Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line
Tekst: Zvonimir Kranjčec
Iako koncept crossovera nije nepoznanica u povijesti automobilske industrije, posljednjih nekoliko godina upravo je ovaj segment doživio pravu eksploziju modela.
Bio on opravdan ili ne, kupci su ti koji određuju uspjeh nekog koncepta, a čini se da je ovaj iznimno popularan. Popularnost takvog koncepta podrazumijeva i nužnost ponude pa je danas teško naći proizvođača koji se do sada nije potrudio ponuditi svoj proizvod na tržištu.
Francuzi također nisu željeli propustiti dobru priliku pa su 2013. godine nakon gašenja modela 207 SW, tržištu predstavili svoju viziju modernog ratnika u obliku modela 2008. Lavić je to koji je trebao zadovoljiti dizajnom, voznim osobina, prostranošću i naravno prihvatljivom cijenom. Pa krenimo redom.
Kada je dizajn u pitanju, Peugeot već godinama dizajnira zaista oku privlačne modele. Iako se o ukusima ne raspravlja, vjerujemo kako je dizajn pozitivna strana svakog njihovog modela. Ništa drugačije naravno nije niti u slučaju modela 2008. Nakon blagog redizajna koji je stigao ove godine, velika maska hladnjaka u kombinaciji s modernim linijama i dozom odvažnosti čine ovaj mali crossover poželjnim konkurentom na tržištu. Na testnom vozilu GT Line oznaka na stražnjim vratima, Peugeot natpis crvene boje na prednjoj rešetki, vidljiva ispušna cijev te crni 17“ Eridan Brilliant alu naplatci odaju o kojoj opremi je riječ.
Kakav je iznutra?
Interijer je također na visokoj razini, a najbogatiji paket opreme GT Line daje veliki plus na ukupni dojam. Crveni prošivi oko mjenjača, parkirne kočnice te na kožnom upravljaču i GT Line sjedalima, u kombinaciji s alu papučicama i crvenim LED obrubom brojčanika daju dozu sporta ovom modelu. Sjedala su vrlo dobro profilirana te dobro drže tijelo u zavojima ili na neravnim terenima. Položaj za upravljačem je dobar, jedino se treba priviknuti na nisku poziciju upravljača ukoliko želite imati nesmetan pogled na sve instrumente.
Panoramski stakleni krov s ambijentalnim osvjetljenjem zgodan je dašak luksuza u ovom mališanu, ali za njega je potrebno dodatno izdvojiti 3.800 kuna nadoplate. Kao što smo već spomenuli, 2008 je svojevrsna zamjena za karavansku verziju modela 208 pa se tako ne treba čuditi nešto većim dimenzijama, što naravno rezultira i solidnom prostranošću. U osnovi vam je na raspolaganju 350 litara obujma prtljažnog prostora, ali je isti moguće povećati na 1194 litre. Za preklapanje sjedala dovoljan je lagani pritisak na vrh naslona sjedala, ostalo se odvija automatski. Kako bi se olakšalo pomicanje tereta, 2008 je opremljen s metalnim tračnicama na podu prtljažnika.
Kakav je u vožnji?
Ponudu motora za 2008 čine dva benzinska i tri dizelska agregata, a testni model pokretao je 1.6 litreni BlueHDI dizelaš koji razvija 100 konjskih snaga. U ponudi je još slabija izvedba sa 75 i snažnija sa 120 konjskih snaga, tako da možemo reći kako je ovo nekakva zlatna sredina. Zahvaljujući 254 Nm okretnog momenta, mali lavić će vam pružiti dobar osjećaj ubrzanja i sigurna pretjecanja. Tvornički podaci kažu kako će 2008 s ovim motorom trošiti u prosjeku 3,7 litre na 100 kilometara, no nama je potrošnja tijekom testa prelazila nešto iznad 5 litara. Uzmemo li u obzir kako je većinu kilometara Peugeot prošao u gradskom okruženju i bez previše pažnje na potrošnju, možemo zaključiti kako je to zadovoljavajući prosjek.
Za razliku od nekih modela konkurencije, Peugeot svoj 2008 nudi isključivo s pogonom na prednje kotače i uz ovaj motor s manualnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa. Ukoliko se prilikom kupnje odlučite za snažniju izvedbu dizelaša, tada uz njega dolazi mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući dobrim omjerima u mjenjaču, tijekom testa nismo dobili osjećaj da mu nedostaje šesta brzina. Naravno, kao što smo već spomenuli, valja uzeti u obzir kako smo većinu vremena proveli na gradskim prometnicama, za što je u konačnici i osmišljen ovaj model.
Povremeni izleti u prirodu također neće predstavljati problem, zahvaljujući povećanom razmaku od tla. Kako bi ga učinili što svestranijim i olakšali kretanje po teže prohodnoj podlozi, 2008 je opremljen regulatorom koji nudi pet različitih načina rada. Osim standardnog načina koji je namijenjen vožnji po čvrstoj podlozi, dostupni su još modovi za snijeg, blato, pijesak i način u kojem se isključuje ESP sustav. Naravno, riječ je o elektroničkom sustavu koji prilagođava prijenos snage i time olakšava vožnju, ali ne treba očekivati čuda od ovog sustava.
Trebam li ga kupiti?
Peugeot 2008 s osnovnim benzinskim motorom (1.2 PureTech 82) i Access paketom opreme moguće je kupiti već za 117.185 kuna, dok je početna cijena testnog modela 166.454 kn. Dodamo li k tome stakleni panoramski krov (3.800 kn), bijelu Perla metalik boju (4.350 kn), kameru (1.800 kn) i navigaciju (3.680 kn), cijena se penje na 180.000 kuna. Naravno, za taj iznos moguće je dobiti neki veći i slabije opremljeni crossover, ali ovaj će Peugeot zbog svojih gradskih dimenzija i bogatim paketom opreme biti itekako zanimljiv određenom broju kupaca.