Novi Mercedes-AMG GT Black Series
Foto: Mercedes-AMG
Najsnažniji AMG V8 motor svih vremena, najizražajniji dizajn, najdetaljnija aerodinamika, najinteligentnija mješavina materijala, najprepoznatljivija dinamika vožnje: za novi Mercedes-AMG GT Black Series inženjeri iz Affalterbacha preskočili su sve barijere koje se mogu sresti pri projektiranju vozila.
Ovaj novi super sportski automobil savršeno utjelovljuje bogatu tradiciju ove marke u moto sportu, kao i niz godina stručnosti u razvoju kompletnih vozila koja u svakom pogledu impresioniraju. Rezultat je izlazna snaga od 537 kW (730 KS) iz V8 motora s „ravnom“ radilicom, u kombinaciji s aktivnom aerodinamikom i dizajnom, koji direktno proizlaze iz trenutne izvedbe AMG GT3 trkaćeg automobila.
Mercedes-AMG Black Series je od 2006. godine sinonim za vrlo posebnu vrstu automobila: beskompromisno sportskog s izražajnim dizajnom i najkonzistentnijim prijenosom tehnologije iz moto sporta u serijsku proizvodnju. Black Series modeli ekskluzivni su automobilski rariteti. Nisu razvijeni da skupljaju prašinu u garažama kolekcionara nego za brze vožnje po trkaćim stazama, unatoč tome što su odobreni za cestovnu vožnju. AMG GT Black Series predstavlja novu značajku ove tradicije: to je najsnažniji Mercedes-AMG s serijskim V8 motorom.
Kako bi istaknuli ovo ponovno definiranje super sportskog automobila, stručnjaci iz Affalterbacha još jednom su iscrpno revidirali već isprobani i testirani 4.0-litreni biturbo motor – unatoč tome što je već poznat po svojim izvrsnim voznim karakteristikama, isporuci snage i razvoju okretnog momenta. Specifikacije su bile jasne: značajno više snage od prethodne perjanice iz AMG GT obitelji, još agilniji odziv na gas, maksimalni moment – što znači da je bila potrebna radikalna promjena u obliku nove, „ravne“ radilice, onako kako to radi Ferrari recimo.
Različite izvedbe V8 motora
Izvedba V8 motora inženjerima pruža puno prostora za igru s jednim ključnim elementom: rasporedom ležajeva klipnjača na radilici, što utječe na karakteristike motora. Obično postoje dvije izvedbe V8 motora: cross plane u kojoj su ležajevi klipnjača četiri para cilindara postavljeni pod međusobnim kutom od 90 stupnjeva, što je AMG koristio u svim prethodnim V8 motorima, ili flat plane gdje su svi ležajevi klipnjača u istoj ravnini s odmakom od 180 stupnjeva.
Ako se pogleda cross plane radilica, može se identificirati križ po kojoj je i dobila ime. Prednosti ove radilice su visoka mirnoća rada motora i visoki okretni moment pri niskim okretajima motora. Karakteristični NASCAR zvuk po kojem se izvana lako prepoznaje još je jedna istaknuta značajka V8 motora s križnom radilicom. Kako bi optimalno iskoristili zapreminu i time potencijal performansi u slučaju ovog 4.0-litrenog V8 biturbo motora, AMG-ovi inženjeri su u osnovi pomaknuli ispušnu granu u unutrašnjost V otvora dvije grupe cilindara ovog V8 motora.
„Ravna“ radilica za više snage
Drugi način povećanja performansi je uporaba „ravne“ radilice. Kod flat-plane V8 motora, motor izgleda kao neki linijski četiri cilindrični model – osim što ima šire ležajeve klipnjača, s dvije klipnjače u V8 rasporedu. Paljenje kod flat-plane V8 motora skače s jedne grupe cilindara na drugu, što dodatno poboljšava plinski ciklus. Karakteristični poredak paljenja s 180-stupanjskim kutom odmaka radilice je 1-8-2-7 4-5-3-6. To kreira jednoliko oscilirajuće stupce plina u ispušnoj grani i usisnoj strani, čija rezonancija se može lako koristiti za povećanje performansi. Još veća prednost je agilniji odziv na pritisak papučice gasa.
Najsnažniji V8 serijski motor marke Mercedes-AMG
Novi GT Black Series motor temelji se na AMG 4.0-litrenom V8 biturbo motoru s podmazivanjem sa suhim karterom, ali je zbog raznih modifikacija dobio novi interni kod M178 LS2. Razvija snagu od 537 kW (730 KS) pri 6700-6900 o/min i maksimalni okretni moment od 800 Nm pri 2000-6000 o/min. Nova bregasta osovina i ispušne grane prilagođeni su novom rasporedu paljenja i dodatno poboljšavaju ciklus sagorijevanja.
Oba turbo punjača s dvostrukim vijkom, opremljena su ležajevima niskog trenja, kao i u top modelu sa četiri vrata AMG GT Coupé, što još više optimizira njihov odziv na gas. Međutim, u Black Series modelu turbo punjači dobili su veći kompresorski kotač, što znači da oba mogu isporučiti do 1100 kg zraka na sat. Za usporedbu: ova brojka za model AMG GT R iznosi 900 kg/h. Što se tiče okretaja, 7000 o/min nije kritičan kontinuirani broj okretaja jer je broj okretaja ograničen na 7200 o/min. Veći međuhladnjaci jamče da je temperatura zraka nabijanja uvijek u najboljem mogućem rasponu. Jedinstveni položaj ovog motora također se održava u oznaci motora koja je zadržana u crnoj boji.
Od 0 do 200 km/h za manje od devet sekundi
Što može ovaj motor u AMG GT Black Series modelu? Osigurava mu potpuno neovisan karakter, koji ne samo da se odražava u vrsti isporuke snage nego također u njegovom uistinu posebnom zvuku. Osim toga omogućuje vrlo impresivne vozne performanse: ovaj model s dvoje vrata ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde, a do 200 km/h za manje od devet sekundi. Maksimalna brzina je 325 km/h, iako je to samo, što je razumljivo, na zatvorenim trkaćim stazama i na njemačkim, restrikcijama neopterećenim autobahnovima.
Modificirani AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjač
Snaga se prenosi na stražnje kotače putem sedam-stupanjskog AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjača s dvostrukom spojkom, koji je ugrađen u sklopu stražnje osovine u transaxle rasporedu radi optimalne raspodjele mase, kao u slučaju svih AMG GT modela. Mjenjač je modificiran za uporabu u AMG GT Black Series modelu i prilagođen za povećan okretni moment od 800 Nm.
Prethodne granične vrijednosti trenutaka prebacivanja stupnjeva i vrijeme odziva su prošireni, što ga čini prikladnijim za trkaće staze. Race Start funkcija je također sada još impresivnija, zahvaljujući višim startnim okretajima, osjetljivijom kontrolom proklizavanja kotača i sportskim gumama koje odgovaraju trkaćim stazama. Nadalje, hlađenje mjenjača je prilagođeno težim zahtjevima, a prijenosni odnosi također su malo modificirani.
Vezu između motora i mjenjača čini torque tube. Napravljena je od karbonskih vlakana te je s 13,9 kilograma približno 40 posto lakša u odnosu na već težinski optimiziranu aluminijsku izvedbu u modelu AMG GT.