Jeep Grand Cherokee 3.0 CRDi Overland
Prošlo je više od dvadeset godina otkada je prvi Grand Cherokee stigao u Hrvatsku. Mnogi među nama sjećaju se pomame za ovim, od tada najluksuznijim terencem iz Jeepovih pogona.
Jeep je do tada uglavnom bio poznat po svojim hard core terencima poput Wranglera i Sahare, direktno proizašlim iz legendarnog Willysa, no očito se netko (pametno) sjetio da postoji publika koja bi htjela luksuzno veliko vozilo s kojim nije problem otisnuti se i izvan asfalta. Uostalom, Range Rover je to napravio dvadeset godina ranije, i dokazao da ni aristokratima nije naodmet imati velikog terenca na raspolaganju.
Kakav je iznutra?
I tako, nekoliko generacija kasnije, nakon preuzimanja od strane FIAT-a, Jeepovi su modeli dodatno prilagođeni europskom ukusu. Izvana nije bilo revolucionarnih pomaka, nije ih ni trebalo biti (na novom modelu prva i jedina razlika koju ćete primijetiti iz prve su nova HID svjetla koja karakteriziraju novi Grand). Ono što je važno nalazi se unutra, u kabini, gdje su talijanski dizajneri napravili pravo čudo u odnosu na stare američke modele. Sjećamo se nemarno razbacane imitacije drveta i loše plastike koja je uništavale dojam kakav je Grand trebao pružiti svojim vlasnicima, i koje su pokazivale zašto je Grand bio upola jeftiniji od plavokrvnog britanskog konkurenta. Danas to više nije slučaj, jer je kabina ukusno uređena u obilju pomno odabrane kože, s taktilnim materijalima kakve i očekujete u automobilu skupljem od pola milijuna kuna. U interijeru, kao što smo rekli, talijani su napravili dobar posao i izdigli Grand na potpuno novu razinu za proizvod koji dolazi iz Amerike. Od više vrsta koža, vrhunskog infotainment sustava koji funkcionira preko velikog 8.4 inčnog zaslona, manjeg 7 inčnog smještenog između instrumenata (samo za vozača) sve je podređeno vozaču i suputnicima kako bi im boravak u Grandu bio što ugodniji.
Kakav je u vožnji?
Ono što se ne vidi ni iznutra jesu noviteti po pitanju mehanike. Od moderniziranog trolitrenog dizelskog motora koji sad razvija 250 KS i moćnih 570 Nm, preko potpuno novog osamstupanjskog automatika koji će dodatno pomoći performansama, ali i niskoj potrošnji, pa do novog 4×4 pogona nazvanog Quadra Drive II i Quadra Lift zračnog ovjesa s kojim možete prilagođavati visinu vozila trenutnim uvjetima u kojima vozite. Da idemo u detalje svakog od tih noviteta uzelo bi previše vremena i prostora, no ono što možemo reći je da je novi Grand ono što je oduvijek trebao biti, uvjerljiva krstarica za gutanje kilometara, ali i više nego sposoban terenac ako se ikada usudite izvesti ga van asfaltiranih prometnica.
Ako i kada se na to odlučite, Grand će vas sigurno provesti do civilizacije, bez obzira u kojim uvjetima ste se odlučili za tu avanturu. Vrlo jednostavan sustav odabira podloge po kojoj se krećete zove se Selec-Terrain i automatski podešava prebacivanje snage na kotač s najviše gripa kao i postavke ESP-a, ovisno po čemu se vozite, koji putem ABS-a koči svaki pojedini kotač kako ne bi proklizavao. Zračni ovjes omogućava i podešavanje visine od podloge i to u, ni manje ni više, nego pet različitih nivoa pa će tako biti optimalno aerodinamičan na autocesti, a maksimalno visok pri prelasku oštrog stijenja. Valja spomenuti i činjenicu da se ovaj Grand konačno vozi kako treba pa pri nailasku na neravnine na asfaltu više nemate osjećaj kao da šasija vodi svoj život, a karoserija ju slijedi sa zadrškom.
Trebam li ga kupiti?
Velika rezerva snage i odličan mjenjač, koji po prvi puta nudi i ručice na upravljaču za ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa, također su dokaz da je novi Grand rađen i za europsko tržište. Europljanima je važno ponašanje u vožnji, i moramo reći da se težina i dalje osjeća, ali novi zračni ovjes sve dobro drži pod kontrolom i ako ste u dilemi između klasičnog ovjesa koji se nudi s jeftinijim verzijama i zračnog, nemojte štedjeti. Kada već iskrcavate takav novac, onda sigurno možete izdvojiti još malo da imate zaista kompletan Grand Cherokee.
Overland će vas unazaditi za 571.474 kn, što ni u jednoj varijanti ne možemo reći da je malo, ali za ono što dobivate je svakako povoljno, posebno ako gledate koliko košta slično motorizirana njemačka konkurencija, a da onu s Otoka ni ne spominjemo. Činjenica je da Grandu još nedostaje par detalja da bi se ravnopravno uhvatio u koštac s takvima, ali isto tako, ako realno gledate, nemate mu što ni zamjeriti.
Za Respektabilan off-roader s brdom opreme, odlična krstarica ako ima zračni ovjes
Protiv Ne postoji opcija za 7 sjedala, interijer puno bolji nego prije, ali još kaska za vodećima u klasi