „Testne vožnje dobro su prošle i automobil nije ukazao ni na kakve probleme. Njegov potencijal daleko je veći od automobila koji smo imali prošle godine u ovo vrijeme! Pouzdanost je također na vrlo visokoj razini. Promijenili smo puno elemenata u ključnim područjima tako da zapravo ovu izvedbu možemo smatrati potpuno novim automobilom u odnosu na onoga iz 2015. ”