Novi Volvo V90

Volvo i karavani ljubavna je priča koja traje već desetljećima… Od nekadašnjih kutijastih Volvača koje su kupovali oni koji su prvi držali do pasivne sigurnosti, do današnjih dana kada su Volvo karavani čisti odraz skandinavskog dizajna i lifestyle izraz moderne (dobrostojeće) obitelji.

Volvo V90 treći je član obitelji nove generacije Volva. Svi su (počevši od XC90) nastali na istoj SPA platformi (Scaleable Product Architecutre) kojom je Volvo mudro smislio način kako jednostavno i uz male troškove razviti više različitih modela na istoj platformi. Ovisno o potrebi, sve se može modificirati ovisno o modelu, jedino što je uvijek fiksno je udaljenost od središta konzole do središta prednje osovine. Drugi je na toj platformi nastao S90, čiji ćete test čitati za par tjedana, dok je posljednji u nizu novi V90 (V kao Versatile).

novi_volvo_v90_

Upravo je karavan ono što se  oduvijek veže uz Volvo i s takvom tradicijom jasno je da novi V90 kao vrhunac ponude u mora nuditi zaista sve. Zapravo, mora ponuditi i više od toga da bi se izborio za svoje mjesto pod suncem u klasi gdje vladaju njemački premium proizvođači. Kao što smo navikli od Volva, on svojim kupcima nudi nešto drugačiji pogled na automobil, od izgleda, karakterističnog skandinavskog dizajna izvana i iznutra pa do motora (samo četverocilindrični benzinci i dizeli zapremine 1969 ccm u nekoliko različitih varijanti snaga) i vožnje koja nije tako dinamična kao kod njemačkih primjeraka. Volvo se u skladu s filozofijom zdravog života i usklađenosti s prirodom više  okrenuo opuštenoj vožnji pa tako osambrzinski mjenjač ni u jednoj varijanti ne nudi polugice iza volana kojima bi ručno mijenjali brzine, a o isključivanju ESP-a ili nekom drift modu da ne govorimo. To jednostavno nije auto za to, i možemo sa sigurnošću reći da V90 sigurno nije svoje testne kilometre vrtio na Nordschleifeu.

novi_volvo_v90_3

U Europi će vrlo vjerojatno najbolje rezultate polučiti dizelske izvedbe D4 (191 KS) s prednjim i D5 PowerPulse (237 KS) u varijanti s pogonom na sve kotače. S 8.2 sekundi do stotke i 119 g/km  (ili okruglih 7.0 s u jačoj verziji i 127 g/km) malo tko će se moći požaliti, no za takve će u ponudi biti i hibridna izvedba T8 s 407 KS i 49 g/km, iako ni tu ne možemo govoriti o sportašu već više o poslovnom ekspresu. Treba spomenuti da je PowerPulse tehnologija kod D5 zanimljivo rješenje koje uz pomoć posebnog spremnika zraka u motornom prostoru anulira turbo rupu. Kada zatrebate snagu za ubrzanje, zrak iz spremnika se ubacuje u turbinu i ona trenutno postiže svoje okretaje potrebne za maksimalnu snagu i vama je na raspolaganju svih 450 Nm čim pritisnete gas.

novi_volvo_v90_5

Ono što se nikad ne mijenja kod Volva jest činjenica da je svaki novi model najsigurniji auto na svijetu toga trena. Ni V90 nije iznimka po tom pitanju pa u njemu nalazimo City Safety zaštita pješaka, biciklista, životinja koje automatski uključuje kočenje ako za time bude potrebe te Pilot Assist i adaptivni tempomat za poluautonomnu vožnju. Tu su naravno i  Run-off Road Mitigation (ukoliko auto detektira opasnost od slijetanja s ceste ili udarca u ogradu sam utječe na upravljač da se to izbjegne ako je moguće), Run-off Road Protection (zatezanje sigurnosnih pojaseva ukoliko dođe do ranije navedenih opasnosti), unaprijeđeni ABS, kontrola proklizavanja, sustav izbjegavanja za nalijetanje straga, čitanje znakova, upozorenje mrtvog kuta, mnoštvo parking asistencija, samokočenje pri nailasku na križanja itd.

novi_volvo_v90_2

Iz svega navedenog jasno je da Volvo s V90 nastavlja priču svojih vrhunskih karavana u najboljem nastojanju da ponudi drugačiji, ali vrlo privlačan automobil koji u sebi sadrži sve što se od današnjeg modernog vozila i očekuje.
Ulaz u svijet Volva V90 kreće od 463.359 kn za izvedbu D4 i opremu Momentum, dok je jači model D5 s pogonom na sve kotače u istoj opremi 512.000 kn. Za bogatiji paket Inscription kod slabije izvedbe treba nadodati 35.500 kn, a kod jače 41.000 kn.

Istražite svijet Volvo Carsa na interaktivan 3D način

volvo_hololens

Volvo je uz novi V90 predstavio i HoloLens, prvo potpuno hologramsko računalo nastalo u suradnji s Microsoftom. Pomoću njega možete biti u interakciji s hologramima, odnosno micati ih, oblikovati i smjestiti bilo gdje u prostor. HoloLens ima potencijal stvoriti novi interaktivan i uzbudljiv način za kupce Volva kako bi istražili svoje (buduće) automobile i marku. Drugim riječima, HoloLens bi jednog dana mogao omogućiti ljudima da konfiguriraju svoj automobil tako da odmah vide promjene boje i dizajn naplataka na najrealniji način. Ovo bi moglo pomoći ljudima da odaberu pravi model s pravim specifikacijama koje odgovaraju njihovom životnom stilu i osobnom ukusu.