Koenigsegg je najbrži auto u povijesti!

Tekst: Goran Vrhovec / Foto-video: Koenigsegg /effspot

Vjerojatno se sjećate da smo nedavno pisali o tome kako je švedski proizvođač egzotike uništio svega mjesec dana star rekord u ubrzanju 0-400 km/h i kočenju 400-0 km/h Bugattija Chirona za više od pet sekundi.

Sada kad se počelo šuškati da je Hennessey, kao vlasnik dosadašnjeg rekorda najviše izmjerene brzine za cestovni auto počeo s pripremama da „skine“ čarobnu oznaku od 300 mp/h (480 km/h), za pravu senzaciju pobrinuo se opet isti vlasnik Agere RS koja je posramila Chiron.

Uz pomoć svojeg zeta koji radi u filmskoj industriji, sretni vlasnik uspio je osigurati da lokalne vlasti na dva dana zatvore 17 kilometara „Highway 160“, autoceste između Las Vegasa i Pahrumpa. No, trebalo im je svega par sati da obave po što su došli. Da bi sve bilo po propisima, radila su se dva mjerena prolaza u oba smjera i onda se računao prosjek. Za to su bili zaduženi stručnjaci iz Racelogica, tvrtke koja brine o svim sličnim rekordima, kao i onima na Nordschleiffeu. Sve navedeno omogućilo je 1379 KS snažnoj Ageri da stvarno protegne noge svojeg twin turbo V8 motora od 5 litara kao nikad do sada.

koenigsegg_agera_rs_rekord_niklas

Već u prvom prolazu testni vozač Niklas Ljilja postigao je 284.55 mph, odnosno 455 km/h, da bi na povratku uspio postići 434.44 km/h boreći se s uzbrdicom i snažnim čeonim vjetrom. Prosjek ove dvije brzine je 277.9 mph (444.6 km/h), što je bolje od Bugattijevog rekorda s njihove Ehra Leisen staze iz 2010. kada su postigli 269.6 mph (432.32 km/h), koje je ubrzo nadmašio Hennessey Venom GT sa svojih 270.49 mph (433.32 km/h) izmjerenih u Kenedijevom svemirskom centru, ali samo u jednom smjeru.

koenigsegg_agera_rs_rekord_02

Po riječima samog Niklasa, već u prvoj turi kada je izmjereno tih 455 km/h uz pomoć vjetra u leđa Agera RS je bila u blokadi, tako da mu je bilo jasno da dalje od toga neće ići. No, ni ovakav prosjek nije mala stvar i time je Koenigsegg i službeno najbrži cestovni auto na svijetu. Što je sljedeće? Po riječima Christiana Von Koenigsegga, dokaz da Agera ide jednako dobro i po zavojima. Znači li to povratak na Nordschleiffe i skidanje novog rekorda koji je postavio 911 GT2 RS te na taj način osvajanje prvog mjesta u sve tri paradne discipline, nitko nije dao odgovor, no u zraku se moglo naslutiti…