Nova Toyota Prius stigla je u Hrvatsku
Foto: Toyota
Prius, Toyotin pionirski hibridni model koji je služio kao uzor svim proizvođačima hibridnih vozila doživio je svoju petu generaciju. U Europi je dostupan samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji i pod nazivom Prius Plug-in Hybrid 220.
Najnoviji Prius slijedi pionirske korake svojih uspješnih prethodnika i ponovno je posve drugačiji od drugih, „klasičnih” modela. U razdoblju duljem od četvrtine stoljeća Prius je ostavio trajni trag na marku Toyota i na svijet kao prvi elektrificirani automobil masovne proizvodnje, predvodnik budućih trendova u pogledu električnih automobila i model koji je elektrificiranu tehnologiju učinio pristupačnom većem broju kupaca.
Toyota Prius ide korak dalje na tom putu i donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PHEV) kako bi pomogao Toyoti, koja je prodala već više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od 5 milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius), da ostvari svoj cilj ugljične neutralnosti.
Rezultat savršenog spoja iskonskih performansi električnog vozila (EV) i praktičnosti najnovije hibridne tehnologije jest dvostruki DNK kojim se ponosi novi Prius Plug-in Hybrid. Doseg vožnje samo na struju iznosi 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh. Za dulja putovanja, ili kad punjenje nije praktično, nova generacija Toyotinog plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2 od samo 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius.
Novi Prius još je zabavniji za vožnju jer pruža veliku snagu i odlučno ubrzanje. Stabilnost i upravljivost također su poboljšani zahvaljujući novoj platformi koja donosi manju težinu i veću krutost. Niže težište postignuto je zahvaljujući tome što je baterija električnog vozila postavljena ispod sjedala, a spremnik goriva pomaknut niže i više prema naprijed u odnosu na prethodnu generaciju, što doprinosi poboljšanju vozne dinamike i spretnosti.
Premda je Prius oduvijek bio privlačan, nova generacija posebno je elegantna i puno sportskija. Ikonski klinasti oblik, originalni Prius od druge generacije, promijenjen je i sad su njegove linije elegantne i moderne. Čak i prije nego što se pojavila na europskim cestama, peta generacija modela Prius već je bila pobjednik i Toyota je za moderni redizajn ikonskog klinastog oblika za ovaj model osvojila prestižnu nagradu za dizajn Red Dot Design Award.U unutrašnjosti prostran putnički prostor savršen je spoj zabave i praktičnosti pri vožnji, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, visokokvalitetnih materijala.
Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2,0-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije koji se neprekidno poboljšava od kad je 2021. prvi put na tržište plasiran plug-in hibridni model Prius. Rezultat višestrukih poboljšanja različitih segmenata plug-in hibridnog pogonskog sklopa jest najsnažniji i najučinkovitiji Prius dosad koji je uz sve to i energetski najučinkovitiji.
S povećanjem od 100 KS (74 kW) ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 KS (164 kW), što novom Priusu omogućuje ubrzavanja do 100 km/h za svega 6,8 sekundi. Što se potrošnje tiče, potrošnja goriva iznosi samo 0,5 l/100 km, dok su emisije CO2 samo 11 g/km prema standardnom ispitivanju provedenom u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP.