Mazda6 Wagon CD175 AWD Revolution Top
Tekst: Goran Vrhovec
Vjerovali ili ne, Mazda6 broji svoju četvrtu godinu postojanja. Kad je predstavljena u siječnju 2013. godine u Lisabonu, bili smo tamo. Možemo reći da je pomaknula granice svoje klase, kako dizajnom tako i Skyactive tehnologijom te ponudila dvije karoserijske izvedbe i to s različitim međuosovinskim razmakom.
Tada smo ožujku 2013. među prvima imali prilike odvesti se u tadašnjem top modelu „šestice“ u Ženevu na salon. Uvidjeli smo iz prve ruke da čak i bogati Švicarci navikli na svakojaka čuda na četiri kotača s divljenjem gledaju novu Mazdu na svojim ulicama.
Kakva je iznutra?
Vrlo moderan izgled uz prepoznatljiv potpis Kodo dizajna, prostrana kabina, odlična vozna svojstva i štedljivi motori bili su recept za siguran uspjeh. Pa zašto je onda već prošle godine ponuđen redizajn, pitate se? Zato jer su u Mazdi shvatili da s brušenjem par detalja mogu dobiti uz mala ulaganja još puno atraktivniji auto. Izvana, posebno s boka, nema razlike, dok će samo najoštrije istrenirano oko prepoznati vizualne razlike na prednjem i stražnjem dijelu. LED svjetla jedan su od tih detalja na skupljim verzijama, kao i veći logo na masci. No, glavne su promjene iznutra pa su tako materijali još bolji nego prije, ručne kočnice više nema i zamijenila ju je električna, gumb za paljenje sada je puno praktičnije smješten, a u vrata stane i boca od dvije litre.
Iako je teško povjerovati, kompletna ploča s instrumentima i središnja konzola su novi i osjetno bolje ergonomski riješeni. Jedino što nije mijenjano je odlično kolo upravljača. Između sjedala umjesto ručne sada se nalazi okretni gumb kojim možete surfati kroz menije odličnog infotainment sustava nazvanog MZD Connect s ekranom od sedam inča. U skladu s dobrom tradicijom opet nas je zapao top model u ponudi, ali u karavanskoj izvedbi pokretan 175 KS snažnim dizelom, automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. Oprema je Revolution Top i takva šestica košta 344.729 kuna, dok su doplate za Off White perforiranu kožu na sjedalima, krovni otvor i metalik boju cijenu digle još 15.000 kuna.
Jednom riječju, pozamašan zalogaj, ali zauzvrat se dobiva najbolje od Mazde. Vjerojatno ne postoji neki gadget ili sustav koji ova Mazda 6 nema ugrađen. I to je itekakav argument u usporedbama s automobilima slične klase, pa čak i ako se radi o njemačkim premium igračima. Euro VI norma koju zadovoljava 2,2-litreni dizel u nosu jamac je niskih davanja, i da nema onog zlosretnog PPMV-a ili da je on baziran samo na emisiji CO2 (što bi bilo pošteno), onda bi Mazda6 bila još puno privlačnija. Iako u ovoj verziji otegotnu okolnost po tom pitanju čini i pogon na sve kotače i automatski mjenjač, sa 143 g/km malo se tko sličnih gabarita i tehnologija može uspoređivati s njom.
Kakva je u vožnji?
Dizelski motor ima kompresiju 14:1, što je iznimno nisko i jednako je benzincima koji kucaju u njoj. Oba su ekstremi u svojoj kategoriji, no Mazda je očito znala što radi. Kada još tome pridodamo i detalje poput centimetar šireg traga kotača naprijed, očito je da je i dalje riječ o vozačkom autu s kojim će se dobro snalaziti i oni kojima to ništa ne znači, dok će entuzijasti uživati. Još je jedan detalj vrijedan spomena, a to je da se elektronski čuvari ne uključuju prerano ni naglo pa ako želite juriti, šestica će vam to omogućiti. 420 Nm okretnog momenta i za dizel vrlo visoka granica okretaja pokazat će vam da se i na eurodizel može voziti sportski koliko god to nekima zvučalo kao svetogrđe. Pogon na sve kotače nazvan i-Activ AWD varira količinu okretnog momenta između prednje i stražnje osovine ovisno o potrebi, kako bi uvijek bila dostupna maksimalna trakcija. Osim za startove na semaforu, ovu opciju će sigurno voljeti svi koji žive u planinskim predjelima gdje su ceste često klizave, mokre i zasniježene.
Nešto veća težina u odnosu na slabije modele uzrok su nijansu slabijih performansi ovog modela, ali teško da će se netko buniti na ubrzanje do stotke za 9,1 sekundu i najveću brzinu od 209 km/h. Ono važno je da je Mazda6 i dalje odlična u vožnji zavojima, a pogon na sve kotače to još potencira, što zbog boljeg rasporeda težine, a što zbog sigurnijeg i bržeg izlaska iz zavoja jer se pozamašan okretni moment ne prenosi samo na prednje kotače. S potrošnjom u gradu od 7,2 l/100 km i spremnikom od 62 litre doseg će uvijek biti popriličan, a ako si date malo truda na otvorenom, ni 1000 prijeđenih kilometara s jednim tankom nije nedostižna brojka.
Trebam li je kupiti?
Da rezimiramo… Redizajnirana „šestica“ ispeglala je sve male zamjerke koje su kupci i novinari imali na početnu verziju. Uz bitno unaprijeđen infotainment, zadržana dobra vozna svojstva te snažan i štedljiv motor uz uglađen automatik i pogon na sve kotače, teško je naći realne zamjerke ovom karavanu. 522 litara prtljage i nešto kraći međuosovinski razmak od limuzine čine ovu verziju okretnijom u gradu i idealnim rješenjem auta za odlazak svaki dan na posao, ali i na odmor. O kvaliteti i pouzdanosti ne treba trošiti riječi pa ćete jednog dana i kod prodaje svoje šestice sigurno dobro proći.
Za: dizajn, mehanika, vrlo bogata oprema, vozna svojstva
Protiv: kratka i dosta ravna sjedala, visoka cijena