Mercedes-Benz GLA, E-klasa All Terrain, Coupe i 200d
Foto: kojiauto.hr
Jučer je u okolici Zagreba Mercedesov tim novinarima predstavio ni manje ni više nego četiri noviteta.
Očito je da pauza koju je brand imao nestankom bivšeg zastupnika potpuno zaboravljena i da Star Import radi punom parom već nešto više od tri godine. To pokazuju i prodajni rezultati gdje je Mercedes u 2016. godini uspio prestići BMW po prodaji kod nas pa ne čudi da se ofenziva novih modela nastavlja nesmanjenom žestinom.
GLA
Prvi je na redu bio obnovljeni GLA, crossover koji je već u svojoj prvoj inkarnaciji pokupio simpatije stručne javnosti, ali i kupaca. Nastao na bazi A-klase, GLA nudi robustan izgled i povišenu poziciju vožnje tako dragu vozačicama.
Na prvi pogled u odnosu na „stari“ model vide se razlike u branicima, novim kotačima, boji Canyon beige, LED svjetlima i tri izvedbe karoserije: standardna koja uključuje comfort ovjes, zatim, na zahtjev dostupnu „spuštenu“ varijantu (s AMG paketom, ili Dynamic handling paketom) te novitet u ponudi, opcijski terenski comfort ovjes dignut 30 mm u odnosu na standardnu izvedbu.
Novost je i paket opreme Comfort Exclusive, s comfort sjedalima presvučenim u (samo izgledom) smeđu kožu bivola. Tu su i nove presvlake sjedala za Style i Urban pakete. Tako su sada u ponudi Style, Urban i AMG Line, a nudi se i posebna edicija WhiteArt. Cijena kreće od 244.800 kn za GLA 180, a uz već poznate modele od sada je u ponudi i novi benzinski motor u GLA 220 od 184 KS.
E-klasa All Terrain
Prošle godine predstavljena E-klasa porušila je sve postulate tehnologije ugrađene u automobile do tada, a posebno se isticala drugom generacijom autonomne vožnje. Sada je pred nama nova pridošlica u obitelj E-klase – All Terrain.
Izvana je lako prepoznatljiva prvenstveno po plastikama na blatobranima, maskom u stilu SUV modela i karakterističnim prednjim i stražnjim branicima. Svakako valja spomenuti i zaštitu podvozja kako bi mogli maksimalno iskoristiti terenske sposobnosti All Terraina koje nisu za podcijeniti usprkos izgledu i prestižu koji nosi. Iznutra ga možemo prepoznati po jedinstvenim All Terrain oblogama, sportskim papučicama, Avantgarde unutarnjem uređenju, brojnim praktičnim i domišljatim pretincima i odlagalištima, dijeljenje stražnjeg sjedala u odnosu 40:20:40.
Za razliku od ostalih cestovnih modela E-klase, kod All Terraina Dynamic Select sustav nudi jedan program vožnje više, a to je naravno All Terrain gdje ovjes, pogon i ESP omogućavaju drugačije parametre vožnje od normalnih cestovnih programa. Karoserija je inače 29 mm viša od one kod E-klase karavan, a još se može podići za 35 mm u odnosu na svoju normalnu visinu, što može biti od presudnog značenja u vožnji van asfalta. Time je klirens od podloge ovisno o odabranoj visini od 121 do 156 mm. U ponudi je zasad samo jedna varijanta motora, poznati 220d od 194 KS s 9G automatikom i pogonom na sve kotače 4-matic. Cijena je 558.658 kn
E-klasa Coupe
Nesumnjivo najljepši model koji smo imali prilike vidjeti jučer bio je E-klasa Coupe. Vrlo elegantan i moćan dvovratni coupe pravi je mamac za oči, posebno u lijepoj crvenoj boji lansiranja. Tehnički je baziran na limuzinskoj izvedbi, ali ono što je posebno bitno, E-klasa Coupe predstavlja novi dizajnerski izričaj i pokazuje smjer oblikovanja budućih Mercedes modela. Dizajn karakteriziraju čiste plohe, vrlo jasnih linija, s prepoznatljivim prednjim krajem i dugim poklopcem motora koji mu daje posebnu eleganciju otmjenog coupea. Krov se lagano spušta i daje mu elegantnu bočnu liniju dok stražnji dio nagoviješta snagu i moć. Posebno karakteristika E Coupea su četiri prozora bez okvira i bez B nosača, što osim preglednosti daje i jedinstvenu bočnu liniju stakala. Posebna pažnja posvećena je ponašanju u vožnji pa je tako novi E Coupe dobio puno širi trag kotača (67 mm naprijed i 68 mm straga). U duljinu je narastao 123 mm u odnosu na prethodnika, a u širinu 74 mm što će sigurno doprinijeti udobnosti putnika kako sprijeda tako i straga, jer ovo je usprkos coupe izgledu pravi četverosjed. Za što bolji smještaj odostraga, ali i sigurnu vožnju visokim brzinama i stabilnost pri vožnji autocestom povećan je međuosovinski razmak za 113 mm.
U ponudi su četiri motora, 220d, 200, 300 i 400 u 4-matic izvedbi. I kod Coupea se bira način vožnje Dynamic Selectom kojim se utječe i na ovjes koji je zračni pa se može podešavati. Od konekcija možete birati Apple CarPlay i Android Auto s brojnim opcijama koje vam auto nudi poput Command Online, Live Traffic Info, Mercedes Connect me Concierge, Drive Pilot, Remote Parking Pilot, Magic Vision Control itd. Najjeftiniji model u ponudi je E200 Coupe koji nudi 184 KS i košta 394.166 kn dok će bestseller vrlo vjerojatno biti E220d Coupe koji će vas koštati 472.052 kn
E-klasa 200d
Kao zadnji, ali samo za danas predstavljen je i novi ulazni model E klase. Radi se o E200d, kojeg pogoni novi motor od 110 kW odnosno 150 KS, uz koji ide 9G-tronic mjenjač i koji s paketom opreme Edition1 košta 379.999 kn. Moglo bi se reći da je ovo relativno pristupačna ulaznica u svijet pravih Mercedesa.