LR Range Rover Velar
Predstavljamo
U Ženevi smo ga vidjeli po prvi put uživo. Novi model iz Range Rover obitelji imenom Velar trebao bi se uhvatiti u koštac s veličinama poput BMW-a X6 i Porscheovog Macana.
Kada je razvijan originalni Range Rover krajem 60-ih godina prošlog stoljeća, kodno ime bilo mu je Velar (veo na talijanskom) kako bi zbunio sve koji bi ga eventualno vidjeli uživo. No, sada kod novog modela se nada upravo suprotnome, ne da sakrije novi proizvod već da ga što jače promovira. Koliko smo imali prilike doznati, cijenom će Velar biti u rangu s aktualnim Range Rover Sportom, koji će iduće godine doživjeti popriličan redizajn i time se pozicionirati u viši cjenovni rang.
Velar je prepoznatljivo Range Rover i nitko ga neće zamijeniti za neki drugi brend. „U“ prednja maska, LED svjetla ovalnog oblika i zatamnjeni A, B, i C nosači karakteristični su za Range Rover. Ali zahvaljujući jasnim i jednostavnim linijama jednim potezom čini Evoque i Sport „zastarjelima“. Čak su i kvake na vratima utisnute u vrata i izlaze tek kada se s ključem približite vozilu.
Istina je da Velar djeluje kao klasični SUV, za razliku od primjerice X6 ili GLE Coupea koji imaju coupeovsku liniju krova. Rezultat toga je bitno kohezivniji dizajn pa auto ne izgleda kao da je stvoren od dva različita modela. Posebno su atraktivne R-dynamic verzije s većim usisima za zrak, bakrenim detaljima, crnim krovom i sivim kotačima. Svi Velari imaju prednja i stražnja LED svjetla, a uz doplatu se može dobiti i Laser LED koji dugo svjetlo bacaju 550 m unaprijed.
Kakav je iznutra?
Jednom riječju – revolucija. Izbačen je zastarjeli, spor i nespretan infotaniment sustav koji nalazimo u drugim modelima. Čim pokrenete motor iz središnje konzole izlazi veliki ekran osjetljiv na dodir i omogućava vam lagan pristup audio sustavu, spajanju telefona, navigaciji i svemu ostalom što bi mogli zatrebati.
Valja reći da su kontrole automatskog klima uređaja odvojene od ovog ekrana, što pozdravljamo jer ne morate ulaziti u izbornike i tamo tražiti kako smanjiti ili pojačati ventilaciju, odnosno temperaturu u kabini. Za to je zadužen drugi, još veći ekran u podnožju koji podsjeća na klasične komande klima uređaja, no njime možete kontrolirati i off-road modove vožnje. Da bi se izbjeglo neželjeno micanje pogleda s ceste u toku vožnje, na ovom ekranu su i dva klasična okretna birača kojima možete podešavati sve što treba.
Treći ekran zamjenjuje tradicionalne instrumente i on daje završni dojam ovom futurističkom interijeru. Vozač može birati koje informacije želi da mu se na njemu prikazuju tijekom vožnje.
Praktičnost
Za razliku od većeg Range Rover Sporta, Velar se neće nuditi sa sedam sjedala, no nudi puno više upotrebljivosti od Evoquea. U njemu će se udobno smjestiti četiri osobe visine 1.80 m, a na kraćim razdaljinama može se prevesti i peti.
Obzirom na poziciju koju bi Velar trebao zauzeti u hijerarhiji, ne bi trebalo čuditi da će se sjedala nuditi i s tkaninom, a ne samo s kožnim presvlakama kao što je to običaj u Range Roverima. Pritom razlog nije štednja, već bi ta tkanina trebala biti jednako premium rješenje kao i koža za sve one koji ne žele pravu životinjsku kožu u svom automobilu. Zapravo je riječ o mješavini vune s Novog Zelanda i umjetno proizvedene tkanine.
Motori
Svi motori posuđeni su iz Jaguara ili drugih Range Rovera. Najpristupačnija verzija imat će dvolitreni dizelski motor iz Jaguara XE kakvog smo i mi vozili. 180 KS je sasvim solidno za ulazni model. Postoji i jača verzija istog motora s dva turbo punjača i 240 KS. Deset konja više nudit će osnovni benzinac, dvolitreni turbak. Jača verzija istog motora doći će krajem godine i imat će okruglih 300 KS. Vrh ponude bit će dostupan odmah i to je trolitreni V6 s kompresorom i 380 KS koji znamo iz F-Type-a. Za pretpostaviti je da će benzinci biti dosta žedni, a ako ne volite slušati tipičan dizelski zvuk, optimum će vjerojatno biti trolitreni V6 dizel od 300 KS.
Pogon na sve kotače je standardna oprema kao i obično kod Range Rovera, kao i Land Roverov Terrarin Response sustav odabira podloge i pogona. Može povući prikolicu od 2.5 tone i pregaziti vodu dubine 650 mm. U Hrvatsku dolazi odmah nakon ljeta, u rujnu 2017.