Mazda2 G90 Takumi
Tekst: Goran Vrhovec
Mali gradski automobili davno su prestali biti skromni autići koji služe samo za gradska navažanja kuća, vrtić, posao i natrag. U skladu s vremenom i trendovima auto industrije, današnji automobili ove kategorije moraju dobro izgledati, biti bogato opremljeni i sigurni te po mogućnosti što pouzdaniji.
Sve navedeno naravno nosi sa sobom i neke negativne karakteristike, a to je cijena. Sav taj napredak, sigurnosni sustavi koje smo navikli gledati u višim klasama i Skyactiv tehnologija (koju nalazimo i u Mazdama 3,6, CX-3 i CX-5) dolazi uz cijenu od 122.721 kn. To naravno nije malo, ali valja reći da se radi o srednjem motoru u ponudi (sve Mazde2 pokreće 1,5 litreni benzinac, sa snagama od 75, 90 i 115 KS), ali i srednje bogatoj opremi Takumi*.
Kakva je iznutra?
Sve navedeno, uz bogatu opremu jasno govori da je riječ o vrlo ozbiljnom mališanu. Kad još tome dodamo i Mazdin atraktivan dizajn, sklonost uštedi na težini da bi se došlo do lagane karoserije, kao i sinergiji vozača i auta nastalu iz Jinba Ittai filozofije sportskih vozila, jasno je da je Mazda2 auto za znalce. A ako to i niste, nakon prvih par stotina metara bit će vam jasnije zašto auto novinari vole Mazde.
Upečatljive linije Mazde2 prenose se i na prostranu unutrašnjost. Kokpit je prilagođen vozaču te omogućava sigurno i jednostavno upravljanje. Zabava i mogućnosti povezivanja dodatne su prednosti. Putem sustava MZD Connect i 7“ zaslonom u boji, kojim se upravlja pomoću HMI komandera ili tipkama na upravljaču, možete stalno biti povezani s prijateljima i pristupati brojnim informacijama. Spomenuti zaslon je osjetljiv na dodir, no to funkcionira isključivo kad auto nije u pokretu.
Kakva je u vožnji?
Sve komande dobro su odmjerene težinom, pedale i volan daju pozitivan feedback o svemu što se događa njima pa ih je lako dozirati. Ručni mjenjač je standardno jedan od najboljih i vjerojatno je samo Honda po tom pitanju bolja, a svi ostali se mogu sakriti sa svojim pričama kako u malim automobilima nije važno kako se vozač osjeća. Precizni i kratki pokreti ruke vodit će ručicu mjenjača kroz pet stupnjeva prijenosa na način da ćete posezati za njom i kada za to nema prave potrebe. Prigovor se eventualno može uputiti na malo neobičan izgled instrumenata, jer grafički mjerač okretaja vrlo malih dimenzija nikako nije u skladu s ipak sportskim imidžem koji Mazda2 nosi u genima.
Iako nije riječ o jurilici, teško se oteti dojmu da su i u njenoj izradi glavnu riječ imali inženjeri, a ne marketinški stručnjaci. Stoga je pravo zadovoljstvo sjesti u dobro oblikovana sjedala, makar samo da „skočite po cigarete“. Gradske gužve njeno su prirodno okruženje i u njima se snalazi kao riba u vodi. Male dimenzije, okretnost, odlična upravljivost i živahan motor izvući će vas iz svakog zastoja ako znate razmišljati unaprijed. No, ono što sada nude automobili ove kategorije je njihova sposobnost da i na duljim putovanjima budu u svom elementu.
90 KS je dovoljno za laganu karoseriju da bez problem drži tempo na autocesti, jedino što smo poželjeli da sjajni mjenjač dobije i šesti stupanj prijenosa jer bi time Mazda2 bila još živahnija, a možda i štedljivija. Iako, ne može se reći da je bila rastrošna tijekom testa, obzirom da smo ju imali vjerojatno u najhladnijem tjednu ove zime.
U gradu nam je trošila sedam litara uz konstantno upaljena svjetla, klimu, grijanje stražnjeg stakla te najgoru moguću gužvu po gradu. Na otvorenoj cesti, ako ju ne cijedite do krajnjih granica već si date malo truda, bez problema možete trošiti manje od 5 litara. Neki naši kolege uspjeli su doći i ispod 4 litre, no mi nismo imali srca za takvo davljenje veselog motorčića ispod prednjeg poklopca.
Ako ste sami ili par, Mazda2 savršeno će izvršavati sve zadatke koje pred nju možete staviti. Ni odlazak na odmor onda neće biti problem, jer sve što ne stane u 280 litara prtljažnika stavit ćete na stražnju klupu. Manje od deset sekundi za ubrzanje do stotke jamac su da ni pretjecanja neće biti veći problem, a putna brzina od 140 km/h može se održavati cijelim putem bez ikakvih problema. Ako vam se baš jako žuri pojurit će do 183 km/h, no za time zaista nema potrebe u autu ove veličine.
Trebam li je kupiti?
Puno je važnije da ne baš mala cijena ima potpuno opravdanje u Mazdinim kvalitetama. Bilo da je riječ o izgledu, voznim svojstvima, motoru, štedljivosti, zabavi u vožnji, ali i standardno visokoj pouzdanosti koja karakterizira sve proizvode iz Hirošime, razloge za nešto više cijenu od većine konkurenata lako je opravdati. Zbog svega navedenog veća cijena u startu isplatit će se na dulje staze, jer ćete jednog dana i prilikom prodaje dobiti više nego za prosječnog Francuza ili Talijana iste kategorije.
Za: izgled, živahan i istovremeno štedljiv motor, odlična vozna svojstva i mjenjač, dobro držanje vrijednosti
Protiv: cijena viša od prosjeka kategorije, nedostatak šestog stupnja prijenosa
*Takumi oprema: automatski klima uređaj, gumb za pokretanje motora, i-Stop sustav, HMI komander, tempomat, grijana sjedala, el. podizači prednjih i stražnjih stakala, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, prednja svjetla za maglu, stražnji parking senzori, radio s četiri zvučnika, MP3, USB, Bluetooth, multifunkcijski upravljač i ručica mjenjača obloženi kožom, MZD Connect sa 7“ zaslonom u boji, tempomat, senzor za kišu, 16″ aluminijski naplatci, sustav upozorenja za napuštanje prometne trake (LDWS).