Lexus proslavio 30. rođendan!

Foto: Robert Gašpert

10 milijuna prodanih vozila, od čega čak 1,6 milijuna hibridnih modela, impresivne su brojke kojima se može pohvaliti Lexus, brend koji je prekrasnim eventom u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar proslavio ulazak u četvrto desetljeće.

Retrospektivnom izložbom fotografija, prezentacijom origami vještina, uz japanske zalogaje i sake u društvu prijatelja i poslovnih suradnika, Lexus je proslavio 30 rođendan! Brojni uzvanici, među kojima je bila i Veleposlanica Japana u Hrvatskoj, Nj. E. Misako Kaji te predsjednik Toyote Adria Kensuke Tsuchiya, uživali su u odličnoj atmosferi.

Veleposlanica Misako Kaji sa zamjenikom

Za glazbu su se pobrinuli poznati saksofonist Jakša Jordesa, a pjevač Saša Lozar, koji je ovom prilikom preuzeo ulogu domaćina-voditelja, rođendansku i blagdansku čaroliju uveličao je otpjevavši  svoju novu pjesmu “Hej, Badnjak je…”.

Jakša Jordes

Sve je krenulo na tajnom sastanku u Toyoti kada je tim inženjera i dizajnera prihvatio izazov – stvoriti posve novi automobil koji će biti ravan najboljima u svijetu. Nakon pet godina mukotrpnog rada, 1989. predstavljen je Lexus LS 400.

Fran Šilović, Krešimir Bago, Nastia Degiuli, Emil Mrđen uz hostese

Kad vam Japanci kažu da su mukotrpno radili, onda to znači preko 300 radnih sati mjesečno, što je rezultiralo pravom senzacijom među automobilima, modelom sa stotinama novih patenata i najmanje dvostruko preciznije izrade od konkurencije., rekao je Krešimir Bago, direktora Toyote Croatia napomenuvši kako je nove standarde kvalitete tržište odmah prihvatilo pa je čak 3000 modela ovog automobila prodano već u prvom mjesecu nakon lansiranja, a vrlo brzo Lexus je postao broj jedan na tržištu, prestigavši sve konkurente u svojoj klasi. Danas su prisutni u više od 90 zemalja svijeta, što Lexus čini luksuznim brendom s istinskim međunarodnim priznanjem.

Na rođendanskom eventu goste je pozdravio i g. Kensuke Tsuchiya, predsjednik Toyota Adria d.o.o., koji je izrazio zadovoljstvo što su, nakon 10 godina odsutnosti ponovno lansirali brend Lexus u Hrvatskoj. Podsjetio je kako se cjelokupan Lexusov proizvodni proces temelji na drevnoj japanskoj Takumi vještini i visokim standardima izvrsnosti. Naime, Lexusovi Takumi majstori vrhunski su istrenirani da bez greške uoče i najmanju nepravilnost u zvuku ili na plohama automobila. Oni daju profinjen, ljudski dodir svakom aspektu dizajna i razvoja Lexus, pa se s pravom može reći kako ništa nije tako precizno napravljeno kao Lexus.

U 60 tisuća radnih sati – na toliko je, naime, u Japanu podignuta ljestvica savršenosti – možemo reći kako smo stvorili automobil nenadmašne kvalitete, najpreciznije izrade, koji je privlačan i strastven, baš kao i vi Hrvati., rekao je predsjednik Toyote Adria.

Lexus je oduvijek predvodnik trendova, pa je tako, primjerice, prvi ugradio LED svjetla u automobile i tempomat ili predstavio luksuzni hibrid s automatskim punjenjem. Bilo je to 2004. godine, a danas je većina luksuznih hibrida s automatskim punjenjem na prometnicama upravo marke Lexus. 10 milijuna prodanih vozila, od čega čak 1,6 milijuna hibridnih modela, impresivne su brojke s kojima se brend danas može pohvaliti.

Dva srebrna ljepotana – limuzina ES, koja razbija sve predrasude o poslovnim automobilima te Lexus UX Crossover, koji osvaja potpuno inovativnim dizajnom plijenila su pažnju uzvanika ispred Galerije Kranjčar. Za dodatni dašak japanske kulture pobrinuli su se članovi Hrvatskog origami društva, gđa. Sanja Srbljinović Čuček, Igor Petlevski i Želimir Zlatić koji su uživo demonstrirali kako nastaju prava umjetnička djela od papira te koliko je vještine potrebno za njihovu izradu. Uzvanike na rođendanskom eventu oduševile su i jednostavne, a opet impresivne instalacije zagrebačke kiparice Ide Blažičko, kao i modeli odjeveni u tradicionalna kimona.