Novi Audi A8
Foto: Audi
Započinje budućnost luksuzne klase: novi Audi A8 doživio je svjetsku premijeru na Audijevom summitu u Barceloni
Sa svojom četvrtom generacijom, ovaj top model ponovo predstavlja primjer „napretka kroz tehniku“ s novim dizajnerskim izričajem, inovativnim konceptom upravljanja putem touchscreen zaslona i sustavno elektrificiranom vožnjom. Audi A8 je također prvi serijski proizvedeni automobil na svijetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju. Od 2018. Audi će postepeno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i pilotirani asistent vožnje u koloni.
Doajen stila: vanjski dizajn
Prednji kraj sa širokom, uspravnom Singleframe maskom te fluidno i mišićavo tijelo simboliziraju sportsku eleganciju, profinjenost i progresivni status. Novi A8 nasljeđuje dizajnerska rješenja Audijeve prologue dizajnerske studije. Ova luksuzna limuzina ima snažnu pojavu – bilo da je riječ od 5,17 metara dugačkoj standardnoj izvedbi ili izvedbi A8 L koja ima 13 centimetara duži međuosovinski razmak.
Marka Audi je u cijelom svijetu poznata po sportskoj privlačnosti, laganim konstrukcijama i quattro stalnom pogonu na sve kotače, a dizajn novog A8 odražava ove vrijednosti. Ovaj top model svoj identitet jasno pokazuje i danju i noću, uporabom uočljivih HD Matrix LED prednjih svjetala s Audijevim laserskim svjetlima i LED svjetlosnom trakom u kombinaciji s OLED svjetlima straga. Ova svjetla emitiraju jedinstvene svjetlosne animacije kad vozač prilazi ili odlazi od automobila.
Luksuzni salon: unutrašnjost
U usporedbi s prethodnikom, značajno mu je porasla dužina u obje karoserijske izvedbe. Ponuda opreme i materijala je iscrpna, gdje svaki detalj odiše savršenom kvalitetom najviše razine – od perforacija na presvlakama sjedala do električkog otvaranja i zatvaranja zaklopki ventilacijskih otvora.
U ovom novom top Audijevom modelu sjedalo najviše klase je stražnje desno sjedalo – koje u izvedbi A8 L opcijski dolazi kao opuštajuće sjedalo s četiri različite opcije namještanja i osloncem za noge. U ovom sjedalu putnik može grijati i masirati stopala s jedinicom s višestrukim postavkama, koja je integrirana u naslon sjedala suvozača. Doživljaj zaokružuju novi udobni nasloni za glavu.
Putnici na stražnjim sjedalima također mogu kontrolirati niz funkcija kao što su ambijentalno osvjetljenje, nova HD Matrix svjetla za čitanje i funkcija masiranja te, između ostaloga, mogu obavljati privatne telefonske pozive preko odvojene kontrolne jedinice. Daljinski upravljač za stražnja sjedala, sa svojim OLED zaslonom, velikim kao pametni telefon, može se izvaditi iz središnjeg naslona za ruke.
Odziv na dodir prsta: kontrole
Unutrašnjost ove luksuzne limuzine namjerno koristi reducirani dizajn; unutrašnja arhitektura je čista i sa strogo vodoravnom orijentacijom. Audi svoje standarde visoke kvalitete prenosi u digitalno doba s radikalno novim konceptom upravljanja. Zamjenjuje poznatu rotirajuću tipku i touchpad prethodnog modela. Prednja ploča je uvelike očišćena od tipki i prekidača. U njezinoj sredini nalazi se 10,1 inčni touchscreen zaslon koji se, kada je ugašen, skoro nevidljivo stapa s crnom okolinom, zahvaljujući svojem crnom obrubu visokog sjaja.
Svjetska premijera: autonomno upravljanje Audijem A8
Novi A8 je prvi serijski proizvedeni automobil koji je specifično razvijen za vrlo autonomni način vožnje. Audijev AI pilot u prometnoj gužvi preuzima nadzor nad vožnjom u sporom prometu na autocestama i otvorenim cestama do 60 km/h gdje fizička barijera razdvaja dva prometna pravca.
Sustav se aktivira uporabom AI tipke na središnjoj konzoli. Pilot u prometnoj gužvi preuzima kretanje, ubrzavanje, upravljanje i kočenje. Vozač više ne mora stalno nadzirati automobil. Vozač može maknuti ruke s upravljača, ali čim sustav dosegne svoja ograničenja, poziva vozača da ponovo preuzme kontrolu na upravljanjem.
Iz tehničke perspektive, pilotirani asistent vožnje u koloni je revolucionaran. Tijekom autonomne vožnje, središnji kontrolni sustav pomoći vozaču (zFAS) kombiniranjem podataka sa senzora stalno izračunava sliku okoline. Osim radarskih senzora, prednje kamere i ultrazvučnih senzora, Audi je prvi proizvođač automobila koji također koristi laserski skener.
Audi AI parking pilot i Audi AI garažni parking pilot autonomno upravljaju A8 u i iz parkirnog mjesta ili garaže, dok sam manevar nadzire vozač. Vozač ne mora sjediti u automobilu.
Mild hybrid i e-tron: pogoni
Novi A8 krenut će u prodaju na njemačkom tržištu s dva temeljito revidirana V6 turbo motora: 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Dizelski motor razvija snagu od 210 kW (286 KS), a benzinski motor 250 kW (340 KS). Nešto kasnije u ponudi će biti dva osam-cilindrična motora – 4.0 TDI sa 320 kW (435 KS) i 4.0 TFSI s 338 kW (460 KS). Ekskluzivna top izvedba motora je izvedba W12 sa zapreminom od 6,0 litara.
.
Kasnije će se u ponudi pojaviti A8 L e-tron quattro sa svojim snažnim plug-in hibridnim pogonom. Njegov 3.0 TFSI benzinski motor i snažan električni motor razvijaju sistemsku snagu od 330 kW (449 KS) i 700 Nm okretnog momenta. Ugrađena litij-ionska baterija može pohraniti dovoljno energije za približno 50 kilometara vožnje na električni pogon. Može se opcijski puniti preko Audijevog bežičnog sustava punjenja, koji koristi podlogu u podu garaže za induktivni prijenos energije prijemnom namotu u automobilu sa snagom od 3,6 kW.
Novi Audi A8 i A8 L pojavit će se na hrvatskom tržištu u siječnju 2018.