Najbrža E-klasa do sada
Novi Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ i E 63 S 4MATIC+
Od Auto Showa, kad je službeno predstavljena hrvatskim kupcima, nova E-klasa plijeni svojom visokom tehnologijom kakvu do sada nije nudio nijedan drugi auto te kategorije. Od sada će E-klasa biti prepoznatljiva i po najsnažnijoj, odnosno dvije top izvedbe u režiji kućnog tunera AMG-a iz Affalterbacha.
Inteligentna vožnja kakvu je do sada nudila kao poslovna limuzina, E-klasa od sada će nuditi i adrenalinski „šut“ kada to poželite. Zahvaljujući ugradnji četverolitrenog V8 motora, potpomognutog s dva turbo punjača koji razvija 571, odnosno 612 KS poslovna limuzina pretvara se u pravi poslovni ekspres ili će barem sretni menadžeri koji će ju naručiti od svog poslodavca to tako opravdavati. Za one prilike kada vam ne treba toliko snage, četiri cilindra se isključuju kako bi se smanjila potrošnja i emisija CO2. Ako gledamo po samoj snazi, ovo je uvjerljivo najjača E-klasa do sada, a i po ubrzanjima se to potvrđuje.
Deklarirani sprint zahvaljujući 850 Nm okretnog momenta koje razvija, E AMG 63 S do 100 km/h traje svega 3.4 sekunde zbog, između ostaloga i novog devetbrzinskog mjenjača nazvanom AMG Speedshift MCT s mokrom spojkom za što brži odziv. Uz mjenjač i motor, za ovakva ubrzanja zaslužan je i novi AMG Performance 4-Matic+ pogon na sve kotače. On omogućava različite mogućnosti prijenosa snage između prednje i stražnje osovine, što do sada nije bio slučaj. Stražnja osovina je i dalje u stalnom pogonu, a zahvaljujući elektromehanički kontroliranoj spojki kada za to ima potrebe određeni dio momenta ide i na prednju osovinu. Na taj način se zaista može iskoristiti maksimum snage na kotačima za što sigurniju i agilniju vožnju u svim uvjetima, naravno do granica koje postavlja fizika.
Za one koji vole uništavati gume, svakako će dobro doći informacija da u jačoj izvedbi postoji i „drift“ mod, ako se bliži kraj sezone guma pa morate nabaviti nove. ESP inače ima tri moda, standardni, sportski (gdje dozvoljava „igranje“ po stazi ili cesti uz ipak razvijenu sigurnosnu mrežu ako niste 100% sigurni u svoja znanja) te potpuno isključen za one koji imaju petlje za igru s ovom zvijeri, no koji se uključuje ako vozilo prepozna prenaglo kočenje.
Idealno za sportski stil vožnje, performance sportski upravljač presvučen crnom kožom ima podrezani donji dio, Touch Control tipke i elektro-presvučene poluge mjenjača, kao i umetak s AMG logotipom. Zahvaljujući boljem bočnom držanju, vozač i suvozač uživaju u sigurnom položaju u prednjim sportskim sjedalima čak i pri visokim brzinama. Kao opcija mogu se naručiti AMG Performance sjedala s integriranim naslonima za glavu.
U modelu E 63 S 4MATIC+, unutrašnjost je još dodatno profinjena. Istaknute značajke uključuju prednju ploču i bočne obrube presvučene nappa kožom, sportski upravljač s kristal sivom oznakom ”12 sati” i kontrastnim gornjim šavovima, AMG logotipi u naslonima prednjih sjedala, kristal sive obrube sjedala, IWC dizajnerski analogni sat i sigurnosne pojaseve u kristal sivoj boji. Klijenti sa strašću za moto sportom biti će zadovoljni RACETIMER uređajem za mjerenje vremena krugova na zatvorenim stazama.
Novi E 63 modeli predstavljaju najveći korak naprijed koji smo ikada poduzeli prelazeći s jedne generacije na slijedeću. Dinamika vozila je za nas imala posebnu važnost. Na početku procesa razvoja, odabrali smo potpuno promjenjivi pogon na sve kotače, koji kada se kombinira s naprednim performansama 4,0 litrenog twin-turbo V8 motora, ponovo potvrđuje izraz ove marke “Driving Performance”, objašnjava Tobias Moers, predsjednik upravnog odbora tvrtke Mercedes-AMG GmbH.
Novi E AMG 63 4-Matic+ i jača S izvedba doživjet će svjetsku premijeru kao “Edition 1” 16. studenoga 2016. na salonu automobila u Los Angelesu. Obavijest o početku prodaje slijedi 16. siječnja 2017., a sami početak prodaje se očekuje u ožujku 2017.