Novi Volkswagen Tiguan

U Crikvenici i Gorskom kotaru održana je prezentacija novog Tiguana. U dva dana imali smo prilike pobliže se upoznati s drugom generacijom Volkswagenovog SUV-a. I za razliku od standardne filozofije VW-a koje se drži u većini slučajeva, Tiguan nije doživio evoluciju, već pravu revoluciju.

Novi Tiguan prvi je SUV ove marke koji koristi već dobro nam poznatu MQB platformu. Zahvaljujući njoj, novi je model lakši 50 kg od prošlog i predstavlja početak ofenzive koju će VW poduzeti u SUV segmentu narednih godina na različitim tržištima svijeta, s posebno skrojenim modelima koji će odgovarati specifičnim zahtjevima različitih podneblja. Tako će u Europi biti ponuđena kraća verzija koju imate prilike vidjeti, dok će za SAD i Kinu u ponudi biti XL produljena verzija s većim međuosovinskim razmakom.

Nova platforma unaprijedila je Tiguan u svim aspektima. Na prvu je bitno moderniji izgledom, ali i motorima te tehnologijom ugrađenom u njega. Najveća razlika u odnosu na model na odlasku je ponuda prostora u kabini i u prtljažniku. Zahvaljujući pomičnoj stražnjoj klupi zapremina prtljažnika može varirati do punih 610 litara s podignutim naslonima stražnjih sjedala, što je nedostižno za konkurenciju. Ako spustite naslone, primit će 1655 litara prtljage, što je povećanje od 145 litara u odnosu na prošli model.

U ponudi je osam motora s normom Euro 6.1 i štedljiviji su i do 24% od prethodnih. Snage se kreću od 115 do 240 KS. U modelima s pogonom na sve kotače – 4Motion, ugrađen je sustav Active control koji omogućava lagan odabir načina rada ovisno po kakvoj se podlozi krećete pa bez puno razmišljanja jednostavno možete odabrati najbolji način rada motora, pogona, ESP-a i mjenjača. Te su verzije podignute 11 mm u odnosu na one samo s prednjim pogonom i mogu pružiti zavidne off road sposobnosti. U normalnim uvjetima uključen je prednji pogon radi štednje goriva, no ako se ukaže potreba u djeliću sekunde Haldexova spojka pete generacije uključit će stražnju osovinu te će uz pomoć EDC diferencijala omogućiti i ozbiljnije izlete van asfalta. Zahvaljujući robusno izrađenom pogonskom sklopu, Tiguan može povući prikolicu težine do 2.5 tone.

Osim navedenih noviteta velike su promjene nevidljive na prvi pogled, poput povezivosti sa smartphoneima, tabletima, ali i komunikacije vozila s hitnim službama u slučaju nesreće kada vozač nije u stanju sam napraviti poziv.

Po dobrom običaju Volkswagena zadnjih godina, novi model dolazi osjetno bogatije opremljen za nižu cijenu od prethodnika pa tako vrlo solidno opremljena osnovna verzija pokretana najslabijim benzincem od 125 KS može se dobiti već za 182.900 kn.