Nova Porsche Panamera u Hrvatskoj
Foto: kojiauto.hr/Porsche
Jučer je u jedinom Porsche salonu u Hrvatskoj – Porsche Inter Auto na Jankomiru, novinarima i uzvanicima predstavljena nova Panamera.
Kada je 2009. godine izašla prva generacija Porscheovog sportskog auta s četiri vrata, mnogi su ostali iznenađeni novim Porscheom. Nitko mu nije mogao osporiti vrhunske performanse i vozna svojstva, kao ni pilotsku kabinu čije je uređenje preneseno i u ostale modele u Porscheovom portfelju, no po pitanju vanjskog izgleda bilo je dosta podignutih obrva.
Činilo se kao da je Porsche htio napraviti 911 sa četverim vratima, što nikako nije ispalo skladno očekivanjima Porsche purista. No, zato je pred nama danas potpuno nova Panamera, više u skladu s današnjim kretanjima auto industrije (u ponudi su samo turbo motori), a i dizajnerski je posao odrađen kako treba.
Karoserija je još narasla pa sada duljina iznosi 505 cm. To je 35 mm dulje nego prije, no i širina je kao i visina, veća 5 mm. Ono važno je 35 mm dulji međuosovinski razmak, što će sigurno osjetiti oni koji se voze na stražnjim sjedalima. Ne kažemo klupi, jer su u Panameri straga dva odvojena sjedala, kao primjerice u Aston Martin Rapideu.
Izgled je općenito agresivniji, prednji poklopac je zadržao duljinu, a više su naglašeni bokovi, dok je straga karakteristična LED letva koja se proteže cijelom širinom, slično kao kod Carrere GTS. Naravno, tu su i impresivne ispušne cijevi i spojler koji se izvlači i to na način da se nakon izlaska dodatno raširi i pokrije cijelu širinu Panamere.
Iznutra je Panamera dobila novi interijer sa središnje smještenim brojačem okretaja koji podsjeća na legendarni 356A. U skladu s današnjim vremenom, umjesto brojčanika tu su dva 7“ ekrana, a na centralnoj konzoli je 12.3“ ekran koji upravlja navigacijom i infotainment sustavom.
Trenutno su u ponudi samo tri verzije i to s pogonom na sve kotače te novim, osambrzinskim PDK mjenjačem. Za početak, tu je Panamera 4S koju pokreće trolitreni V6 benzinski motor od 440 KS i 550 Nm, koja uz Sport Chrono paket do stotke stiže za 4,2 sekunde. Slijedi ju Panamera 4S diesel (za koju Porsche s razlogom govori da je najbrži dizel auto na svijetu) s V8 motorom od četiri litre i 422 KS te nevjerojatnih 850 Nm, kojoj do stotke treba 4,3 sekunde, a ide 284 km/h. Kao vrh ponude trenutno, Turbo varijanta koja iz četverolitrenog V8 benzinca izvlači 550 KS i 770 Nm u rasponu od 1960-4500 o/min. Do stotke stiže za 3,8 sekundi, a ubrzanje neće prestati sve do 304 km/h.
Iz ovih brojki lako je zaključiti da su Panamere stvorene za vožnju autobahnovima na kojima nema restrikcije po pitanju brzine. Kasnije će u ponudu doći i bazni model sa samo stražnjim pogonom i motorom od 330 KS te 4 E-Hybrid snage 462 KS, ubrzanjem do stotke za 4,6 sekundi te deklariranom potrošnjom od svega 2,5 litara na 100 km, odnosno emisijom CO2 od svega 56 g/km.
Za sve informacije o Panameri po pitanju cijena te probnih vožnji obratite se na poznatu adresu u PIA centru na zagrebačkom Jankomiru.