Hyundai Tucson

Nasljednik vrlo uspješnog ix35 vratio se svom „starom“ imenu, koje je vjerojatno puno prihvatljivije prosječnom američkom kupcu nego tamo neke „brojke i slova“. No, staro ime je jedno, a novi model je nešto sasvim drugo.
Usprkos američkom imenu, novi Tucson prilagođen je maksimalno europskom tržištu i trebao bi biti pravi pokazatelj svega što Hyundai može napraviti za zahtjevne kupce Starog kontinenta. Čak 12 verzija Tucsona stoje na odabir kupcima, s različitim benzinskim i dizelskim motorima, pogonom na prednje ili sva četiri kotača, ručnim ili automatskim mjenjačima. Cijene se kreću od 159.990 kn pa do 309.990 kn. Raspon je širok, što znači da će skoro svatko naći neki Tucson koji bi mu odgovarao po pitanju budžeta, a već i početna verzija,1.6 GDi iStart sa 132 KS snažnim benzinskim motorom nudi solidne performanse i bogatu opremu kakvu očekujemo od automobila ove klase: šest zračnih jastuka, ESP, Hill-Holder, DBC sustav pomoći pri kočenju nizbrdo te aktivni poklopac motora za zaštitu pješaka. Početna verzija ima i progresivan servo upravljač, putno računalo, audio sustav s ekranom od 3,8 inča i kontrolama na upravljaču, ručni klima uređaj, 16-inčne kotače i LED dnevna svjetla. Već slijedeća oprema iLike ima automatski klima uređaj, parking senzore, grijana prednja sjedala, Buletooth, tempomat, kožni volan, maglenke, krovne nosače, kotače od 17 inča itd. Upravo to je paket za koji se vjeruje da će nositi Tucson na našem tržištu.Od motora, najviše se očekuje od 1.7 dizela sa 116 KS te većeg dvolitraša koji dolazi u dvije razine snage, 136 i 184 KS.
Dizajn potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za brojne KIA-e i Hyundaie zadnjih generacija koje su redom osvajale nagrade za najbolji dizajn. Svi detalji na vanjštini doći će do izražaja ovisno o boji koju izaberete, iz palete od 11 boja koliko Hyundai nudi za Tucson. Interijer je vrlo moderan i nudi osim lijepog izgleda i funkcionalnost te iskoristivost. Jedan je od najprostranijih SUV-ova u klasi, s prtljažnikom od 513 litara u normalnoj konfiguraciji pa sve do 1503 litre s oborenim stražnjim naslonima. Osim na izgled i funkcionalnost, visoko na listi prioriteta bila je sigurnost, što se vidi iz već spomenute bogate serijske opreme u kojoj ne nedostaje ništa od značaja za sigurnost, a tu su i brojni dodaci koji povećavaju aktivnu sigurnost. O pasivnoj dovoljno govori pet zvjezdica na EuroNCAP-u koje je Tucson osvojio jesenas. Spomenimo još i aktivni poklopac motora koji se aktivira u slučaju naleta na pješaka, čime se smanjuje mogućnost ozljeda.
Treba spomenuti i da je za Hyundai u Hrvatskoj počelo novo doba, s novim zastupnikom. Nakon pola godine praznine Hyundai Hrvatska d.o.o. nastavlja s aktivnostima po pitanju prodaje i održavanja Hyundai modela na našem tržištu. Uz postojeću mrežu otvorena su i nova tri centra u Splitu, Puli i Zagrebu (Sesvete). Vjerujemo da će ova polugodišnja pauza biti ubrzo zaboravljena i da će Hyundai i dalje biti u samom vrhu po pitanju prodaje, što po paleti modela svakako i zaslužuje.