Ograničena serija Nissan GT-R prototipa
Foto: Nissan
Nissan i Italdesign u svojoj su prvoj suradnji izradili novi prototip – Nissan GT-R50 by Italdesign. Temeljen na serijskoj inačici modela Nissan GT-R NISMO za 2018. godinu, taj jedinstveni automobil kojim će se obilježiti 50. obljetnica modela GT-R i dizajnerske kuće Italdesign svoju će premijeru imati sljedeći mjesec u Europi.
Koliko često imate priliku zapitati se „Zašto ne bismo kreirali GT-R bez ograničenja“ i zatim ga zaista i napraviti?, rekao je Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanova globalnog odjela za dizajn. Prava je rijetkost da se u isto vrijeme obilježavaju dva tako značajna trenutka: 50 godina Italdesignova utjecaja na automobilsku industriju i 50 godina Nissanova stvaranja uzbuđenja modelom GT-R. Stoga su, da bi se obilježila zajednička obljetnica inovacija u konstrukciji, Nissan i Italdesign osmislili ovaj jedinstveni GT-R.
Italdesign je razvio, konstruirao i proizveo automobil. Jedinstven, oštar dizajn karoserije i unutrašnjosti automobila osmislili su Nissan Design Europe u Londonu i Nissan Design America.
Vrhunac dizajna
Prednji kraj Nissana GT-R50 by Italdesign krasi jedinstveni unutarnji element zlatne boje razvučen gotovo cijelom širinom automobila. Na poklopcu motora nalazi se naglašena izbočina, a tanka LED svjetla protežu se od vrha prednjeg blatobrana do spojlera iznad bočnih prednjih usisnika.
Bočnom stranom dominira prepoznatljiva linija krova snižena za 54 milimetra dodatno udubljena u sredini, a povišeni vanjski dijelovi profilu krova daju mišićav izgled. Prepoznatljivi odvodi zraka iza prednjih kotača dodatno su istaknuti zlatnom bojom koja spaja donji dio vrata s ramenom linijom.
Stražnji kraj naglašava široki trag kotača napetim, mišićavim izbočenjima blatobrana. Ramena linija sužava se oko donjeg dijela stražnjeg prozora i približava sredini poklopca prtljažnika. Linija stražnjeg prozora spušta se dalje i niže nego na serijskom automobilu čime mu daje dramatičan izgled. Zahvaljujući dodatnim zlatnim umetcima izgleda kao odvojeni modularni element stražnjeg kraja.
Okrugla dvostruka stražnja svjetla modela GT-R osmišljena su kao odvojeni „lebdeći” elementi s tankim svjetlosnim prstenima, šuplji u sredini, postavljeni tako da se spoje s vanjskim potpornjem i središnjim dijelom prtljažnika. Veliko podesivo stražnje krilo postavljeno na dva nosača zaokružuje ukupan izgled automobila. Jedinstveni naplatci – 21 x 10 inča sprijeda i 21 x 10,5 inča straga – ističu atletske linije automobila. Karoserija je Liquid Kinetic sive boje s jedinstvenim Energetic Sigma zlatnim umetcima posebno osmišljenima za ovaj slavljenički model.
Unutrašnjost Nissana GT-R50 by Italdesign odražava njegov moderan karakter i pedigre vrhunskih performansi. Središnju konzolu, instrumentnu ploču i obloge vrata krase ugljična vlakna različitih uzoraka, a sjedala su presvučena crnom alkantarom i vrhunskom talijanskom kožom crne boje. Zlatni umetci instrumentne ploče, vrata i gumbi nadahnuti futurističkim sportskim automobilima oponašaju vanjske elemente. Središnji dio posebno izrađenog upravljača i njegovi krakovi izrađeni su od ugljičnih vlakana, dok je ravni donji dio presvučen alkantarom.
Čiste performanse
Ispod novih linija karoserije krije se dokaz da Nissan GT-R50 by Italdesign misli ozbiljno. Na temelju Nissanova iskustva u utrkama serije GT3, NISMO je ojačao ručno sastavljeni 3,8-litreni V6 motor VR38DETT na 720 KS i 780 Nm okretnog momenta.
Izmjene na motoru uključuju optimizirane visokoprotočne turbopunjače velikog promjera napravljene prema specifikacijama natjecanja serije GT3 i veće međuhladnjake; iznimno izdržljivu radilicu, klipove, ojnice i ležajeve; visokoprotočne mlaznice klipova; nove profile bregaste osovine; protočnije brizgaljke goriva te optimizirane sustave paljenja, usisa i ispuha. Ojačani šesterostupanjski sekvencijalni mjenjač s dvostrukom spojkom smješten na stražnjoj osovini te čvršći diferencijali i pogonska vratila isporučuju snagu kotačima.
Prilagođen je i ovjes, opremljen kontinuirano prilagodljivim sustavom amortizacije BILSTEIN DampTronic® I. Brembove šesteroklipne prednje kočnice i četveroklipne stražnje kočnice za kočenje upotrebljavaju upečatljiva jarkocrvena kliješta. Gume Michelin Pilot Super Sport dimenzija 255/35 R21 sprijeda i 285/30 R21 straga omogućuju prianjanje potrebno za ukrotiti snagu motora.
Iako ne predstavlja novu generaciju modela GT-R, ovaj model uzbudljiva je proslava dviju obljetnica koja na provokativan i kreativan način spaja jednu od Nissanovih najboljih konstrukcija i japanski dizajn s talijanskom vještinom ručne proizvodnje automobila, rekao je Albaisa.
Specifikacije Nissana GT-R 50 by Italdesign | |
Osnova | Nissan GT-R NISMO |
Ukupna duljina | 4784 mm (Serijski NISMO: 4690 mm) |
Ukupna širina | 1992 mm (Serijski NISMO: 1895 mm) |
Ukupna visina | 1316 mm (Serijski NISMO: 1370 mm) |
Međuosovinski razmak | 2780 mm (identičan) |
Motor | 3,8-litreni motor NISMO VR38DETT; 720 KS (procijenjeno) pri 7100 o/min; 780 Nm (procijenjeno) pri 3600-5600 o/min |
Pogonski sklop | Motor smješten sprijeda u sredini / mjenjač ATTESA E-TS s pogonom na četiri kotača |
Mjenjač | Ojačani sekvencijalni 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, smješten na stražnju osovinu |
Ovjes | Amortizacijski sustav BILSTEIN DampTronic® I |
Kočnice | Brembo, s dvodijelnim plutajućim bušenim prednjim diskom Sprijeda: 6-klipna monoblok kliješta, 390 x 32,6 mm Straga: 4-klipna monoblok kliješta, 380 x 30 mm |
Naplatci (inča) | Prednji: 21 x 10J Stražnji: 21 x 10,5J |
Gume | Michelin Pilot Super Sport; Prednje: 255/35 R21 Stražnje: 285/30 R21 |