Novi Audi A5/S5 Sportback
Foto: Audi
Sedam godina nakon uvođenja modela A5 Sportback na tržište izlazi nova verzija – kombinacija elegantnog i privlačnog dizajna te funkcionalne i udobne unutrašnjosti.
Ovaj automobil prikladan za obitelj savršeno je povezan i sadrži najnovije Infotainment značajke. Osim toga, nova generacija dolazi s potpuno redizajniranim ovjesom, motorima visokih performansi i inovativnim sustavima asistencije. S5 pokreće novi turbo motor sa šest cilindara veličanstvene snage od 354 KS i 500 Nm.
Vanjski izgled
Dizajneri tvrtke Audi objedinili su istaknute oblike i atletski snažne površine pri dizajniranju novog Audija A5 Sportback. Povećani međuosovinski razmak, kratki prevjesi i dugačak prednji poklopac s istaknutom kupolom naglašavaju dinamičnost ovog modela s petora vrata. Trodimenzionalno oblikovana prednja rešetka u jednom komadu značajno je plosnatija i šira nego na prethodnom modelu.
Valovita linija ramena daje Audiju A5 Sportback privlačnu eleganciju. Još je snažnije istaknuta nego na prethodnom modelu i prati sve tri dimenzije. Tako je stvorena igra svjetlosti i sjena. Naglašene izbočine iznad kotača jasni su dokaz da u sebi nosi quattro DNK. Stražnji kraj odlikuju vodoravne linije i jednako precizna elegancija. Izduženi poklopac prtljažnika završava karakterističnim spojlerom.
Unutrašnjost
Unutrašnjost novog Audija A5 Sportback značajno je veća. Duljina u unutrašnjosti povećana je za 17 milimetara, prostor u predjelu ramena na strani vozača i suvozača povećan je za 11 milimetara, a prostor za koljena straga za 24 milimetra. Upotreba sofisticiranih materijala, preciznost i sklad boja u unutrašnjost tipični su za Audi. Vodoravna struktura instrumentne ploče daje dojam prostranosti. Unutarnja rasvjeta u 30 boja, dostupna u dodatnoj opremi, omogućuje odabir rasvjete sukladno raspoloženju. Zahvaljujući zapremini prtljažnika od 480 litara, A5 Sportback je među najboljima u svojoj klasi.
Zaslon i komande
Zahvaljujući potpuno novom konceptu rada i prikaza podataka, uključujući pretraživanje bez unosa teksta, vozač može jednostavno i intuitivno upravljati svim funkcijama. Kao alternativa tvornički ugrađenim analognim instrumentima dostupan je Audi virtualni kokpit. Veliki (12,3 inča) TFT zaslon visoke razlučivosti detaljno prikazuje grafičke elemente. „Head-up display“, opcijski dostupan, projicira sve važne informacije na vjetrobransko staklo i koristi jednostavne simbole pa vozač ne mora skretati pogled s ceste.
Infotainment i Audi connect
Audi MMI navigacijski sustav plus s MMI touch funkcijom dostupan je kao dodatna oprema. Sadrži značajke kao što su 10 GB flash memorije, DVD player, besplatna upotreba Audi connect usluga tri godine, do pet besplatnih ažuriranja navigacije i 8,3-inčni zaslon razlučivosti 1.024 x 480 piksela. Audi MMI navigacijski sustav plus povezan je s brojnim sustavima za pomoć i sigurnost.
Audi smartphone sučelje omogućuje uporabu izdvojenih iOS i Android mobilnih aplikacija. Audi phone box povezuje pametne telefone s ugrađenom antenom za osiguranje prijema vrhunske kvalitete. Isto tako, omogućuje bežično punjenje pametnih telefona putem Qi standarda dok Bang & Olufsen Sound System s inovativnim 3D zvukom vozaču pruža dojam sjedenja u koncertnoj dvorani.
Sustavi asistencije
Sustavi asistencije pokrivaju velik broj funkcija u novom Audiju A5 Sportback. Inteligentna kombinacija različitih tehnologija povećava sigurnost, udobnost i učinkovitost.
Sustav Stop&Go s adaptivnim tempomatom (ACC) pojednostavljuje vozaču kretanje u prometnim gužvama kada brzina ne prelazi 65 km/h preuzimajući na sebe zadatke kočenja i ubrzavanja, uz povremeno preuzimanje brige o upravljanju na boljim cestama. Ovaj predvidivi sustav pomoći pri vožnji, koji očitava GPS informacije iz automobila iz neposrednog okruženja, pomaže pri smanjenju potrošnje goriva davajući vozaču korisne savjete o načinu vožnje.
Asistent za pomoć u nuždi intervenira kada automobil mora izbjeći neku prepreku kako bi se izbjegla nezgoda. Temeljem informacija primljenih s prednje kamere, iz sustava ACC i s radarskih senzora, sustav izračunava preporučenu liniju vožnje unutar jedne sekunde. Bogat popis opreme zaokružuju drugi sustavi za pomoć kao što su sustav za pomoć pri skretanju, sustav za pomoć pri parkiranju, sustav za pomoć pri kretanju unatrag, sustav za pomoć pri izlasku iz vozila, sustav prepoznavanja prometnih znakova, Audi active lane assist za napuštanje prometnog traka i Audi side assist za upozorenja za mrtvi kut.
Ovjes
Široki trag kotača i relativno dugi međuosovinski razmak ključne su značajke ujednačenog i sportski ugođenog ovjesa. Širina traga kotača je 1.587 milimetara sprijeda i 1.568 milimetara straga. Međuosovinski razmak dugačak je 2.824 milimetra.
Redizajnirani prednji ovjes s pet spona zamijenio je prethodno rabljeni trapezoidni ovjes. Prilagodljivi amortizeri dostupni u dodatnoj opremi ugrađeni su u standardni Audi dinamični sustav za odabir načina vožnje. Oni iskustvo vožnje čine dinamičnim i udobnim. Novi elektromehanički servo upravljač ima bolji odaziv i precizniji je. U dodatnoj opremi dostupan je dinamični sustav upravljanja koji prijenosni omjer prilagođava brzini i kutu zakretanja upravljača.
Motori i pogonski sklop
Kupci Audija A5 Sportback mogu birati između dvije verzije TFSI motora i tri verzije TDI motora. Motori su snage između 140 kW (190 KS) i 210 kW (286 KS). U odnosu na prethodni model, Audi je potrošnju goriva smanjio za 22 posto, dok je istodobno izlaznu snagu povećao za 17 posto.
Ručni mjenjač sa šest brzina, S tronic mjenjač sa sedam brzina i tiptronic mjenjač s osam brzina dostupni su za sve verzije motora. Prednji pogon standardni je dio opreme, dok je stalni pogon na sva četiri kotača quattro dostupan u dodatnoj opremi za dvije verzije motora. U osnovnoj je opremi za motor 3.0 TDI snage 210 kW (286 KS).
V6 turbo motor u novom Audiju S5 Sportback omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi te razvijanje maksimalne brzine od 250 km/h. U osnovnoj opremi ima quattro pogon i tiptronic mjenjač s osam brzina.
Karoserija i oprema
Karoserija novog modela Audi A5 Sportback najlakša je u segmentu. Zahvaljujući inteligentnoj kombinaciji materijala lakši je za 15 kilograma od prethodnika.
Uvođenje na hrvatsko tržište predviđeno je za proljeće 2017.