Nova Dacia ili rabljeni konkurent?
Imate 76.000 kn za kupnju automobila? Isplati li se više novi Sandero ili rabljena alternativa? Istražili smo što se sve može kupiti.
S novim modelima Dacia ima najveći potencijal do sada na tržištu novih automobila, osobito ako se uzme u obzir cijene vozila. Ova marka u vlasništvu je Renaulta, automobile proizvodi u Rumunjskoj i Indiji, a atraktivnim cijenama osvaja sve više kupaca diljem Europe.
Cijene Sandera kreću od impresivno niskih 59.200 kn za 1.2 16V Base, iako se najviše očekuje prodaja s Ambiance paketom opreme. Od početnog je skuplji 9.800 kn, ali u serijskoj opremi dolazi s ručnim klima uređajem, el. podizačima prednjih stakala, daljinskim središnjim zaključavanjem i odbojnicima u boji. Jesu li to dovoljni razlozi za kupnju nove Dacije? Pročitajte što smo pronašli za isti novac među rabljenim autima.
Hyundai i20 1.2
(2013. godište, 59000 km, 54.188 kn)
Za Bogata oprema, malo kilometara, odlična NCAP ocjena.
Protiv Nije prostran poput Sandera, nema mogućnost nadoplate za ugrađenu satelitsku navigaciju
Hyundai i20 jedan je od naših omiljenih gradskih automobila koji kao novi nudi odličan omjer za uloženo, solidnu opremu, visoku razinu sigurnosti te dobru praktičnost. Prenesite te kvalitete u vozilo staro godinu dana, uz dakako još nižu cijenu, tada sve ima još više smisla. Model koji smo pronašli u prodaji opremljen je benzinskim 1.2 motorom , a da i ne spominjemo činjenicu kako još uvijek ima jamstvo u trajanju od tri godine. Uz to, u prodaji je novi model pa su samim time i cijene rabljenog starog modela niže. U vožnji i20 nije neki poseban vozački automobil, ali sasvim je solidan pa čak i pri malo bržem tempu vožnje. Interijer je dosta plastičan, ali solidno napravljen . U usporedbi sa Sanderom, prtljažnik je ipak manji. Bolje opremljeni model dobro se nosi u usporedbi s opremom Sandera, a to podrazumijeva klima uređaj, Bluetooth, električno sklopive retrovizore, daljinsko središnje zaključavanje i USB ulaz. Jedna od najvećih prednosti u odnosu na Sandero je pet zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti za razliku od Sanderovih tri.
Što može poći po zlu?
Neki vlasnici prijavili su kvarove poput problema s električnim servo upravljačem i spojkama koje se troše puno brže od očekivanog. Dodatno, mogu se pokvariti i stražnji amortizeri, a MP3 player ponekad neće raditi preko USB priključka.
Ford Fiesta 1.25 Trend
(2012. godište, 32.000 km, 69.900 kn)
Za Puno bolja u vožnji, viša razina sigurnosti
Protiv Oprema nije bogata kao u konkurentskim automobilima, a nije ni prostrana poput ostalih gradskih automobila
Fordova Fiesta bila je naš automobil godine u klasi malih gradskih automobila, što je dokaz da se radi o iznimnom automobilu. Ipak, najveća mana ovog vozila je njegova cijena, viša od konkurencije. Naravno, daleko povoljnija je kupovina rabljene Fieste. Modela s početnim Ambiente paketom opreme ima doista mnogo, no mi svakako preporučamo kupnju bolje opremljenog modela koji dolazi s daljinskim centralnim zaključavanjem, putnim računalom, kožnim upravljačem itd. Fiesta se po prostranosti u interijeru ne može nositi u usporedbi sa Sanderom, no ipak se radi o solidnom malom gradskom automobilu. Na kraju krajeva, Fiesta je puno bolja u vožnji . Ona s 1.25 motorom možda nije brža po performansama, ali upravljač je direktniji i precizniji tj. sofisticiranija je u vožnji. Upravo po osjećaju za upravljačem Fiesta se nalazi ispred , ne samo Dacije, već i ostalih gradskih automobila.
Što može poći po zlu?
Plastike u interijeru su osjetljive na ogrebotine koje se ne mogu otkloniti. Audio uređaj i ventilacija često stvaraju probleme, ali vlasnici su ih u pravilu rješavali unutar jamstva. Bilo je i prijavljenih curenja vode u kabinu kod nogu vozača i suvozača.
Kia Cee’d 1.4 LX
(2012. godište, 46.000 km, 75.939 kn)
Za Općenito veći, više mjesta u kabini i prtljažniku, veća razina sigurnosti
Protiv Manje opreme u osnovnim paketima opreme, jamstvo ne obuhvaća potrošne materijale
Sad postaje ozbiljno. Kia Ceed je model koji je doista puno pomogao ovom korejskom proizvođaču u postizanju globalnog uspjeha. S odličnim dizajnom, impresivnim interijerom, prostranom unutrašnjosti i naravno sigurnošću koje nudi 7-godišnje jamstvo. To znači da kada potražite tri godine stari Kiu, takav automobil još uvijek ima četiri godine jamstva! Također, benzinski 1.4 motor solidno se nosi s performansama i potrošnjom. Kia Cee’d je u osnovi sjajan obiteljski automobil i po prostoru u interijeru daleko nadmašuje onaj u Sanderu, a prtljažnik s 380 litara za čak 60 litara je veći od Dacijinog. Također, kod Kije nema kompromisa ni po pitanju sigurnosti, jer automobil ima maksimalnu ocjenu sigurnosti na testu. Loša strana je da većina modela po toj cijeni nema bogatije pakete opreme.
Što može poći po zlu?
Kia Cee’d je u serijskoj opremi dolazila na Michelin Energy gumama koje povećavaju ekonomičnost goriva, ali se vrlo brzo troše. Zato svakako provjerite gume na automobilu i zamijenite ih ukoliko ima potrebe. Prvi modeli imali su probleme sa sustavom upravljanja, a kod nekih je stražnji ovjes proizvodio buku. Teže izmjene stupnja prijenosa rješavaju se zamjenom ulja u mjenjaču.
Volkswagen Golf 1.4 Trendline
(2012. godište, 99.000 km, 76.313 kn)
Za Prostranost, udobnost i praktičnost
Protiv U najboljem slučaju eventualna garancija prodavača, najslabija oprema. 1.4 benzinac od 80 KS sigurno nije najbolji odabir za Golfa.
Golf VI zamijenjen je novim modelom, ali bio je na čelu klase do trenutka kad je nestao iz salona. To znači da se u oglasniku može pronaći puno dobrih primjeraka, nekih i s manje od 70000 km. Istina, cijenom ćete biti ograničeni na modele iz 2009. – 2012. godine ako želite ostati u okvirima ovog budžeta, a dobit ćete klima uređaj, centralno zaključavanje i el. prozore, ali ne i više od toga.
Ipak, to znači da ćete dobiti auto više klase od Sandera po veličini i dvije ili tri klase iznad po pitanju unutarnjeg uređenja i kvalitete. Golf ima nešto veći prtljažnik, a uz to je i puno uvjerljiviji na cesti.
Što može poći po zlu?
Šestice su imale problema s curenjem goriva, uglavnom na dizelima, koje su uzrokovali loši materijali na pumpama goriva.