McLaren F1 vs. Bugatti Veyron
Foto: screenshot Vimeo

Otkada se prije deset godina prvi put pojavio Veyron, porušio je sve rekorde po pitanju snage, brzine, ekskluzivnosti. No, kao što se stariji ljubitelji dobro sjećaju, prije dvadeset i nešto godina ista priča pričala se za McLaren F1 – remek djelo Gordona Murraya, McLarena i Paula Roschea, o kojem smo pisali prošli tjedan povodom njegove smrti.
Bugatti Veyron je bio vizija Ferdinanda Piëcha, svemogućeg gazde VW grupacije koji je htio ostaviti sam sebi spomenik u vidu najboljeg automobila ikada uz pomoć neograničenih resursa, a na očaj inženjera koji su morali pod svaku cijenu napraviti „monstruma“ u zadanim gabaritima. Uz to, morao je biti savršeno prilagođen i vožnji u gradu i današnjim uglavnom vozačima diletantima po pitanju prave sportske vožnje. S druge strane, Gordon Murray se nije morao zamarati takvim sitnicama. Bez ikakvih elektronskih pomagala poput ABS-a, kontrole proklizavanja ili ESP-a, McLaren F1 i danas predstavlja ultimativni sportski auto o kojem se i dalje priča (barem se nadamo) uz šankove ili na muškim druženjima. Upravo to, a ne samo suhe brojke o ubrzanju do 100 za 3.2 sekunde bile su glavni razlog vlažnih dlanova i povećanog pulsa svakog tko je bio dovoljno sretan da se nađe na njegovom središnje smještenom vozačkom sjedalu. Njegovih 391 km/h dugo su stajali kao brojka koja se vjerojatno nikada neće srušiti s trona najveće brzine serijskog automobila.
Jedna osoba usko je povezana uz oba auta. Nitko drugi do Andy Wallace, legendarni trkač, osoba je koja je potjerala F1 do tih 391 km/h. A kasnije kao testni vozač Bugattija direktno je bio involviran u rad na najbržem automobilu svijeta. Pa tko drugi može bolje povući paralele između ove dvije ikone na četiri kotača…
Da ne duljimo više, pogledajte filmić koji su britanski kolege napravili pod nazivom Sudar titana. I napomena – obavezno pogledajte do kraja, jer na kraju se nalazi neobavezni razgovor s gospodinom Andyijem. Uživajte.