KIA Cee’d 1.6 CRDi GT-Line

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Upravo je obilježena deseta godišnjica kako je Peter Schreyer zasjeo na vrh dizajnerskog odjela Kije. Rezultati toga vidljivi su svuda oko nas. KIA modeli, koje se nekad kupovalo jer su bili jeftini, sada spadaju u najljepše i najpouzdanije automobile koje možete kupiti. Dokaz tome je da je skoro svaki model unazad par godina osvojio nagrade za dizajn, a tu je naravno i njihovo 7-godišnje jamstvo.

Naravno, puno toga se promijenilo u deset godina pa tako Cee’d, jedna od okosnica KIA programa, sa svojom drugom generacijom nudi sve kvalitete koje očekujemo od današnjeg kompakta. I još ponešto više od toga. Kako je i ta druga generacija na tržištu već dosta dugo, Cee’d je doživio redizajn koji se uglavnom sveo na par detalja izvana i poboljšanje materijala u interijeru. Uvijek smo mišljenja da su upravo redizajnirani modeli najbolje kupnje, jer su sve „dječje bolesti“ novih modela izliječene kroz povratne informacije od novinara i kupaca, ali i servisa koje se skupljaju diljem svijeta.

A da je Cee’d uspješan i kod nas najbolje govori podatak da je u prošloj godini najviše privatnih kupaca u ovoj kategoriji izabralo upravo taj model. Kako se Kijin portfelj širi novim modelima, tako se i postojeći modeli nude u više varijanti, i pritom ne mislimo samo na karoserijske izvedbe. Uspjeh koji je doživio Pro_cee’d kao mladenačko-sportska izvedba s troja vrata nastavljena je i u drugoj generaciji. Ipak,  netko se sjetio i da običan petvratni kompakt ne mora biti uobičajen (ili dosadan), već može nuditi i atraktivniji izgled i bolja vozna svojstva, a bez prevelikog napada na vaš džep. Upravo je takve vozače, koji su vjerojatno nekada vozili jurilice, KIA odlučila počastiti GT Line izvedbom, koja nimalo ne skriva svoje sličnosti s top modelom Cee’d GT. Od njega je „posuđen“ prednji dio s četiri LED maglenke u obliku kockica leda, veliki usisnik zraka te atraktivna bijela boja s crnim kontrastima. Stražnji dio krase dvije ispušne cijevi, difuzor koji to ipak nije te uspravno postavljene maglenke pa bi slabije upućeni doista mogli zamijeniti ovaj Cee’d za jačeg brata od 200 i nešto konja.

kia_ceed_1-6_crdi_gt_line_2

Šteta je da u interijeru nije dodano par detalja da se i iznutra osjeti taj sportski duh. Tamo je sve dosta crno ili  sivo, samo karirani uzorak i bijeli detalji na sjedalima razbijaju monotoniju iznutra, kao i bijeli prošivi, no par crvenih ili srebrnih detalja bitno bi podiglo dojam. Ovjes kod svakog Cee’d-a je solidno složen, s McPherson ramenima sprijeda i nezavisnim ovjesom straga. Koliko god ova verzija koketirala sa sportom, ovjes je prvenstveno ugođen na udobnost i to je vrlo izraženo. Ponašanje u vožnji (pa i bržoj) je sigurno, o tome ne treba dvojiti, no u usporedbi s primjerice Focusom ili Golfom, Cee’d se osjetno više naginje u zavojima. No, zato loše prometnice podnosi puno bolje, mirnije ide preko rupa ili neravnina i ako često vozite djecu, sa Cee’d-om ćete sigurno mirnije putovati.

kia_ceed_1-6_crdi_gt_line_1

Još jedan važan detalj po pitanju općeg dojma koji ne slijedi atraktivnu karoseriju je motor. Riječ je o već dobro znanom i stalno dotjerivanom 1,6-litrenom dizelašu, koji sada u najjačoj verziji kao što je ova ima 136 KS. I dok to nije nimalo loša brojka obzirom na zapreminu (Hondin 1.6 ima 120 KS), osjećaj u vožnji to ne potvrđuje. Iako mu do stotke treba manje od 10 sekundi, sam razvoj snage vrlo je mekan i nema se dojam da turbo zaista radi punom snagom. Kako je ono što osjetite u leđima kada stisnete gas zapravo okretni moment, Cee’d-ovih 280 Nm raspoloživih u rasponu od 1500-3000 ipak zaostaju za Hondinih 300, tim više što se nakon 3000 okretaja sve usporava. No, i sam način razvijanja snage je ponešto drukčiji i sve to utječe na dojam. Mjenjač je dobro posloženih omjera i dosta je precizan, ali sve do jedne granice koju ne smijete prijeći prilikom mijenjanja brzina. Ako ste prebrze ruke, dogodit će se budete prebrzi za njega i njegove sinhrone. No, tu govorimo o ekstremnim slučajevima, jer u normalnoj vožnji sve „klapa“ bez greške.

Što se tiče potrošnje, na otvorenoj cesti smo uspjeli doći na manje od šest litara, dok u gradu morate računati sa sedam ili nešto malo više. Nisu to loše brojke, no nisu ni rekordne i dokaz su da je ovaj motor stigao do svog maksimuma po pitanju razvoja.

kia_ceed_1-6_crdi_gt_line_3

Kao top model u ponudi, ako izuzmemo pravi GT, ovaj Cee’d nudi više nego solidnu opremu, sigurnost i već tradicionalno jamstvo od sedam godina kojim se još uvijek nijedan drugi proizvođač ne može pohvaliti. Sve to jasno govori da je investicija u Cee’d dosta mudra odluka, tim više što je držanje cijene kod KIA modela puno bolje nego što je to bilo nekada. Upravo duga garancija i dobra iskustva vlasnika razlog su za to, pa se i 169.686 kn koliko morate izdvojiti za testirani model s navigacijom ne čini kao pretjeran iznos. Ako volite atraktivne aute koji pritom ne moraju nužno imati sportske gene, onda svakako isprobajte Cee’d GT Line.

Za: atraktivan izgled, bogata oprema, prostrana kabina, vrlo udobna vožnja, garancija
Protiv: dojam snage motora, premekan ovjes za iole sportskiju vožnju

kia_ceed_1-6_crdi_gt_line_teh