Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD
ASX je prvi put javnosti prikazan još davne 2007. godine u obliku koncepta cX na frankfurtskom salonu. Za pohvalu je što je većina dizajnerskih rješenja s koncepta doživjela svoju produkcijsku premijeru kada je ASX došao na ceste, jer proizvođačima obično ponestane hrabrosti kada treba prenijeti ideje u praksu. Iako ne treba zaboraviti ni računovodstvene odjele, koji su zaduženi za „kresanje“ troškova, pa vrlo često ono na čemu pasemo oči na salonima nema gotovo nikakve sličnosti s onim što kasnije vidimo na cesti.
Uglavnom, ASX i ideja o njegovom začeću nije bila teška za Mitsubishi. Kao jedan od pionira i najvećih majstora pogona na sve kotače, morao je imati i model za broj manji od već dobro poznatog Outlandera. A kako su se u tu klasu ugurali već brojni drugi proizvođači, ni Mitsubishi nije mogao ostati gledati po strani bez da kapitalizira svoje znanje i ugrabi svoj dio kolača.
Kao i obično, Mitsubishi je u oblikovanju ASX-a bio prilično suzdržan i konzervativan. Vidljiv je odmak od Outlandera i mladenačkiji izgled, ali u usporedbi s nekim konkurentima ASX vam sigurno neće zapeti za oko. To se na prvi pogled možda čini kao nedostatak, no ono što je sada dopadljivo brzo zastarijeva i sigurno je da će ASX bolje nositi godine od tih upadljivijih modela. Osim toga, puno je važnije ono što se skriva ispod lima, pa tako vjerni kupci marke dobro znaju zašto se odlučuju upravo za Mitsubishi. Da je to itekako primamljivo dokaz su upravo francuski proizvođači iz PSA grupacije koje su preuzele mehaniku ASX-a za svoje modele u ovoj klasi.
Osim pouzdanosti, tu je i dugovječnost po kojoj su Mitsubishijevi proizvodi poznati pa i danas možete sresti Lancere i Coltove stare po 25 i više godina kako voze po gradu. S tim u vezi je važno spomenuti da te kvalitete sa sobom donosi i dobro držanje vrijednosti, što je na kraju i najvažnije, jer je automobil na kraju ipak investicija.
Iako smo do sada uglavnom vozili verzije s prednjim pogonom (koje kupci najviše biraju, jer im je najvažnija izdignuta pozicija sjedenja i osjećaj sigurnosti koju SUV-ovi nude) s novom modelskom godinom došli su i novi motori. 1.8 DI-D otišao je u povijest, a u ASX-u sada nastupa dobro nam znani produkt PSA grupacije od 1,6 litara. Tamo se zove HDi, ovdje je i dalje DI-D, no ono važno je da je riječ o provjerenom stroju solidne snage 114 KS i male potrošnje, koji zadovoljava Euro 6 norme o ispušnim plinovima. Uz prostranu kabinu, pozamašan prtljažnik od 419 litara (442 u verziji 2WD) i sigurno ponašanje u vožnji, ASX je svakako solidna odluka za obiteljski auto koja ima svoje opravdanje.
Kakav je iznutra?
Ono što razočarava je standardna boljka, a to je osjećaj kada sjednete u njega. Idealnu poziciju nije teško pronaći, i sve djeluje solidno izrađeno, ali pogled na plastiku oko vas ipak razočarava, no vjerujemo kako će sve to biti promijenjeno sljedeće godine kada dođe potpuno novi model. Do tada možete uživati u dobro odrađenom poslu po pitanju mehanike, kako volana tako i mjenjača koji je karakterističan za Mitsubishi – precizan i tvrd, malo predugih hodova. Motor „u leru“ nije naporan, no u vožnji smo poželjeli malo bolju zvučnu izolaciju jer je iznad 2000 okretaja uvijek prisutan zvuk motora. Čak i na autocesti, bez obzira na šesti stupanj znate točno pri kojem broju okretaja se vozite, bez gledanja u mjerač okretaja. Za pohvalu je svakako ponašanje u vožnji, jer dobro kontrolirano naginjanje karoserije sačuvat će vas od morske bolesti u zavojima, a relativno mekan ovjes od udaraca u rupe i neravnine na kolniku. ASX je s manje od 4.3 metra duljine dovoljno kompaktnih dimenzija za parkiranja i svakodnevne komutacije po gradu, od kuće do škole i posla, a opet dovoljno velik da smjesti cijelu obitelj i da njime krenete na more ili skijanje. Pri duljim putovanjima solidna sjedala dobro pridržavaju tijelo i ne zamaraju, dok relativno velik spremnik od 60 litara jamči doseg od 1000 kilometara ako vozite na otvorenoj cesti. S prosječnom potrošnjom od 6,7 litara u gradu (zahvaljujući i start-stop sustavu), koliko smo trošili na testu, ranije navedeno svakako nije nedostižna vrijednost. Performanse su za bazni dizel solidne, jer mu do „stotke“ treba 11.5 sekundi, dakle samo sedam desetinki više od jače verzije pokretane 2,2-litrenim dizelom od 150 KS. S najvećom brzinom od 180 km/h održavanje putne brzine od 130 ili 140 km/h nije nikakav problem, osim što se kod brže vožnje autocestom više primjećuje šum vjetra, pa bismo ipak preporučili krstarenje legalnim limitom, u svrhu udobnosti, ali i niže potrošnje.
Ono što razlikuje ovaj ASX od većine ostalih malih SUV-ova je pogon na sve kotače. Kao što smo rekli, Mitusbishi je jedan od najvećih majstora i pionira pogona na sve kotače, i njihov know-how koriste i otkupljuju brojni drugi proizvođači. Selekcija pogona odvija se jednostavno pritiskom na gumb između sjedala. Iako ga to ne pretvara odmah u hard-core terenca za prelaske brda i dolina, ovime ASX svakako postaje sigurniji i uvjerljiviji suputnik kada se vrijeme pogorša, a na cesti vas dočekaju kiša ili snijeg. Tada ćete bez problema izaći iz zametenog parkirališta i sigurno stići do odredišta, bez obzira opet je li riječ o odlasku na posao ili skijanje. Uz brojna druga pomagala poput hill-assist pomoći pri kretanju na uzbrdici, kontrole proklizavanja, ESP-a, nadzora tlaka u gumama koja sva dolaze u seriji već u osnovnoj opremi, jasno je da je ASX solidna protuvrijednost za uložen novac. S Intense Plus opremom u kojoj dobijate i 17“ lakometalne naplatke, kameru za vožnju unazad, audio sustav s ekranom osjetljivim na dodir veličine 6.1 inča i grijanim sjedalima, platit ćete 210.900 kuna. To prevedeno na normalan jezik znači da ćete u startu dati jednako ili malo više nego kod nekih šminkerski orijentiranih malih SUV vozila, no jednoga dana kada se odlučite na prodaju do izražaja će doći japanska pouzdanost (Mitsubishi daje petogodišnje jamstvo na ASX) i solidnost mehanike, tako da ćete uvijek dobiti i dobar povrat vaše prvotne investicije.
Za: prostrana i solidna kabina, dobra kontrola u vožnji, dovoljno snažan i štedljiv motor, mjenjač i pogon u najboljoj tradiciji Mitsubishija. Prihvatljiva cijena za to što nudi, dobro držanje vrijednosti
Protiv: većina konkurenata je zanimljivija izgledom izvana i iznutra, a i uglađenija