Novi Mercedes-Benz E-klase

Novi Mercedes E-klase upravo je predstavljen na Detroitskom auto salonu

Deseta generacija poslovne limuzine iz Stuttgarta temeljito je obnovljena, i to na način da postane dinamičnija nego ikada i da se na taj način dopadne i mlađim kupcima, koji su do sada svoje potrebe za ovakvim limuzinama tražili uglavnom u Münchenu i Ingolstadtu.

Vizualno se nova E-klasa snažno oslanja na veću S-klasu i manju C-klasu, čime bi se nove generacije Mercedesa vizualno međusobno više uskladile nego što je to do sada bio slučaj. Novi model dulji je od prošlog, ali također i širi te niži, a aerodinamika mu je bolja od svih konkurenata u toj kategoriji. Baza nove E-klase je potpuno nova lagana platforma koja će kod pojedinih modela donijeti i više od 100 kg uštede na težini. Svi modeli, koji će biti u ponudi na početku prodaje, standardno će se opremati s novim 9G-TRONIC devetstupanjskim automatskim mjenjačem.

Nova generacija motora
Nova E-klasa će se u početku moći naručiti s jednim od dva motora: E 200 (184 KS) s četverocilindričnim benzinskim motorom i E 220 d (195 KS) s potpuno novim četverocilindričnim dizelskim motorom. Najsnažniji dizelski model moći će se pohvaliti šesterocilindričnim motorom koji uključuje naprednu SCR tehnologiju ispuha, s izlaznom snagom od 190 kW (258 KS) te maksimalnim okretnim momentom od 620 Nm.


Još jedna izvedba koja će se pridružiti ponudi bit će E 400 4MATIC čiji šesterocilindrični benzinski motor razvija snagu od 245 kW (333 KS) i maksimalni okretni moment od 480 Nm. Dodatne izvedbe će kasnije nadopuniti ponudu motora, uključujući četverocilindrični dizelski motor snage 110 kW (150 KS). Ponuda benzinskih motora uključivat će četverocilindrične izvedbe sa snagom koja se kreće od 135 do 180 kW (183 do 245 KS) i šesterocilindričnu izvedbu koja razvija snagu od 245 kW (333 KS).

Svi motori za novu E-klasu bit će opremljeni s ECO start/stop funkcijom. Benzinski motori zadovoljavaju zahtjeve EU 6 standarda emisije, dok je novi OM 654 četverocilindrični dizelski motor konfiguriran imajući u vidu buduće RDE granične vrijednosti emisije.

Mercedes će također predstaviti i plug-in hibrid koji bi trebao moći prijeći 30 km samo na električni pogon. Elektromotori bit će usklađeni s dvolitrenim benzincem i kombinirana izlazna snaga bi trebala biti 280 KS. Emisija CO2 će biti samo 49 g/km, a deklarirana potrošnja 2,1 litru na 100 km! S ovom kombinacijom, model E 350 e postiže performanse sportskog automobila, dok istovremeno ima potrošnju goriva manju od automobila kompaktne klase.

Oprema

Nova E-klasa imat će potpuno obnovljenu kabinu u kojoj će svi modeli osim osnovnog imati potpuno nove digitalne instrumente i infotainment sustav koji će se nadgledati putem dva 12.3 inčna ekrana. Ostali noviteti su touchpad površine na upravljaču koji će raditi zajedno s centralnim touchpadom na središnjoj konzoli, kao i rotirajućim kontrolerom između sjedala kojim će se upravljati infotainment sustavom.

Vozač će moći mijenjati nekoliko izgleda kontrolne ploče, a sistem podržava i Apple Carplay i Android Auto funkcije. Dostupno će biti mjesto za bežično punjenje vaših smartphonea, kao i USB priključak. U E-klasi će se naći i potpuno nova sjedala, koja će imati različit izgled ovisno o specifikaciji vašeg vozila. U novoj će E-klasi debitirati i pilot za polu-autonomnu vožnju koji može sam upravljati i slijediti druge automobile sve do brzina iznad 200 km/h. Sustav se također može samostalno „umiješati“ do brzine od 130 km/h i na taj način spriječiti potencijalnu nesreću kada vi vozite. Od ostalih zanimljivosti spomenimo i uparivanje s manevriranjem u parkirališno mjesto (Remote Parking Pilot) koristeći aplikaciju na vašem mobilnom telefonu, kao i alat za prelazak iz trake u traku kojim vaše vozilo samo mijenja prometne trake. Između ostalih opcija možete odabrati i novi zračni ovjes u kojem ćete moći birati između četiri postavke načina vožnje ECO, Comfort, Sport i Sport Plus.
Još jedna nova značajka u ovom segmentu je Heat Comfort paket, uključujući grijane naslone za ruke u vratima i na središnjoj konzoli.

Koliko će koštati?

Cijene zasad nisu poznate, no po prvim najavama trebao bi biti neznatno skuplji od modela kojeg mijenja.

Kakvi su mu konkurenti?

Novi će Mercedes imati pune ruke posla s BMW-om serije 5, Audijiem A6 i Jaguarom XF. Sva tri su vrhunski automobili i sigurno je da Mercedesu neće biti lako. No, isto tako znamo da marka iz Stuttgarta ima svoju vjernu klijentelu, kao i to da bi sa svim ovim novitetima nova E-klasa mogla privući i pokojeg novog, mlađeg klijenta pod svoju zvijezdu.

U prodaju kreće početkom travnja ove godine.