Odlazak velikana dizajna
Tom Tjaarda 1934.-2017.

Tom Tjaarda, jedini američki dizajner koji je radio u najpoznatijim karoserističkim radionama Italije, preminuo je jučer u 82. godini.
Stevens Thompson Tjaarda van Starkenberg, rođen u Detroitu, iz miješanog braka Nizozemca i Amerikanke proveo je formativne godine u Motor Cityju gdje je pohađao srednju školu i studirao arhitekturu na Michiganskom sveučilištu. Iako mu je otac bio dizajner i između ostalog je zaslužan za Lincoln Zephyr, Toma je automobilski dizajn zainteresirao tek na fakultetu. Tamo je dobio podršku svog mentora Aareea Lattija koji mu je predložio da dizajnira auto i Tom je nacrtao zanimljiv koncept karavana. Kada je Latti kasnije bio u posjetu Italiji pokazao je crtež Luigi Segreu iz Ghie koji je Toma pozvao da dođe u Italiju. Ostalo je kako bi se reklo, povijest.
Tom Tjaarda je otac je nekih od legendarnih modela poput Fiata 124, De Tomaso Pantere i Longchampa, Ferrarija 330 GT 2+2 i 365 GT Californije, prototipa Ford Fieste („Wolf“, koji je Lee Iaccoca osobno izabrao između 26 pristiglih radova), Lancie Y10, a čak je i redizajnirao Zastavine modele nastale na Fiatovoj bazi.
Nedavno smo imali prilike čuti ga i vidjeti u filmu Driving dreams, autora Daniela Tomičića i Gianluce Migliarottia prikazanom na Tjednu dizajna u Zagrebu. Sa svojim talijanskim kolegama-vršnjacima približio nam je romantična iskustva rada u karoserističkim radionicama Italije tijekom 50-ih i 60-ih godina prošloga stoljeća.
Karijeru je započeo u Ghia-i gdje mu je prvi projekt bio Innocenti 950 S koji je 1960. predstavljen na auto show-u u Torinu. 1961. godine prelazi u Carrozzeria Pininfarina gdje radi na spomenutim Ferrarijima, ali i Fiatu 124 Spider, Chevy Corvair Pininfarina coupeu, Corvette Rondine Pininfarina coupéu itd. Kasnije se vratio u Ghia-u gdje je dizajnirao De Tomaso Panteru i Longchamp, a 1981. imenovan je direktorom Fiatovih naprednih studija.
Od kasnijih modela svakako treba spomenuti Aston Martin Lagondu Coupé (1987.), interijer Lamborghini Diabla (1995.), Isottu Fraschini T8 i T12 coupe (1998.) te Spyker GT Sport (2002.) Posljednja upečatljiva djela svakako su Shelbyjevi Series 2 modeli iz 2006. godine.