Mazda CX-3 G120 Takumi

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

U moru crossovera, koje sada ima skoro svaki proizvođač koji drži do sebe (i svojih dioničara), oni nastali na bazi gradskih automobila spadaju u sam vrh po popularnosti. To i ne čudi jer uglavnom izgledaju vrlo atraktivno, a obzirom da su nastali na bazi masovno proizvedenih gradskih automobila, za njihov razvoj ne treba izdvojiti ogromne sume kakve se inače ulažu u smišljanje i proizvodnju novog modela.

Uspjeh kakav je primjerice polučio Nissan Juke nije ostao nezapažen pa su i svi ostali proizvođači brzo prihvatili izazov. Honda je čekala nešto dulje i izbacila odličan HR-V, dok je Mazda bila brža na okidaču i sa svojim CX-3 na svoj način zakoračila u taj segment gdje se vodi nemilosrdna borba za svakog kupca.

Mazda_CX-3_G120_Takumi_02

Prepoznatljivog izgleda s Kodo potpisom vidljivim iz svakog detalja, CX-3 i dalje spada u najelegantnije crossovere. Gledajući je izvana zapravo je teško zaključiti da je nastala na bazi Mazde2 jer sa sobom nosi i određenu dozu prestiža vidljivu čak i onima koji se baš ne razumiju u automobile i njihove zakonitosti. Bez obzira u kakvom se društvu kretali, s CX-3 se sigurno nigdje nećete sramiti već će vas i vlasnici osjetno većih i bitno skupljih modela gledati s respektom, što ako uzmete u obzir da je početna cijena za CX-3 133.384 kune nije nimalo lagan zadatak.

Testirani model doduše nije bio takav, već osjetno skuplji Takumi (još stepenicu iznad inače vrlo bogatog paketa Revolution) koji je pokretao benzinski motor od dvije litre i 120 KS s poznatom Skyactiv tehnologijom. Za prijenos snage na prednje kotače bio je zadužen odličan šestbrzinski ručni mjenjač koji svojim radom podsjeća na onaj briljantan u MX-5 i koji je pravo zadovoljstvo koristiti i kad za time nema neke potrebe. No, često je ima, jer Mazda i dalje ustraje na atmosferskim motorima kada su benzinci u pitanju da bi odziv na gas bio trenutan. Za temperamentniju vožnju morate dobro slušati motor i koristiti svaki dostupan okretaj u motoru ako želite stvarno iskoristiti svih 120 KS. Skyactiv motori maksimalno su reducirali gubitke snage nastale trenjem pa je potrošnja svedena u stvarno skromne okvire od ispod 7 litara na otvorenoj cesti, što za dvolitrenog benzinca stvarno nije puno.

Mazda_CX-3_G120_Takumi_01

Kakav je iznutra?

Ni CX-3 nije iznimka po tom pitanju, a osim perfektne pozicije sjedenja te sportskog trokrakog upravljača tu je i kožni interijer. Osim kože što se proteže cijelom kabinom, na sjedalima imamo i detalje od brušene kože, ili bolje reći Alcantare koja još dodatno podiže ukupan dojam sportskosti interijera. Iako ne nudi baš raskošnu kabinu po pitanju prostranosti, vozač i suvozač će se odlično osjećati u CX-3, dok stražnju klupu preporučamo za djecu ili odrasle, ali na kraćim turama. 350 litara prtljažnika mjera je prosječnog kompakta, ali dostajat će za dvoje kad idu na odmor. Head-up displej pokazuje kojom brzinom vozite pa ne morate skidati pogled s ceste da biste pratili te podatke na instrumentima. Tamo dominira veliki mjerač okretaja koji bi po izgledu i dominaciji među instrumentima više pristajao u neki trkaći auto, no ne zamjeramo to, vozač je ipak na prvom mjestu kod Mazde.

Mazda_CX-3_G120_Takumi_03

Kakav je u vožnji?

Poznati pojam Jinba Ittai o simbiozi jahača i konja prvotno izveden za MX-5 može se definitivno prenijeti i na CX-3. Dobro pogođen ovjes dobro se nadopunjava s preciznim volanom, a mjenjač samo dodatno naglašava povezanost vozača sa samim procesom vožnje. Dobro razmaknute pedale idealno su smještene za vožnju peta-prsti pa kada se jednom stopite s CX-3 poželit ćete ipak malo više snage ispod prednjeg poklopca. Nije da je ovako motoriziran CX-3 spor, jer mu do stotke treba nešto više od 9 sekundi, ali ako poželite pretjecati na otvorenoj cesti, morate prebaciti barem dvije brzine niže i iskoristiti baš svakog od 120 raspoloživih konjića iz ergele. Relativno skromnih 204 Nm, u odnosu na današnje male turbake koji vladaju u tim segmentima, ne djeluju baš moćno kad trebaju pokrenuti 1230 kg tešku karoseriju. Malo više snage u nižim režimima svakako ne bi bilo naodmet za tako dobro pogođen auto koji jednostavno mami na temperamentniju vožnju. Kako se radi zapravo o podignutoj Mazdi2, CX-3 se i u gradu snalazi kao riba u vodi. Podignuta pozicija sjedenja dodatno poboljšava preglednost, a manje od 4.3 m duljine svakako doprinose okretnosti i praktičnosti prilikom parkiranja.

Trebam li ga kupiti?

Ukratko, ako još nemate obitelj, ili su djeca već odrasla i ne idu s vama na more i slična putovanja, onda je CX-3 više nego dovoljan za većinu potreba. A to što je ispod poklopca benzinac, a ne kod nas uobičajen dizelaš, u skladu je s trendovima. Dizeli sve više bivaju izgnani iz europskih gradova, a i kod nas je ponovno nakon skoro deset godina prodano više benzinaca nego dizelaša.

Mazda_CX-3_G120_Takumi_04

Uz jamstvo od 5 godina ili 120.000 prijeđenih kilometara razloga za brigu nema pa i nešto veća cijena u startu za ovako dobro opremljen auto ima svoje opravdanje. I to sve prije nego uopće krenemo na izgled ili vozna svojstva.

Za: izgled, bogata oprema, sportski geni, vozna svojstva
Protiv: malo mjesta straga, ne baš raskošan prtljažnik, atmosferski motor žudi za okretajima

Mazda_CX-3_G120_Takumi_teh