Novi BMW M3 CS
Foto: BMW
BMW M GmbH predstavio je još jedan ekskluzivni model posebnog ograničenog izdanja u obliku novog BMW-a M3 CS.
S naglaskom na sportskoj prisutnosti, novi M3 CS nastavlja desetljećima staru tradiciju uspješnih M specijalnih izdanja koja su započela 1988. godine s modelom E30 BMW M3 Evolution. Istodobno, limuzina visokih performansi s četiri vrata stvara savršenu kombinaciju dinamike i svakodnevne praktičnosti.
Motor visokih performansi od 3,0 litara nadmašuje maksimalnu snagu modela M3 s Competition paketom za 10 KS, podižući ga na 460 KS. Najmodernija M TwinPower Turbo tehnologija pokreće M3 CS od 0 do 100 km/h za samo 3,9 sekunde. Najveća brzina novog posebnog izdanja, koje standardno dolazi s M Driver paketom, elektronički je ograničena na 280 km/h.
Sa svojim dvostrukim mono-scroll turbopunjačima, hladnjakom stlačenog zraka, visokopreciznim ubrizgavanjem, VALVETRONIC promjenjivim tempiranjem ventila i dvostrukim VANOS sustavom podešavanja bregastih vratila, šesterocilindarski redni motor jasno stremi prema višim razinama performansi, ali jednako je sposoban razviti značajni zakretni moment pri niskim okretajima te postizanje visokih razina učinkovitosti.
Pritiskom na novu crvenu tipku za pokretanje/zaustavljanje motor se pokreće, a prepoznatljiv zvuk koji proizvodi posebno sportski ispušni sustav novog BMW-a M3 CS – sa svojim kvartetom ispušnih cijevi – stvara glazbu za uši.
Novi BMW M3 CS standardno je opremljen s M prijenosom s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa (M DCT) s Drivelogic opcijom. Ovaj najsuvremeniji prijenos ima odvojeni hladnjak ulja i omogućuje automatiziranu promjenu stupnja prijenosa i ručne intervencije pomoću ručica za prijenos na upravljaču. Prijenos mijenja zupčanike u djeliću sekunde bez prekida u isporuci snage, ali koristi dugi sedmi stupanj prijenosa kako bi održao nisku razinu okretaja i smanjio potrošnju goriva tijekom duljih putovanja autocestama.
Ovjes novog BMW-a M3 CS u velikoj mjeri odražava M3 s Competition paketom. Veze i nosači kotača na prednjoj i stražnjoj osovini izrađeni su od kovanog aluminija i stoga su iznimno lagani. Time se neogibljene mase drže na minimumu i pogoduju voznoj dinamici. M3 CS kao standard ima prilagodljivi M ovjes, čija geometrija je prilagođena kako bi pružila optimalne performanse na cesti i stazi.
Osiguravanje najboljeg mogućeg prianjanja u svim uvjetima vožnje pružaju sustav DSC (Dynamic Stability Control – Dinamička kontrola stabilnosti) koji uključuje M dinamički način rada i aktivni M diferencijal. Sustavi kontrole za prilagodljivi M ovjes, DSC i aktivni M diferencijal su modificirani tako da odgovaraju dinamičkim zahtjevima BMW-a M3 CS, kao i postavke elektromehaničkog upravljača. Vozač ima trenutnu mogućnost prilagodbe postavki upravljača i ovjesa njihovim osobnim željama ili zahtjevima rute.
Lakometalni kotači posebnog izdanja (prednji: 9 J x 19, stražnji: 10 J x 20) su stvoreni za trkaću stazu, dolaze (kao standard) s gumama Michelin Pilot Sport Cup 2 (prednja: 265/35 R 19, stražnja: 285/30 R 20). Te semi-slick cup gume, koje su također legalne za cestu, pružaju nenadmašnu čvrstoću i vrhunsku lateralnu stabilnost pri visokim brzinama na stazi. M3 CS može se naručiti i s Michelin Sport cestovnim gumama.
Premještanjem u unutrašnjost novog BMW-a M3 CS, velikodušna upotreba dvoslojne pune kože u Silverstone/Black i Alcantara izvedbi stvara privlačan i dobro riješeni ambijent prepun sportskog zanosa i neporecive klase. Niti jedan M3 CS vozač ne bi trebao raditi kompromise za ljepše stvari u životu. Doista, među standardnim značajkama u unutrašnjosti su automatska kontrola klima uređaja, Harman Kardon sustav ozvučenja i navigacijski sustav Professional.
Vjerni formi, BMW M GmbH dizajneri dali su novi izgled modelu M3 CS koji odražava sportsku namjeru automobila. Prepoznatljiva značajka njegovog istaknutog prednjeg kraja, zajedno s najnovijim dvostrukim LED svjetlima, je donji dio prednjeg branika s velikim ulazima za zrak s tri odjeljka.
Gurney spojler na poklopcu prtljažnika je nanovo dizajniran posebno za novi M3 CS i kombinira se s prednjim razdjelnikom i stražnjim difuzorom kako bi se smanjio dinamički uzgon. Ove komponente izrađene su od lagane i iznimno krute plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP), kao što su poklopac motora i krov novog BMW-a M3 CS.
Narudžbe za novi BMW M3 CS krenule su od siječnja 2018. Ovaj model posebnog izdanja, koji će biti ograničen na otprilike 1200 primjeraka zbog faktora proizvodnje, krenuo je proizvodnju u ožujku.