Novi KIA Sportage
U Hrvatsku je stigao novi Sportage. Jedan od pionira malog SUV segmenta doživio je svoje četvrto izdanje, a koliko je u to vrijeme napredovao vidjeli smo kada su nas sve dosadašnje generacije dočekale na jednom mjestu.
Dovoljno smo stari da se sjećamo i prve koja je i tada već bila atraktivna i zanimljiva, jer se tako nešto nigdje nije moglo naći.
Kada prevrtimo film do danas, Sportage osim što nudi klasičnu sedmogodišnju garanciju koja je Kijin trademark, vidimo da je nova generacija dosta toga „posudila“ od najveće i najskuplje Kije – Sorenta. Vrhunska tehnologija, sigurnost, ali i dizajn te pogon na sve kotače (u verzijama koje ga imaju) nastao u Magni Steyr u Grazu garancija su i dobrih terenskih karakteristika. Ipak, nekako zamišljamo da će šminkerski Sportage svoje kilometre skupljati u gradskoj džungli gdje se puno više cijeni izgled i vozna svojstva na asfaltu. O izgledu ne treba puno trošiti riječi, jer već prošla generacija osvojila je sve nagrade za dizajn, a nova je još modernija i u skladu s većim bratom Sorentom.
Ono što je još važnije, a ne vidi se na prvu, jest potpuno novi pristup izradi Sportagea uz uporabu posebnih čelika visoke čvrstoće, ali i osjetno bolje zvučne izolacije pa tako ni kod 150 km/h nemate potrebu dizati glas iznad šapta ili pojačavati muziku na audio sustavu jer u kabini vlada impresivna tišina.
Motori u ponudi su benzinac 1.6 GDi s 132 KS koji košta 169.990 kn, dok će svima najzanimljiviji sigurno biti 1,7-litreni dizelaš od 115 KS. Oba su dostupna u verziji s prednjim pogonom, a dizelaš se može dobiti za 181.990 kn. Vrh ponude kreće s dvolitrenim dizelašem od 185 KS koji dolazi isključivo u verziji s pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem, a ovisno od opreme koštat će vas od 259.990 kn naviše.