Milano AutoClassica 2018
Foto: kojiauto.hr
Po dobrom, starom običaju i ove smo godine zahvaljujući Alfa Romeu i tvrtki Autocommerce posjetili Milano. Kasna jesen u gradu Alfa Romea u znaku je oldtimera i osmog po redu izdanja Milano AutoClassice, međunarodne izložbe starih i ponekih novih modela te raznih radionica koje se brinu da klasična vozila i dalje voze.
Ovogodišnja AutoClassica bila je u znaku 70 godina Porschea pa su na središnjem izložbenom prostoru bila izložena tri vrhunska modela štutgartske tvornice – 356 A Carrera GS / GT Speedster, natjecateljski 906 te poznati (i zloglasni) 550 RS Spyder.
Riječ je o automobilima s bezvremenskim šarmom koje ćete teško vidjeti uživo, osim ako ne posjetite Laguna Secu ili Le Mans…
Osim ovih izložaka iz Stuttgarta su stigli još neki rijetki primjerci najcjenjenijih modela iz 70 godina povijesti Porschea poput Carrere RS 2.7, Speedstera 964 i brojnih drugih.
Kako se AutoClassica održava na svetoj Alfinoj zemlji, jasno je da nije bilo nijednog izložbenog prostora s klasičnim automobilima da nije bilo bar nekoliko Alfa Romeo modela. Od najstarijih i najskupljih 6C i 8C 2800, preko brojnih izvedbi Giulie Spider u različitim karoserijskim izvedbama, do Juniorki i GTA modela…
Svaki Alfist mogao je naći razloga za osvježavanje svoje strasti prema milanskim draguljima na četiri kotača.
Ni Abartha naravno nije nedostajalo, od cestovnih izvedaba klasičnog 595, preko potpuno trkaćih 850 TC i 1000 TCR do raznih prototipova kojima je Abarth harao u svojim kategorijama na brdu i kružnim stazama.
Upravo su Abarthi vjerojatno najzastupljenija marka uz Alfu, jer bezbrojne izvedbe s najrazličitijim namjenama, od blago tuniranih serijskih izvedbi pa sve do potpuno natjecateljskih modela sigurno će izazvati suze u očima zaljubljenika.
FIAT-ova glavna zvijezda bila je jedna Panda. Uz sve 124 Spidere, Topoline, 500-tke i 600-tke jedna od svega dvije proizvedene u verziji Evo Rallye od FIAT Auto Corse bila je svakako glavna atrakcija.
Napravljena kao pilot projekt da bi se stvorilo pristupačno kup vozilo za početnike u reliju nije nažalost zaživjela u praksi, ali svakako je pravi mehanički slatkiš u ovom super-ekskluzivnom izdanju.
Ferrari je za ovu prigodu izložio nekoliko modela iz stalne postave svojeg muzeja pa su posjetitelji tako mogli vidjeti F1 126 CK, 750 Monza i 166 S rođenog za utrke.
Jasno, ni Lancie nisu bitno zaostajale u zastupljenosti pa smo opet iz prve ruke imali priliku uvjeriti se u fenomenalni Stratos, legendardnu Fulviu Coupe u normalnim, HF i natjecateljskim izvedbama.
Integrale je priča za sebe i ako imate u planu nabavku nekog od ovih automobila, Milano je svakako adresa koju bi morali imati u svom rokovniku, jer je većina izloženih automobila na prodaju.
Cijene variraju ovisno o poželjnosti i očuvanosti pojedinog primjerka pa smo tako Fulviu Coupe u HF izvedbi vidjeli za 17.500 Eura, ali i prelijepi Alpine A110 s FIA papirima i natjecateljskom poviješću za 144.500 Eura.
Vjerojatno najskuplje što smo vidjeli bio je Bentley Blower 4 ½ Racing koji je prodan za vrtoglavih 980.000 €, predivan roadster Mercedes 300 SL našao je kupca za 960.000 €, dok je Rolls Royce Silver Ghost postigao cijenu od 950.000 eura. A i jednosjed Aston Martin Lagonda koji se našao između njih nije bio za zanemariti…
Kao što i priliči ovakvim događanjima, aukcijska kuća Cambi je u sklopu eventa “Milano-RACING & SPORT CARS” održala aukciju za posebno rijetke i vrijedne primjerke, uglavnom natjecateljske ili homologacijske modele.
Najzanimljiviji model svakako je bio dvosjed Symbol Sport LM-N iz 1987. s Alfa Romeo 3000 V6 motorom. Vrlo rijedak automobil koji predstavlja dio povijesti talijanskih utrka sportskih automobila, a izradio ga je legendarni vozač Arturo Merzario, poznat između ostaloga i po spašavanju Nikija Laude iz gorućeg Ferrarija na Nürburgringu 1.8.1976.
Ukoliko ste već vlasnik nekog (posebno talijanskog) starodobnog vozila i trebate dijelove za njega, bez obzira o čemu se radilo, u Milanu će se sigurno naći. Je li riječ o manualu za Ferrari Dino, znački ili kromiranoj oznaci, ploči s instrumentima ili pak radilici za Maserati Ghibli, AutoClassica je mjesto za vas.
Imate li Ferrari za koji biste željeli certifikat autentičnosti i sukladnosti originalu, onda je tu Ferrari Classiche sa svojim know-how odjelom. Oni će se pobrinuti da vaš ljubimac dobije najbolju moguću restauraciju ukoliko je potrebna, s originalnim dijelovima ili samo popravak limarije u skladu s očekivanjima (i osjetno višom cijenom koju ćete zatim moći tražiti za njega).
Ipak, o značaju koji ova izložba svake godine ima najbolje govore činjenice o izlagačima poput Paganija ili McLarena koji izlažu svoje nove modele.
Lotus je bio tradicionalno prisutan, ove godine sa sjajnim Exige 410 Sport, kao i Alpine koji je uz klasične modele prikazao i Alpine A110 Premiere Edition Black 1085, nedavno ovjenčan titulom Top Gear „Car of the Year“.
Veliko zanimanje posjetitelja privukao je i legendarni DeLorean DMC-12, protagonist filma Back to the Future. Automobil rođen iz vizije briljantnog američkog inženjera Johna Zacharyja DeLoreana, bio je prvi i jedini automobil koji je izgradila tvrtka DeLorean Motor Company u Belfastu u Irskoj.
Zanimljiva je činjenica da ih postoji još 4000 primjeraka (40 u Italiji), a cijena pojedinih primjeraka u izvrsnom stanju se kreće oko 25-45 tisuća eura, dok ćete za vjernu repliku iz filma morati izdvojiti preko 60 tisuća eura.
Našao se tu naravno i bezvremenski model iz prošlosti, prelijepi A110 Rosso 1600 S. Jedan od svakako najljepših oldtimera ponovno je u centru pažnje upravo zbog novog A110 i pobuđuje sve veći interes kolekcionara i uz crveno-crnu Fulviu Coupe našao bi se na vrhu želja potpisnika ovih redaka.
Ako vas zanimaju vintage odjeća ili razni accessories poput vozačkih rukavica, kaciga, torbi ili pak Citroën SM, odnosno bilo koji drugi egzotični primjerak (možda Riva Aquarama ili klasični Bianchi Eroica bicikl), AutoClassica je izložba koju ne smijete zaobići.