Nova Mercedes-Benz B-klasa
Foto: Mercedes-Benz
Nova Mercedes-Benz B-klasa s novim Sports Tourerom stavlja naglasak na sport. Izgledom dinamičniji od prethodnika, agilniji na cesti i značajno udobniji.
Njegova avangardna unutrašnjost daje jedinstveni osjećaj prostora s prepoznatljivim dizajnom ploče s instrumentima. Jedna od njenih značajki je osnovni volumen koji se sada spušta prema putnicima i ima naglašene utore ispred vozača i suvozača.
Intuitivno korisničko sučelje adaptivnog MBUX multimedijskog sustava je središnja značajka kabine. Njegove prednosti uključuju sjajnu grafiku, glasovnu kontrolu “Hey Mercedes”, zaslon osjetljiv na dodir i funkcije kao što je MBUX proširena stvarnost. Kada je riječ o aktivnoj sigurnosti, najsuvremeniji sustavi pomoći pri vožnji čine B-klasu predvodnikom segmenta s funkcijama prenesenim iz S-klase. Osim toga, unutrašnjost je sada prostranija, a motori su učinkovitiji i čišći. Nova B-klasa premijerno predstavlja i novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Praktičniji nego ikada, elegantniji nego ikada, ovako je Britta Seeger, članica Uprave tvrtke Daimler AG, odgovorna za prodaju i marketing Mercedes-Benz automobila, okarakterizirala novu B-klasu. U našem portfelju kompaktnih modela, ovo je savršeno vozilo za cijelu obitelj. MBUX – novo Mercedes-Benz korisničko sučelje B-klasi omogućava funkcije koje su prethodno bile rezervirane za luksuzni razred. Početak prodaje nove B-klase je 3. prosinca 2018., a isporuke započinju u veljači 2019.
Dizajnerski je zadatak bio da se nova B-klasa vizualno istakne u svijetu jednovolumena. Zadatak prihvaćen i riješen, s dugi međuosovinski razmak (2,729 mm), kratki prevjesi, lagano spuštena linija krova i veći kotači od 16 do 19 inča naglašavaju dinamiku vozila.
Relativno spušten, progresivni prednji kraj s tekućim prijelazom s poklopca motora na A-stup i vjetrobransko staklo, zajedno s mišićavim ramenima karoserije, ističe sportski izgled.
Isto vrijedi i za tanka prednja svjetla, čiji je unutarnji dio visokokvalitetan, detaljno i precizno dizajniran već na osnovnom modelu s H7 žaruljama i LED svjetlima za dnevnu vožnju. Kada je opremljena LED svjetlima ili više, B-klasa dolazi s vlastitim potpisom dnevnih svjetala u obliku dvostruke baklje. Opcijska MULTIBEAM LED prednja svjetla imaju izražen sportski izgled. Omogućuju brzu, elektronički upravljanu prilagodbu prednjih svjetala prema trenutnim uvjetima prometa. Ova značajka luksuzne klase, koja je debitirala u kompaktnom segmentu na novoj A-klasi, zaslužna je za upečatljiv izgled i dodatnu sigurnost i u novoj B-klasi.
Na stražnjoj strani širinu vozila naglašavaju dvodijelna svjetla, reflektori integrirani u odbojnik i prepoznatljivi crni donji dio odbojnika s difuzorom i kromiranim rubom. Veliki krovni spojler, zajedno s crnim spojlerima visokog sjaja na bočnim stranama stražnjeg prozora, osiguravaju bolju aerodinamiku uz sportski izgled.
Poboljšana geometrija sjedala i donja linija prozora daju još veći osjećaj prostora nego u prethodnom modelu. Vozač sjedi 90 milimetara više nego u A-klasi tako da uživa u posebno dobrom pogledu – također zahvaljujući optimiziranim poprečnim presjecima krovnih stupova koji manje skrivaju okolinu.
Sjedala nude bolji i, stoga, udobniji položaj za sjedenje, kao i veći raspon podešavanja, što također povećava korisnu visinu kabine. Više je prostora i u širini: sa 1,456 milimetara (plus 33mm) širina u području laktova, B-klasa sada ima dimenzije vozila srednje klase.
Dvostruka premijera pogona: novi moćni dvolitarski dizelski motor usklađen s Euro 6d normom, novi mjenjač s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa
U usporedbi s prethodnikom, nova B-klasa u svim se izvedbama pokreće novim, učinkovitim motorima, koji su u skladu s ograničenjima norme Euro 6d-TEMP. Premijerno je predstavljena poprečno montirana inačica OM654 dvolitarskog dizelskog motora sa 110kW i 140 kW, aluminijskim blokom i stepenastom komorom za sagorijevanje. Zahvaljujući produljenoj naknadnoj obradi ispušnih plinova s dodatnim SCR katalizatorom, B-klasa s OM654q motorom prvi je kompaktni model tvrtke Mercedes-Benz certificiran sukladno standardu Euro 6d, koji će za nove modele postati obvezan tek 1.1.2020. Veliki dizel predstavlja dodatak četverocilindarskom dizelu (OM608) poznatom iz A-klase zapremine 1,5 litara, snage do 85 kW i do 260 Nm zakretnog momenta.
Također su dostupna i dva četverocilindarska benzinska motora serije M282 zapremine 1.33 litre i 100 kW/120 kW. Inovacije uključuju isključivanje cilindrima (u kombinaciji s 7G-DCT mjenjačem), delta oblik glave cilindra i filtar čestica.
Nova B-klasa početno je dostupna isključivo s mjenjačem s dvije spojke. Novost je 8-brzinski 8G-DCT, koji se isporučuje u kombinaciji s većim dizelskim motorom. Slijedit će i drugi novi motori, kao i modeli sa 4MATIC pogonom na sve kotače. Standardni je spremnik zapremine 43 litre, dok je ovisno o motoru, dostupan i spremnik od 51 litre.
Sljedećih pet varijanti motora biti će dostupne pri predstavljanju B-klase:
- B 180 (100 kW/136 KS, 200 Nm); 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5.6-5.4 l/100km, kombinirana emisija CO2 128-124 g/km) [1]
- B 200 (120 kW/163 KS, 250 Nm); 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5.6-5.4 l/100km, kombinirana emisija CO2 129-124 g/km) [1]
- B 180d (85 kW/116 KS, 260 Nm); 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 4.4-4.1 l/100 km, kombinirana emisija CO2 115-109 g/km) [1]
- B 200d (110 kW/150 KS, 320 Nm); 8G-DCT mjenjače s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5.4-4.2 l/100 km, kombinirana emisija CO2 119-112 g/km) [2]
- B 220d (140 kW/190 KS, 400 Nm); 8G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 4,5-4,4 l/100 km, kombinirana emisija CO2 119-116 g/km). [2]
Novi OM 654q dizelski motor: lakši, snažniji, čišći
Poprečna inačica najnovije obitelji premium dizel motora debitira u novoj B-klasi. Unatoč manjoj zapremini – malo ispod dvije litre – oko 16 posto lakši novi dizel motor sa 140kW (190 KS) razvija 10kW više od prethodnog motora.
[1] Navedena potrošnja goriva i emisije CO2 su privremeni, a tehnička služba za postupak certificiranja određena je u skladu s postupkom ispitivanja WLTP i povezana je s NEDC podacima. Tipsko odobrenje ili potvrda o sukladnosti sa službenim podacima nisu dostupni. Moguće su razlike između navedenih podataka i službenih podataka. [2] Navedene brojke utvrđene su u skladu s propisanom mjernom metodom. Radi se o "NEDC CO2" vrijednostima prema čl. 2 br. 1 Provedbene uredbe (EU) 2017/1153. Podaci o potrošnji goriva izračunati su na temelju ovih podataka.