Novi Porsche GT3 RS
Foto: Porsche

Za sve kojima normalni GT3 sa svojih 500 KS iz atmosferskog šestcilindričnog boksera nije dovoljno ekstreman, Porsche se pobrinuo predstavljajući novu najekstremniju inačicu vječnog 911 – novi GT3 RS.
U skladu s tradicijom, ponovno su na njemu zaživjele popularne retro naljepnice, no na žalost nekih čistunaca, i dalje je samo PDK mjenjač u ponudi. Nakon GT3 i GT2 RS, novi GT3 RS treći je iz serije GT automobila koje je Porsche predstavio u zadnjih godinu dana.
Što je novo?
Novo je da je snaga sada podignuta na 520 KS, s time da je tih dodatnih 20 KS u odnosu na GT3 izvučeno povećanjem maksimalnih okretaja na 9.000. Urlik boksera na toj turaži nešto je od čega svakog oktanoglavca hvata jeza. Osim motora dotjerani su i drugi detalji i provedena je ekstremna dijeta kako bi se uštedjelo što više na težini. Sve je u znaku karbona pa su tako i sjedala posuđena iz top modela 918, dok su na vratima mrežice u koje se stavljaju sitnice, vrata se iznutra otvaraju pomoću tekstilne trake za povlačenje dok su prozori napravljeni od pleksiglasa. Krov je od magnezija i time se uštedjelo dodatnih 1.1 kg, ali i snizilo težište. Naravno, zvučna izolacija svedena je na minimum.
Kotači su od magnezija, sprijeda 20 colni, straga 21, obuveni u ekstremne 265/35 odnosno 325/30 gume. Krajnji rezultat svega toga je težina od 1430 kg. Ako vam sve navedeno još uvijek zvuči precivilizirano za vaš ukus, možete naručiti besplatnu opciju Clubsport u kojoj dobivate stražnji roll-bar, aparat za gašenje požara, pripremu za ugrađivanje glavnog prekidača za struju i pojaseve u šest točaka.
Rezultat
Sve navedeno dovoljno govori o kakvom je autu riječ. Sretni će vlasnici sigurno uživati na track dayevima, ali poznavajući Porsche, ni po gradu neće biti neugodan za voziti. Za ubrzanje od nule do sto treba mu 3.2 sekunde, a pojurit će sve do 312 km/h. Ako vas zanima, cijena će mu biti malo iznad 140.000 Eura bez davanja, a isporuke kreću sredinom travnja, stoga požurite da stignete uživati u ovom ljetu.