Milano Autoclassica 2016.
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček / MAC
Već treću godinu zaredom imali smo prilike, zahvaljujući Alfa Romeu i Autocommerceu, biti na jednoj od najznačajnijih izložbi oldtimera. Milanska AutoClassica održala se prošlog vikenda po peti put, i kako to obično biva, u ta tri dana srušeni su svi rekordi posjećenosti.
Preko 50.000 ljudi uživalo je u prelijepim „starcima“, ali i u nekim najnovijim primjercima viđenim u Ženevi prije par tjedana, a koji još nisu ni došli na tržište (nova Giulia, Aston Martin Vulcan i sl.)
Sveukupno je bilo izloženo 1500 automobila iz svih razdoblja, neki samo kao izložbeni primjerci u originalnom stanju, neki potpuno restaurirani, a neki pak nuđeni za prodaju direktnom pogodbom s vlasnikom, dok su neki prodani i na aukciji za vrtoglave iznose. Obzirom na mjesto održavanja priredbe, jasno je da su glavnu riječ vodile talijanske marke, ali nema proizvođača koji je nešto značio u prošlosti, a da nije bio zastupljen na AutoClassici. Spomenimo Abarth, Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, Fiat, Infiniti, Jaguar, Lamborghini, Lotus, Maserati, McLaren, Mercedes-Benz i Porsche, no ne zaboravimo ni Rolls Royce, MG, BMW, Bugatti, De Tomaso i brojne druge. Ukratko, popis koji se čita kao tko-je-tko automobilske, motorističke pa čak i nautičke povijesti (čak tri Aquarame krasile su Rivin štand).
Nagrade za Best of Show Milano AutoClassica osvojio je Ferrari 365 P2/P3. U kategoriji Style&Speed (najboljoj kombinaciji izgleda i brzine) nagradu je dobio Porsche 550 Spyder, a slijedili su ga Lamborghini Miura SV i Maserati Ghibli SS. U kategoriji najboljeg restauratorskog rada nagrade su dobili BMW 327 Coupé, Ferrari 250 GT Cabriolet II Series i Aston Martin DB4.
I konačno, u kategoriji najbolje očuvanih i što originalnijih automobila priznanja su osvojili Alfa Romeo 1750 RLSS, BMW 507 i Alfa Romeo 2500 SS Touring.
Kao tri „regine“ showa odabrani su Ferrari 750 Monza, već spomenuti 550 Spyder i rijedak Ermini 357 Sport Scaglietti, sva tri iz 1955. godine. Pažnju su kao i uvijek plijenili i Lamborghiniji, posebno Miura SV i jedan od najranijih primjeraka Countacha.
Povratak u budućnost priuštio nam je novi Aston Martin Vulcan, igračka za najbogatije ljubitelje brzina koji će u svom novom Astonu moći uživati samo na stazama, slično kao i vlasnici Ferrarija FXX K i McLarena P1 GTR. Na istom su štandu ljubitelji starih Astona mogli uživati u prelijepom DB4 GT.
Abarthov štand krasili su novi i klasični 124 Spider. Tu smo i vidjeli novu mogućnost za sve vlasnike klasičnih Abrthovih modela, koji sada po uzoru na Ferrari mogu dobiti certifikat autentičnosti i originalnosti svih dijelova, što će svakako pridonijeti vrijednosti takvih automobila.
Lancia je uvijek dobro zastupljena u Milanu, što i ne čudi. Osim brojnih legendarnih cestovnih modela iz proteklih 100 i više godina Lancijine povijesti, tu su i uvijek rado viđene legende rally staza poput Integrale Evo i monstruozne Delte S4 iz zlatnog doba Grupe B.
Za one prizemnijih prohtjeva, a ipak željne povijesti rally-a tu su brojne Fulvije Coupé koje su ranih 70-ih godina prošlog stoljeća vodile glavnu riječ na makadamskim, snježnim i asfaltnim stazama diljem svijeta.
BMW je zaposjeo glavni štand ovogodišnje AutoClassice i prezentirao neke od najpoznatijih modela iz svoje bogate stoljetne povijesti. Od Dixija, nastalog na bazi Austina Seven, preko luksuznih limuzina do Isette i onih najpoznatijih modela poput 507, 2002 Turbo, M3 E30, raritetnih Z1 i Z8.
Ako ste bili željni akcije, neki od izloženih modela mogli su se vidjeti i u pravom elementu, na trkaćoj stazi. Za oko nam je zapeo Abarth 850 TCR s potpisom Artura Merzaria na krovu.
Arturo je ostao u sjećanju mnogih kao vozač Formule 1 i brojnih prototipova, ali i kao čovjek koji je izvukao Nikija Laudu iz gorućeg Ferrarija onog sudbonosnog 1. kolovoza 1976. na Nürburgringu.
Milano je ipak dom Alfa Romea, i svake godine nas brojni klubovi oduševe svojim prelijepim raritetima iz najslavnijih razdoblja milanske marke. Giuliette Spider, Juniorke 1300, 6C 2500, GTV, Spider Duetto u svim izvedbama kroz desetljeća proizvodnje. Ukratko, raj za Alfiste.
U moru zaista rijetkih i više nego atraktivnih modela za oko nam je zapeo i natjecateljski FIAT 131 Rally Abarth Mikija Biasiona, kojeg je talijanski majstor vozio prije nego je sjeo u Lanciu. Klasični rally stroj s motorom sprijeda i pogonom na zadnje kotače pravi je primjer stare škole sportske vožnje.
U Milano svakako morate otići ako ste vlasnik nekog oldtimera kojem treba restauracija, ili ako morate u nabavku dijelova. Koliko god mislili da je nemoguće pronaći neke stvari za aute stare 40, 50 ili više godina, varate se. Talijanski entuzijasti nude zaista skoro sve što vam padne na pamet, od kompleta dvostrukih Webera, preko uređenih glava motora za Abarthe, kompletnih Maseratijevih motora pa do brojnih brzinomjera i drugih mjerača za sve marke i modele, električnih sklopova, platina, razvodnika paljenja i sličnih, današnjim mehaničarima nepoznatih pojmova.
A ako ste ljubitelj vintage odjeće i romantičnog doba motorsporta, uvijek se nađe par štandova koji nude vrhunsku robu u stilu 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća pa ako volite tu modu, ili pak planirate odlazak na Goodwood sa svojim ljubimcem, svakako se opremite tadašnjim kacigama, kožnim jaknama i nezaobilaznim vozačkim rukavicama.
Lijepo je bilo u Milanu i drago nam je vidjeti da ljubitelji oldtimera i dalje njeguju svoje ljubimce, ne žaleći ni vremena ni novaca za očuvanje prebogate talijanske, ali i svjetske automobilske baštine. Sigurni smo da bi i mnogi naši ljubitelji starodobnih vozila rado imali ovakve primjerke u svojim garažama, ili barem posjetili AutoClassicu i osjetili taj divan dah prošlih vremena kada su automobili imali dušu. Do sljedeće AutoClassice, doviđenja.
Pogledajte galeriju s preko 100 fotografija 🙂
GALERIJA MILANO AUTOCLASSICA 2016