Novi FIAT 124 Spider
Nakon puno najava i nagađanja, FIAT je konačno predstavio svoj novi roadster 124 Spider, gotovo 50 godina nakon premijere originalnog 124 na auto show-u u Torinu, po mnogima jednog od najljepših FIAT-a u povijesti. Prvi FIAT 124 je mnogima ostao u sjećanju po vizuri i auri nedostižnog sportaša kraja 60-ih i početka 70-ih godina prošloga stoljeća.
Recept klasičnih britanskih roadstera FIAT je dobro prekopirao i ponudio zabavan i atraktivan autić koji su si kupci na zapadu mogli priuštiti bez većih financijskih naprezanja. No, naftna kriza i općenito pomak u shvaćanju automobila promijenio se u 70-ima i cijela klasa roadstera je zamrla, i to na dugi period.
Puno godina nakon njega, 1989. je Mazda predstavila MX-5 (Miatu) s kojom je nastao pravi boom i povratak malih zabavnih dvosjeda prihvatljive cijene, niskih troškova i puno zabave. Milijun prodanih primjeraka kasnije došla je četvrta generacija MX-5, još lakša i još naprednija, i dalje sa stražnjim pogonom. No, ovaj put i FIAT se odlučio uskočiti na taj vlak pa je s Mazdom postignut dogovor da i talijanska grupacija predstavi svoju verziju.
Na opće oduševljenje, počelo se pričati o Alfi Spider (Duetto), no ubrzo se doznalo da novi automobil neće nositi Alfin znak, već FIAT-ov. Tako je nastao novi 124 Spider. Kombinacija japanske tehnologije i kvalitete te talijanskog dizajna i uređenja ne može dati loš rezultat. Pa tako novi model neće pokretati ni 1,5-litreni ni dvolitreni Mazdini motori, već 1,4-litreni turbak (poznat iz 500 Abartha) od 140 KS i 160 KS. Na našu žalost, za europsko tržište je predviđen samo ovaj sa 120 KS. Da je novi 124 namijenjen i američkom tržištu jasno je po tome što će se nuditi i s Aisinovim automatskim mjenjačem i 160 KS, no sigurni smo da će na tržištima Starog kontinenta prevladavati verzija sa šestbrzinskim ručnim mjenjačem.
Klasičan pogon motor naprijed-pogon straga garancija su dobrog rasporeda masa, ali i dinamičnih voznih karakteristika. Da bi sve bilo u skladu s užitkom u vožnji, ovjes je napravljen s dvostrukim poprečnim ramenima naprijed i multilinkom straga posebno prilagođenim dinamičnoj vožnji, preciznim skretanjima i stabilnosti pri kočenju. Upravljač je lagan i direktan, potpomognut električnim servo uređajem.
Minimalistički pristup zbog zadržavanja što manje kilaže vidi se i u pristupu otvaranju krova, koje se radi ručno u par sekundi, bez nepotrebnih kompliciranja brojnim elektromotorima i sličnim opterećujućim rješenjima. Dašak luksuza nosi mogućnost Bose-ovog ozvučenja s 9 zvučnika, od kojih se dva nalaze u naslonima za glavu, tako da je zajamčen odličan zvuk i u vožnji bez krova (ako ne želite slušati fućkanje i grgljanje malog turbaka).
Dizajn potpisuje Centro Stile iz Torina i jasno se oslanja na linije prethodnika od prije pola stoljeća, naravno u modernoj interpretaciji. Tako je posebna pažnja posvećena ergonomiji, ali i kvaliteti interijera i materijala u njemu. FIAT 124 će biti dostupan u dva paketa opreme, 124 Spider i Lusso te osam boja.
Novi 124 stići će u FIAT salone pred ljeto 2016., točno na vrijeme za sezonu uživanja u vožnji bez krova.