Mercedes-Benz na IAA 2023
Tekst/Foto: Goran Vrhovec
Slično kao i drugi njemački proizvođači, Mercedes-Benz je na IAA nastupio na dvije lokacije – na sajmu, gdje je imao pravi štand s premijerama i konceptima, te veliki Open Space u centru, na Apothekenhofu.
137 godina tradicije i pečat koji je Mercedes ostavio u povijesti bio je jasno vidljiv, ne toliko na štandu na sajmu koliko na Open Space lokaciji gdje je dominirao cijelim prostorom. Prvi dan posvetili smo klasičnom izlaganju i imali smo prilike vidjeti prelijepi koncept Vision One-Eleven, koji je nas starije odmah podsjetio na rekordni C111 iz 70-ih godina prošloga stoljeća.
Tadašnji je C111 bio studija s četveroklipnim Wankelovim motorom i gullwing vratima. Njega je pak naslijedio upotrebljiviji turbodizelski C311 koji je zahvaljujući odličnoj aerodinamici oborio sve rekorde brzine za dizelaše i pobrinuo se da stigne na naslovnice svjetskih časopisa. Koncept Vision One-Eleven je naravno električno pogonjen i kao i u slučaju svojih prethodnika služi kao pokazna vježba što se može napraviti s jednim sportskim automobilom budućnosti.
Za realnije sfere Mercedes je pored Vision One-Eleven na sajmu prikazao i novu E-Klasu kao jedan od temelja svojeg portfelja koji će, bez obzira na predanost električnom pogonu EQ modela još neko vrijeme biti pokretačka snaga mobilnosti.
Drugi dan proveli smo na otvorenom i uvjerili se iz prve ruke u moć Štutgartske marke. Svi noviteti i atrakcije našle su svoje mjesto tamo, na sreću brojnih posjetitelja, a na nesreću novinara jer je bilo gotovo nemoguće doći do izloženih modela ili odraditi fotografiranje bez da netko ne smeta.
Sve to govori da su Mercedesi i dalje mamac za publiku i stoga ne čudi da smo tamo vidjeli i svjetske premijere novog sportaša visoke klase AMG GT-a punim imenom Mercedes AMG GT Concept E Performance. Zbog transfera tehnologije Mercedes Petronas F1 bolida, ovaj hibridni model s V8 motorom sada razvija 800 KS. Zahvaljujući AC tehnologiji njegova baterija visokih performansi može se puniti na svakom AC punjaču.
Osjetno pristupačnija i upotrebljivija u svakodnevnom životu je nova E-Klasa u All Terrain izvedbi. Zahvaljujući 4Matic pogonu na sve kotače te serijskom zračnom ovjesu koji održava konstantnu razdaljinu od tla ovom E-Klasom moći ćete juriti autobahnom, ali i sigurno doći do svoje kuće u alpskim predjelima tijekom cijele godine.
Ako vam te off-road mogućnosti neće biti dovoljne, tu je i nova G-Klasa, ali ovaj put kao električni model naziva EQG. Hoće li zaživjeti da nadmaši slavu svojeg jedinstvenog prethodnika, ostaje za vidjeti, no atraktivnost joj se ne može poreći.
I najviši rang Mercedesa sa sufiksom Maybach bio je zastupljen na Open Spaceu i to u sveprisutnoj SUV izvedbi svojeg najvećeg modela EQS.
Električno pogonjen sa tehnologijom sutrašnjice pokazuje smjer koji je inače bio uvijek zadaća novih S-klasa kada su se pojavljivale te redom bile proglašavane najboljim automobilom na svijetu.
Mercedes nije zaboravio na prijevoz putnika na najvišoj razini pa je svoju svjetsku premijeru doživio i EQV Prototyp, koncept nove V Klase kojom će se odrađivati transferi na najvišem nivou.
EQXX je koncept koji omogućuje doseg od 1200 kilometara s jednim punjenjem čime bi sve priče o stresu zbog dosega konačno trebale otići u povijest. Ukoliko se to pokaže točnim, električna bi vozila dobila veliki adut u rukavu u borbi s „klasičarima“.
Za kraj smo ostavili najveću zvijezdu Mercedesa u Münchenu – koncept CLA. Sam Mercedes nagoviješta da se radi o električnom game changeru zbog potrošnje struje od svega 12 kWh na 100 kilometara, zbog čega ga uspoređuju s nekadašnjom vizijom 1-litarskih vozila. Zahvaljujući fantastičnoj aerodinamici, njegov doseg bi trebao biti 750 km po WLTP standardu.
Dizajnerski elementi odišu elegancijom i ostavljaju dojam vrhunske kvalitete, što bi trebalo osigurati jedinstveno iskustvo boravka u kabini tijekom vožnje. Sve navedeno u kombinaciji s inovacijom stvaraju potpuno novi dizajnerski izričaj. Održivost je naglašena presvlakama sjedala izrađenim od reciklirane PET ambalaže.
Iz svega navedenog vidi se da je Mercedes-Benz iskoristio IAA u Münchenu da još jednom pokaže tko vodi igru u Njemačkoj, a time i svjetskoj auto industriji već punih 137 godina.