Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 HP Intense
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Iza podugačkog imena skriva se stari poznanik, jedan od najboljih pick-upova na našem, ali i svjetskom tržištu. Riječ je o Mitsubishijevom L200, neumornom radniku koji svake godine prolazi redovitu kuru pomlađivanja kako bi ostao u naponu snage i konkurentan.
U segmentu pick-upova nikada se ne očekuju neke revolucionarne promjene, već samo modernizacija po pitanju motora i eventualno pogona, kako bi se što bolje prilagodili u ovim za dizele mrskim vremenima. Ipak, najave koje stižu sa svih strana iz velikih gradova Europe ne zabrinjavaju previše vozače ovakvih vozila. Sigurno je da još neko vrijeme neće biti adekvatne zamjene za provjerene dizelske agregate po pitanju pouzdanosti, snage i izdržljivosti. To su upravo karakteristike koje su neophodne za sva vozila koja služe za bilo kakav rad, bili to kombiji, kamioni ili pick-upovi.
Mitsubishi L200 koji danas vozimo je Double Cab izvedba, odnosno s četverim vratima i pravom „klupom“ za smještaj putnika u drugom redu. L200 je inače pick-up s najvećom duljinom kabine u svojoj klasi od čak 174.5 cm, zbog čega ni oni straga neće imati razloga za jadikovanje zbog skučenosti. Općenito, radi se o najprostranijoj kabini od svih sličnih modela na tržištu. Ipak, da ne mislite da je u ovoj kategoriji lako povećati udobnost govori i podatak da su neke službe koje su kupovale L200 hvalile ga zbog potpuno drugih karakteristika, a to je relativno mala širina. Zbog nje je njime moguće voziti i uskim šumskim putevima, što neki drugi slični automobili nisu mogli i stoga nisu prošli na natječajima. Zbog beskrajne mudrosti naših zakonodavaca, Double-Cab verzije pick-upova nisu oslobođene svih davanja već na nju plaćate poseban porez na motorna vozila (PPMV) u iznosu od skoro 30.000 kn, dok PDV ipak možete odbiti ako ga kupite na tvrtku.
U dobro opremljenoj Intense izvedbi s jačim od dva dizelska motora u ponudi (181 KS High power) i automatskim mjenjačem, L200 koštat će vas bez odbitaka 289.900 kn.
Svakako treba spomenuti da je doplata za automatski mjenjač (svakako preporučamo) svega 5.000 kn, a pokrov teretnog prostora 20.000 kn. Posebnost testiranog primjerka bila je i klizna podloga u tovarnom prostoru koja iznimno olakšava utovar i istovar teških predmeta. Ona košta dodatnih 10.500 kn, ali ako se bavite poslom koji zahtijeva česte utovare-istovare, onda svakako zaslužuje preporuku.
Glavne novosti modela za 2018. nalazimo u tehničkim detaljima. Ovjes je temeljito dorađen pa su sada straga nove lisnate opruge koje omogućavaju puno udobniju vožnju s manje skakutanja kada stražnji dio nije opterećen. I ponašanje na asfaltu prilikom većih brzina je dobro zbog dvostrukih oscilirajućih ramena sprijeda koja mu omogućavaju odlična vozna svojstva, a poprečni stabilizator smanjuje naginjanje karoserije u zavojima. Iz tog razloga L200 nema onaj karakterističan kamionski osjećaj prilikom nešto brže vožnje. Bolja je i zvučna izolacija, kao i dorađena aerodinamika pa je vožnja definitivno udobnija i manje zamorna, a svaki vozač pozdravit će i promijenjeni prijenosni odnos upravljača koji je sada direktniji i više nalik na „normalne“ automobile. Bez obzira na duljinu od preko pet metara (5.2 da budemo precizniji), L200 ima minimalni krug okretanja za tako veliko vozilo od svega 5.9 metara, što će svakako dobro doći u gradskim gužvama ili prilikom parkiranja i manevriranja u uskim prostorima. Ono što se odmah osjeti u odnosu na prošlogodišnji model su bolja sjedala koja bolje drže tijelo i imaju osjetno bolju potporu za lumbalni dio.
Motor u testiranom modelu je 2,4-litreni high power punim imenom MIVEC IC/TC DI-D High Power. Iza toga skriva se jači motor u ponudi koji razvija 181 KS i 430 Nm okretnog momenta. Bez obzira čime ga opteretili ili kakvu prikolicu mu zakačili, L200 će s lakoćom to odraditi. Još je jedna prednost automatskog mjenjača što ćete bezbrižno kretati i na teškim terenima, bez straha od toga da vam se auto ugasi ili da uništite lamelu prilikom kretanja na nekoj uzbrdici ili na off-roadu. Kad smo već kod toga, recimo da je testirani model imao Super-Select 4WD-II sustav za nadzor pogona kojim do brzine od 100 km/h možete birati između pogona na stražnje ili na sva četiri kotača ako „uletite“ na loše uvjete na cesti. Ako se pak zaputite izvan asfalta, na teškom terenu možete njime blokirati središnji diferencijal i „zaključati“ konstantno jednaki prijenos snage na obje osovine. Ako ni to nije dovoljno da vas izvuče iz komplicirane situacije, imate još opciju reduktora čime se okretni moment koji se šalje na kotače multiplicira i osim ako ne želite izvući neku sekvoju iz korijena nećete imati poteškoća, bez obzira gdje se našli.
Evidentno je da je novi Mitsubishi L200 dorađen u detaljima gdje je trebalo, a da je zadržao sve ono po čemu smo ga upamtili kao svrsishodan auto za sve namjene. Da, možete njime voziti obitelj, ali i uputiti se u lov ili na gradilište. Poboljšanja udobnosti svakako će cijeniti oni koji dulje borave u njemu, a za pohvalu je da usprkos tome L200 nije izgubio ništa od svoje praktičnosti i sigurni smo – ni pouzdanosti. Upravo zbog toga vjerujemo da će i dalje biti jedan od omiljenih odabira u pick-up kategoriji.
Za: osjetno udobnija i tiša vožnja, bolja sjedala, off-road sposobnosti, okretnost, snažan motor
Protiv: poseban porez na motorna vozila povećava mu cijenu za 30.000 kn zbog double-cab izvedbe