Novi Audi A5

Foto: Audi

Teško je povjerovati, no od predstavljanja Audija A5 prošlo je punih 9 godina. Kada se pojavio, senzacionalni coupé je brzinom munje osvojio srca vozača i vozačica diljem svijeta.

Uspješan recept elegantne i sportske karoserije s dvoja vrata, jakim motorima i u većini slučajeva quattro pogonom, teško je mogao podbaciti. Stoga je trebalo dosta hrabrosti odvažiti se na novu verziju koja je trebala po svemu biti bolja od već vrlo uspjelog modela.
Ipak, napredak je nezadrživ i devet godina u autoindustriji je jako puno. Tehnologije napreduju iz dana u dan, kao i očekivanja današnjih kupaca pa je jasno da svaki proizvođač ovakvog premium proizvoda mora uložiti maksimalan trud da bi opet imao proizvod kojim će se ponositi. Tako novi A5 ima 60 kg manju težinu i najbolji aerodinamički otpor u klasi od svega 0.25. Svjetala su LED tehnologije, a u nekim modelima i LED Matrix. Proporcije su usklađene s dugačkim prednjim dijelom te kratkim prevjesima.

Za početak će u ponudi biti pet motora, dva benzinska TFSI i tri dizela TDI tehnologije. Raspon snage kreće se između 190 i 286 KS, čime nude i do 17% više snage uz do 22% nižu potrošnju. Mjenjači su ručni sa šest stupnjeva ili S tronic sa sedam, dok će u najjačem TDI-ju od 286 KS i modelu S5 kupci dobiti osambrzinski Tiptronic. S5 će pokretati novorazvijeni trolitrebi V6 sa turbo punjačem i 354 KS. Četverocilindrični motori i slabiji TDI nudit će se i s prednjim pogonom, dok će sve jače verzije biti serijski opremljene quattro pogonom, a opcijski će se za njih nuditi i sportski diferencijal. S četverocilindričnim motorima s ručnim mjenjačima nudit će se quattro s tzv. Ultra tehnologijom za veću iskoristivost goriva nego što je to slučaj kod standardnog quattra s permanentnim pogonom na sve kotače.

Ovjes je potpuno novi i kombinira udobnost sa sportskim karakterom i okretnošću. Kompromis je to između dobre agilnosti na zavojitim cesticama s komforom na dugim turama autocestom. Po dobrom Audijevom običaju nudit će se i aktivni ovjes s mogućnošću odabira tvrdoće amortizera, ovisno o vašem raspoloženju i tipu ceste po kojoj vozite.

Ipak, ono najvažnije je da je u kabini sada znatno prostranije, a zbog duljeg međuosovinskog razmaka sigurno i puno ugodnije na stražnjoj klupi. Horizontalna konstrukcija instrumentne ploče i kontinuirana traka s mlaznicama za zrak stvaraju osjećaj šireg prostora. A5 Coupé sada je po prvi puta raspoloživ s opcijskim Audi virtual cockpitom, 12,3” TFT zaslonom s rezolucijom od 1440 x 540 piksela. On zajedno sa sustavom MMI navigation plus, koji uključuje 8,3” zaslon na središnjoj konzoli, tvori centralnu informacijsku jedinicu. Okrugli regulator je središnja je točka MMI terminala. Na njegovoj površini smještena je podloga osjetljiva na dodir. Usluga Audi connect kupcima omogućuje opcijske podatkovne pakete za individualno korištenje internetom preko Wi-Fi hotspota. Na taj se način svim putnicima omogućuje surfanje internetom te slanje/primanje e-mailova na do osam mobilnih uređaja po prihvatljivim cijenama. Kvaliteta materijala i izrade je na najvišem nivou, što se i očekuje od Audija po tom pitanju.


Prtljažnik je narastao za 10 litara pa sada u njega možete spremiti 465 litara (10 više) prtljage nego prije, a naslon stražnje klupe se dijeli u odnosu 40:20:40 za smještaj većih tereta.

Nove varijante opreme pružaju brojne prilike za individualizaciju, kako u unutrašnjosti tako i u vanjskom području vozila. Osim osnovnog modela također postoje linije sport i design. Sportski paket S line i Audi design selection raspoloživi su za sofisticiranu individualizaciju, i to posebice unutrašnjosti. Audi nudi i paket vanjske opreme S line za posebice dinamičan izgled.

Novi A5 u prodaju bi trebao stići krajem godine. Ako je suditi po prvoj generaciji, ne treba sumnjati da će i kod nas biti vrlo popularan.