Infiniti Q30 2.2 AWD Sport

Tekst: Goran Vrhovec

Za Infiniti bismo mogli reći da je premium odjel Nissana, nešto kao Lexus u odnosu na Toyotu. U osamdesetim godinama prošlog stoljeća japanski su proizvođači osim iznimno pouzdanih i pristupačnih automobila poželjeli i nešto više. Tako su nastali spomenuti brendovi, sa željom da se pridobiju i kupci veće platežne moći.

Skoro trideset godina kasnije, Lexus je poznat diljem svijeta, no s Infinitijem je ponešto drugačija priča. Tek odnedavno prisutan je primjerice u Velikoj Britaniji, a pravo osvajanje Europe tek mu predstoji. U tom nastojanju svakako će mu pomoći novi model Q30, luksuzni kompakt namijenjen onima koji traže nešto drugačije. Time se približava znatno širem krugu kupca od onih koji su do sada kupovali Infinitijeve SUV modele ili sportske limuzine.

Za japanske se proizvođače dugo tvrdilo da rade odlične aute, ali da im je dizajn najblaže rečeno –  dosadan. Nekad bilo, više sigurno nije tako. Teško nam se sjetiti atraktivnijeg kompakta od Q30. Izuzetno mišićave linije, izraženi blatobrani, agresivna njuška, sve su to atributi koji krase najmanji Infiniti i nitko po tome ne bi pogodio na kojem se autu bazira. U tu se sliku savršeno uklapaju i prelijepi  kotači od 19 inča, obuveni u Run flat gume, što znači dvije stvari – da nema rezervnog kotača u prtljažniku, ali i da je vožnja nešto tvrđa. No, kada ste već odabrali verziju Sport, s 15 mm nižom karoserijom i 7% tvrđim oprugama od serijskih, onda vam vjerojatno udobnost vožnje nije prioritet. Kad smo već kod ovjesa, recimo da je Infiniti isprobao ni manje ni više nego 50 različitih postavki tvrdoće u fazi testiranja Q30 pa je logično za pretpostaviti da je ovo idealan kompromis. No, vjerojatno ga nisu testirali na našim cestama…

Kakav je iznutra?

Ipak, pravi doživljaj premium proizvoda počinje iznutra, gdje ni najveći optimisti ne očekuju takvo uređenje. Luksuzna Alcantara proteže se gdje god vam oko seže, a tamo gdje je nema mijenja ju koža i aluminij. Interijer malog Infinitija nedvojbeno pokazuje kakvoj klijenteli se obraća. Ipak, oni iskusniji prepoznat će i neki poznati detalj, poput instrumentne ploče ili klima uređaja kakve smo susretali u novim Mercedesima. Naravno, ništa nije slučajno pa se tako za Q30 Infiniti obratio Mercedesu i u suradnji s njemačkim proizvođačem napravio ovaj zaista poseban auto. Osnove mehanike preuzete su s A klase, iako je Q30 dulji 14 centimetara, no međuosovinski razmak ostao je istih 270 cm. I pogonski sklop preuzet je od njemačkog proizvođača pa tako testirani model pokreće dobro znani 2,1-litreni dizel od 170 KS koji pod oznakom 220 CDI pokreće brojne Stuttgartske modele. I automatski mjenjač sa sedam stupnjeva znan pod imenom 7G-tronic našao je svoje mjesto u Q30.

Pozicija sjedenja je perfektna i vrlo je lako naći idealnu poziciju, čak i ako imate dva metra. Ono što bi moglo biti bolje je duljina sjedećeg dijela, jer je prekratak i za prosječno visokog vozača. Ako vam to jako smeta, postoje i opcije s drugačijim sjedalima. Putnici straga neće bit tako raskošno smješteni kao oni u prvom redu, a i osjećaj je puno klaustrofobičniji zbog manjih staklenih površina te tamnog uređenja kabine. Ipak , očekuje se da će ovakav kompakt voziti samci ili mlade dobrostojeće obitelji pa onda to neće biti problem.

Kakav je u vožnji?

350 Nm koji su na raspolaganju uvijek su raspoloženi za agilniju vožnju i mjenjač se dobro slaže s time, posebno u D modu. Ako poželite maksimalnu kontrolu, na volanu su polugice za ručno mijenjanje stupnjeva. Da bi uvijek bili sigurni, ovisno o situaciji na kolniku, na stražnju osovinu prebacit će se do 50% snage, tako da ćete i na skliskim cestama sigurno stići na odredište. Odlično oblikovan volan sjajno sjedi u rukama i mami na bržu vožnju, što motor i omogućava jer mu do stotke treba svega 8,5 sekundi. Ipak, ne bi išli tako daleko da ga nazovemo jurilicom jer je za to preotmjen, no definitivno vam s njim neće biti dosadno. Mercedesov motor poznat je po dosta glasnom radu u nižim režimima rada, ali i vrlo umjerenoj potrošnji koja se u gradu kreće oko 8,5 litara, dok na otvorenom uz nježniju nogu možete komotno voziti sa 6 litara. Dobro ugođen pogonski sklop omogućava krstarenje autocestom s nešto više od 2000 okretaja gdje je glavni izvor buke šum vjetra, a ovisno o podlozi i guma koje s dimenzijama 235/45 sigurno pružaju popriličan otpor kotrljanju.

Trebam li ga kupiti?

Ukratko, riječ je vrlo atraktivnom modelu koji bi sigurno zaintrigirao mnoge šminkere. Zašto šminkere? Zato jer testirani model s doplatom od 15-ak tisuća kuna za Bose premium audio i Infiniti navigaciju košta više od 400.000 kuna, što je za jedan kompakt, pa i ovako luksuzan, poprilična svota novaca. Ako ne morate imati top model, a želite biti drugačiji od svih, ulazak u Infiniti svijet počinje na 255.386 kn.

Za: sjajan dizajn, sportski izgled, izuzetno luksuzan interijer, snažan, a štedljiv motor
Protiv: skučena stražnja klupa, visoka cijena

Infiniti_Q30_2.2_D_AWD_teh