Lexus NX 300h Executive

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Nakon luksuznih i poslovnih limuzina kojima je Lexus krenuo u život prije nešto više od četvrt stoljeća, s modelom RX ušao je i u segment lifestyle SUV-ova. Besprijekorne kvalitete i pouzdanosti, Lexusovi su modeli postali tražena roba, posebno u Americi i Velikoj Britaniji, a pogotovo na Otoku zbog izuzeća od naplate pri ulasku u centar Londona za hibridne aute. Hibridi su formula s kojom Lexus ima dugo iskustvo i ne čudi da gotovo svaki model u ponudi ima i hibridnu inačicu.

Danas predstavljamo jedan od najatraktivnijih – NX300h. Nekad se moglo prigovarati japanskim proizvođačima na nedostatku vizualnog identiteta, no to više nije slučaj. Već na prvi pogled upadljiva maska i LED dnevna svjetla u obliku slova L daju do znanja što vam se to približava. Izražene bočne linije i fluidno oblikovana stražnja svjetla pokazuju da se na NX-a stotine sati provelo u aerodinamičkom tunelu. Ista priča nastavlja se i unutra s upotrebom najboljih materijala, ali i dizajn je odrađen majstorski.

Kakav je iznutra?

Moderan izgled komandne ploče s instrumentima i mijenjanjem pokazivača punjenja/trošenja električne energije, koji u sport modu postaje mjerač okretaja, detalj su za sportski nastrojene vozače. Kombinacija vrlo meke kože s ostatkom high-tech interijera odlično se slaže, kao i mala ručica automatskog CVT mjenjača. Posebnu pohvalu zaslužuju sjedala, jer su pravi melem za leđa i teško se sjetiti auta u kojem nam je bilo toliko udobno.
lexus_nx_300h_01

Sportske ambicije NX-a nisu samo mrtvo slovo na papiru. Na njegovom stvaranju radila su čak četiri inženjera koji su se bavili ili radili u različitim kategorijama japanskih utrka. Stoga u zavojima nije glomazan i trom, već precizan i vozan. Dio zasluge za to otpada i na smještaj baterija hibridnog pogona koje su smještene u dnu karoserije pa snižavaju težište auta. Uz to, skoro je i idealan raspored težine u odnosu 51:49 sprijeda-straga. Motorizacija zaslužuje posebnu pažnju. Naprijed je benzinski motor s Atkinsovim ciklusom koji razvija 155 KS. On je uparen s elektromotorom koji razvija 143 KS i 270 Nm okretnog momenta. Obzirom da je ovaj NX imao pogon na sve kotače, na stražnjoj osovini nalazi se još jedan elektromotor od 68 KS i 139 Nm. On se uključuje samo po potrebi, a sve to i tijek energije iz ili u bateriju možete pratiti na ekranu.

Kakav je u vožnji?

Uz tu tehnologiju na kratkim relacijama možete voziti samo na struju. Vozilo samo kombinira koliko će se često uključivati benzinski motor, ovisno o modu u kojem vozite i težini desne noge. Iako zbog tri motora i baterija težina NX-a prelazi 1.9 tona, u vožnji se ta težina ne osjeća i tu su inženjeri-trkači odlično obavili posao. Ono što kvari dojam svakom sportski nastrojenom vozaču rak je rana svih hibrida, a to je CVT mjenjač. Iako ovaj dolazi s kick-down funkcijom, a u Sport modu nudi i predefinirane „brzine“ koje možete mijenjati sami, efekt skutera i dalje je prisutan. Netko možda voli dojam ubrzanja bez prekida kao u avionu, ali mi ne. Osjećaj da se zvuk, motor i ono što se događa s njime kada dodate gas ne pretvara u adekvatno ubrzanje, jednostavno nije recept koji se može prodati pod „sport“ nikome, osim možda amerikancima. Naravno, mi smo tu u manjini, jer osim što Europa nije toliko bitna Lexusu kao američko tržište, još su im manje bitna naklapanja raznih novinara koji bi htjeli ručni ili barem dobar DSG mjenjač. Valja reći da se NX može dobiti s ručnim mjenjačem, ali samo u verziji s dvolitrenim turbo benzincem.

lexus_nx_300h_02

U normalnoj vožnji gradom potrošnja na testu kretala se oko 7,5 litara, dok je na otvorenoj cesti moguće voziti sa svega pet litara benzina na 100 kilometara. To je svakako prednost i pohvala za Lexusova nastojanja smanjenja CO2 i  potrošnje.

Trebam li ga kupiti?

Ovakve aute ne kupuju entuzijasti, već liječnici, odvjetnici i slična klijentela i NX300h zadovoljit će takve apetite. Šminkerski SUV s hibridnim pogonom oduševit će ljubitelje gadgeta i definitivno je da će konkurirati recimo Range Rover Evoque-u i sličnim plemenitim igračima u ovoj klasi. S cijenom od 435.335 kn s metalik bojom i navigacijskim modulom jasno je da NX nije za svakoga, posebno ne za one kojima je svaka litra goriva važna. No, bitan je razvoj tehnologije i smjer kojim se Lexus odlučio ići.
lexus_nx_300h_04

O isplativosti kupnje je teško govoriti. 10-godišnje jamstvo na baterije i petogodišnje na cjelokupno vozilo bez ograničenja kilometraže dokazuju da po pitanju kvalitete nema brige. Ako vam se dopalo što ste vidjeli, javite se u Toyota Centar Zagreb, Velikopoljska 1 gdje ćete dobiti sve potrebne informacije i moći isprobati NX300h.

lexus_nx_300h_teh_podaci