Jeep Compass stiže prije ljeta
Foto: FCA
S današnji danom u Europi je počela prodaja novog Jeep modela Compass. Ovaj potpuno novi i vrlo atraktivni pripadnik Jeep obitelji ozbiljno namjerava izbiti na sam vrh među kompaktnim SUV modelima svojim nenadmašnim off-road svojstvima, izuzetnim voznim karakteristikama i prepoznatljivim Jeep izgledom.
Compass nudi kombinaciju atributa koji uključuju prepoznatljiv, a opet moderan Jeep izgled, legendarna i u klasi najbolja vozna svojstva izvan asfalta, izuzetnu dinamičnu vožnju po asfaltu i čitavu silu naprednih tehnologija povezivosti i sigurnosti.
Novi Compass ključni je model u portfoliu Jeepa s kojim će ovaj klasični proizvođač pravih terenaca ozbiljno zagristi u vrlo primamljivo tržište kompaktnih SUV modela koje i dalje raste nezaustavljivom brzinom. Do 2020. godine u svijetu se očekuje prodaja 7.5 milijuna ovakvih vozila, odnosno rast od 20% u odnosu na danas. Samo u Europi to znači da se danas prodaje oko 1.6 milijuna kompaktnih SUV-ova a 2020. ta će brojka iznositi oko 2 milijuna.
Kako bi se zadovoljili zahtjevi kupaca diljem svijeta nudit će se četiri motora (dva benzinska i dva dizelaša), što će u kombinaciji s ručnim ili automatskim mjenjačima činiti osam kombinacija pogona. Tu su još i četiri konfiguracije opreme: Sport, Longitude, Limited i kao vrh ponude po pitanju opreme, udobnosti, ali i dodatnih tehničkih mogućnosti – Trailhawk, za one koji zaista žele neprikosnoveni terenac kakvog nema u ovoj klasi.
S Compassom Jeep završava svoju ponudu kojom je sada prisutan u svim segmentima SUV tržišta. Smatra se da će Compass biti vrlo zanimljiv europskim kupcima zbog kombinacije Jeepovog legendarnog 4×4 pogona i pravih off road svojstava s prepoznatljivim dizajnom i širokom ponudom tehnologija koje su lake za korištenje, a omogućavaju sigurnu, udobnu i zabavnu svakodnevnu vožnju.
Da hvale po pitanju 4×4 pogona nisu bez argumenata pokazuju i dva napredna, inteligentna 4×4 sustava: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low s reduciranim odnosom pogona 20:1 za najteže terene. U oba sustava snaga se može prenijeti 100% na samo jedan kotač ako za time bude potrebe, što znači da se i sa samo jednim kotačem na čvrstoj podlozi možete izvući iz teške situacije. Za štednju goriva inteligentni sustav isključuje po potrebi stražnju osovinu, ali koja se opet uključuje automatski čim za time bude potrebe. Svi modeli nude i 4×4 lock „zaključavanje“ tako da u svakom trenutku imate pogon na sve kotače. Poznati Jeep Selec-terrain sustav nudi četiri moda vožnje: Auto, Snow, Sand i Mud dok Trailhawk nudi još i Rock mod za puzanje po tvrdim stijenama te dodatnih 2.5 cm višu karoseriju uz par dodataka za off road vožnju.
U Europi će se Compass moći dobiti s jednim benzinskim i dva dizel motora te pet varijacija. Osnovni benzinac je znani 1,4-litreni MultiAir2 od 140 KS i 230 Nm, šest brzinskim ručnim mjenjačem i 4×2 pogonom. Jača verzija od 170 KS istog agregata zadužena je za pogon modela s pogonom na sve kotače u kombinaciji s automatskim mjenjačem od 9 brzina.
Dizeli počinju s 1,6-litrenim MultiJet agregatom od 120 KS i 320 Nm za verziju 4×2 i ručnim mjenjačem, dok se dvolitraš od 140 KS i 350 Nm nudi za verziju s pogonom na sve kotače uz odabir ručnog ili automatskog mjenjača. Vrh ponude predstavlja isti agregat, ali sa snagom od 170 KS nudi se samo u verziji s pogonom na sve kotače i automatikom za Trailhawk model s reduktorom.