Jeep Compass

Tekst: Goran Vrhovec

Na vrhu zagrebačke gore, na prohladnih 10 stupnjeva održana je prezentacija novog Jeep Compassa. Potpuno drugačiji od prethodnika, novi Compass nastao je na modificiranoj platformi manjeg brata Renegadea, dok je vizualni identitet preuzeo od najvećeg brata, luskuznog Grand Cherokeeja. Duljinom od 439 cm smješta se između Renegadea i „običnog“ Cherokeeja.

I čini se da je ovaj miks izuzetno uspješan, barem što se tiče prvih reakcija, jer Compass djeluje moćno i otmjeno. No, u skladu s imenom koje nosi ne nudi samo šminku kao većina konkurenata, već i prave off road mogućnosti. Još kad se uzme u obzir da se Compass može dobiti za manje od 200.000 kn, točnije 196.500 kn, vrlo je vjerojatno da će ga doći isprobati i oni koji nisu nikad sanjali da bi jednog dana mogli voziti Jeep.

novi_jeep_compass_02

Osnovne izvedbe nude se s prednjim pogonom, ali za pravi doživljaj Jeepa treba posegnuti ipak za nekom 4×4 izvedbom. Active Drive i Active Drive Low sustavi su koje nude te verzije i s kojima se bezbrižno možete uputiti i negdje van asfalta, u prirodno okruženje pravih terenaca. Zahvaljujući Select Terrain sustavu koji znamo iz Granda, vrlo je jednostavno odabrati idealan mod za vožnju obzirom po kojoj se podlozi krećete. 9-stupanjski automatski mjenjač uvijek ima spreman idealan prijenosni odnos za sve normalne prilike, no ako ni to nije dosta, onda na scenu stupa reduktor koji prijenos skraćuje 20 puta pa time nudi ogroman okretni moment za izvlačenje i u najtežim uvjetima.

novi_jeep_compass_03

Ipak, kao i svi terenci ove klase, vrlo je vjerojatno da će Compass prvenstveno krstariti gradovima i da će mu najveći napor biti penjanje na rubnjak prilikom parkiranja. Takvim će vlasnicima više značiti informacija da su materijali u unutrašnjosti vrlo kvalitetni i da infotaniment sustav može doći s 5 ili 8.4 inčnim ekranom u boji (kod Limited i Trailhawk izvedbi) te da ima podršku za Apple CarPlay i Android Auto sustave mobilnih telefona.

U ponudi su poznati motori, 1,6-litreni Multijet od 120 KS kao ulazni motor kod dizelskih izvedbi te Multijet dvolitraš od 140 u 4×4 Limited izvedbi ili 170 KS u top modelu Trailhawk. Od benzinskih izvedbi tu su 1.4 M-Air od 140 i 170 KS u Limited varijanti. Dva najslabija motora, dizel od 120 i benzinac od 140 KS mogu se dobiti samo u varijantama s prednjim pogonom i ručnim šeststupanjskim mjenjačem.

novi_jeep_compass_01

Očekuje se da će najveća potražnja biti za 2.0 Multijet 4×4 Limited varijantom koja košta 275.154 kn s ručnim i 302.761 kn s automatikom, zahvaljujući našem sjajnom sustavu obračuna trošarina. Ipak, za one brze, tu je izvrsna prilika za Launch Edition opcijom gdje se gotovo sve to isto dobije za 289.871 kn. Prvih pedesetak automobila je već tu za sve koji žele iskoristiti priliku, pa požurite do Autocommercea.