KIA Sportage 1.7 CRDI 2WD EX Style

Tekst: Dubravko Kuleš

Da vas je netko prije 20 i koju godinu pitao želite li Kiju Sportage, vjerojatno biste ga šutke pogledali i produžili dalje. Deset godina kasnije biste možda zastali i pogledali o čemu je riječ.

Prije šest godina Sportage se iz neuglednog pačeta pretvorio u zavodnog ljepotana i, posebno u bakrenoj boji postao je omiljen među kupcima SUV vozila. Sportage četvrte generacije, ili ovaj koji upravo gledate, mnogi bi rado imali u svojoj garaži.

U dvadesetak godina Sportage je prešao ne baš lagan, ali svakako uspješan put. Od neprivlačne nepoznanice postao je predmet želja. Najnovija generacija, predstavljena na salonu u Frankfurtu u jesen prošle godine, stigla je ovoga proljeća i naše tržište. Ljepotan je postao još zavodljiviji, bolji, tehnološki napredniji, sigurniji, opremljeniji…

Testirani primjerak je prema cijeni, opremi i motorizaciji iz sredine ponude. Riječ je o Sportageu pokretanom 1,7-litrenim common rail dizelom, bogatim paketom opreme EX Style ECO, iznad kojega su još dva bogatija, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na prednje kotače. Zahtjevnijim kupcima KIA nudi Sportage s pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem, ali samo uz snažniji dvolitreni dizel sa 185 KS i cijenu od 260 do 355.000 kuna. Da, pogon na sve kotače može se dobiti i uz turbo benzinski motor s ručnim mjenjačem s dvije spojke i slobodno možemo reći jako, jako bogatim paketom opreme GT-Line. No, dosta razloga za zadovoljstvo nudi i testirani primjerak.

Prema pogledima slučajnih prolaznika Sportage je lijep i zavodan SUV. Izgleda dopadljivo, elegantno s dovoljnom količinom dinamičnosti. Površine i rubovi su zaobljeni, nema ni traga grubosti, ali rubovi blatobrana s crnom plastikom otkrivaju robusnost. Ta crna plastika se proteže po cijelom donjem rubu automobila. Kontrast crnoj plastici su sjajni okviri bočnih stakala i kromirani umetci na kvakama. Kad se približite automobilu s ključem u džepu retrovizori se automatski otklapaju i osvijetli se kvaka. Prednja svjetla su visoko postavljena, koriste xsenon tehnologiju i imaju opciju pranja. LED tehnologija je korištena za dnevna svjetla. Velika maska je karakterističnog i prepoznatljivog oblika. U EX Style opremi Sportage stoji na velikim 19-colnim naplacima i Continentalovim gumama. Izgleda odlično, a udobnost ne trpi više nego želite. Od dizajnerski uspješnih vanjskih detalja moramo spomenuti stražnja svjetla.

Unutrašnjost nije ništa manje dopadljiva od vanjštine i još više ističe koliko je KIA napredovala. KIA definitivno više ne želi biti jeftin nego automobil koji za uložen novac nudi mnogo više od konkurencije. Već je na prvi pogled primjetna kvaliteta materijala. Gornji dio ploče s instrumentima je od meke plastike, mada rub koji imitira prošiv želi zavarati i ostaviti dojam kože. Ljubitelji kože bit će zadovoljni upravljačem i bočnim stranicama sjedala. Kvaliteti izrade i spojeva ne može se uputiti ni najmanji prigovor i, ako baš želimo naći neku manu, onda je to tvrda plastika u donjim i manje vidljivim ili dostupnim dijelovima. Tipke i prekidači, a ima ih dosta, raspoređeni su jasno i neskrivena je njihova funkcija. Između čitkih analognih mjerača je 4,2 –inčni zaslon jasne i lijepe grafike s mnoštvom informacija o vozilu i vožnji. Kad smo kod zaslona spomenimo i onaj veći, 8-inčni za navigaciju, audio sustav i reprodukciju slike kamere za vožnju unatrag.

Dopao nam se i upravljač malog promjera koji daje osjećaj dinamičnije vožnje i lakšeg manevriranja. Sjedala su ugodna i ima dosta prostora sprijeda, ali i otraga. Prtljažnik nudi obujam od 491 litre plus 12 litara ispod dvostrukog dna. Preklope li se stražnja sjedala dobije se ravna podnica i 1480 litara obujma prtljažnog prostora. Koliko se KIA želi dopasti kupcu i pazi na detalje govori JBL-ovo ozvučenje u kojem se može fino uživati jer je izolacija dizelskog agregata sasvim zadovoljavajuća.

Možda pogled na 115 KS i 1,5 tonu mase ne ulijeva neko povjerenje u mogućnosti 1,7-litrenog motora, ali vožnja ovako motoriziranog Sportagea neće nikoga razočarati. Najvećih 280 Nm momenta na raspolaganju je već pri 1250 i traje do 2750 okretaja. Za tekuću i ugodnu vožnju sasvim u redu. Sportage 1.7 CRDI s lakoćom vozi 160 km/h, tek će malo problema s biti s elastičnošću na auto cesti. Mjenjač je ugodan s dugačko proračunatim stupnjevima prijenosa, posebno šestim koji je namijenjen štedljivoj vožnji. Na auto cesti smo trošili devet litara, u gradu malo više od osam, a prosjek testa je završio s 8,2 litre.

Kombinacija ručnog mjenjača, manjeg dizela i pogona na prednje kotače bit će čest, možda i najčešći izbor kupaca. Rjeđi su oni koji će platiti preko 300.000 kuna za Sportage zbog AWD pogona ili automatskog mjenjača, još rjeđi će odabrati turbo benzinac, dok će se oni koji žele u startu uštediti, a ne prelaze veliku kilometražu možda ipak prednost dati 1,6-litrenom GDI benzincu i potrošiti manje od 200.000 kuna.

Testirani Sportage košta 239.990 kuna. Nije baš malo, ali rekli smo da KIA više ne želi biti jeftina. S obzirom što sve Sportage 1.7 CRDI s prednjim pogonom i EX Style Eco opremom nudi, ne možemo reći niti da je skup. Da je dobar, iza toga stojimo.