Hyundai i40 1.7 CRDi 7DCT Comfort
Tekst: Goran Vrhovec
Kada smo prvi put vozili i40 prije nekoliko godina, jedan motor u ponudi i loš mjenjač u kombinaciji s visokom cijenom nisu bili pravi mamac za kupce. Sada su stvari potpuno drukčije…
Prošlo ljeto kad smo vozili Elantru rekli smo da je ona jedno od najugodnijih iznenađenja prošle godine. Odličan 1,6-litreni dizelski motor od 136 KS, vrlo udobna vožnja, prostrana karoserija i više nego korektna cijena uz petogodišnje Hyundaievo jamstvo stavljaju je na vrh ponude u klasi obiteljskih limuzina kakve hrvatski kupci vole. Ako trebate auto za tvrtku s kojim ćete štedljivo gutati kilometre na autocesti i pritom bez kompleksa prevesti poslovne partnere na ručak, onda će vam ipak trebati nešto više. Trebate i40.
Obzirom na dosta loša iskustva koja smo imali s i40 kada se pojavio, odnosno starim automatskim mjenjačem koji je uspješno suzbijao bilo kakav pokušaj normalne vožnje, jedva smo čekali isprobati novi 7DCT mjenjač. Do nedavno kod kretanja gradom, ali i na otvorenoj cesti prilikom pretjecanja, sporost i lijenost starog automatika djelovala je katastrofalno za svakoga, osim možda za taksiste. No, i cijena od skoro 250.000 kuna koliko je tada koštao i40 u jedinoj izvedbi kojoj se mogao dobiti (1.7 CRDi, automatik, karavan) bilo je jednostavno previše. Koliko na dojam auta djeluje mjenjač, najbolje smo osjetili kada nam je na test došao novi i40 – i to u limuzinskoj varijanti.
Osim što je po gabaritima (duljina 4.75 m) prava limuzina srednje klase, niska silueta mu daje skoro coupeovsku liniju. No, da Hyundai sa svakom svojom novom generacijom napreduje vidi se i po interijeru. Plastike u unutrašnjosti više nisu onako tvrde, sve je oblikovano sa stilom i ukusom, a bogatstvo opreme koje nudi i40 teško da će ijednu želju ostaviti neispunjenom. LED svjetla sprijeda i straga dodatno podižu cijelu priču već na prvi pogled. Motor je i dalje samo jedan (1.7 CRDi) koji sada razvija 141 KS, no glavni adut ovog i40 je mjenjač 7DCT, odnosno sedambrzinski automatik s dvije spojke. Čak i uz taj odličan mjenjač i40 košta manje od 200.000 kn. Moramo priznati da nam se teško sjetiti nekog auta u ovom cjenovnom rangu koji nudi takvo bogatstvo opreme, nisku potrošnju, udobnost na duge staze i ponavljamo – petogodišnje jamstvo.
U interijeru stvari su u skladu s vremenom pa umjesto klasičnih instrumenata imate 4.3 inčni TFT displej u boji, dok je za upravljanje infotainment sustavom i za navigaciju namijenjen 7 inčni ekran na središnjoj konzoli. Posebna je pažnja posvećena uređenju interijera (tri boje sjedala) i usklađivanju materijala i boja. Uz to, tu je i premium audio sustav sa šest zvučnika i subwooferom ako poželite ugođaj koncertne dvorane u autu. Ako imate sportskih ambicija moguće je dobiti i sportski profilirana sjedala, no samo u crnoj boji interijera. Mnoštvo pretinaca i hlađeni pretinac za rukavice garancija su da i na dugim putovanjima stvari neće letjeti po kabini i da će piće ostati hladno.
Upravo su duga putovanja ono gdje Hyundai i40 blista. U prva dva dana testa vozili smo se po gradu i tada nam je potrošnja bila 7,3 litre. Mjenjač odlično predviđa što želite napraviti i kako vozite pa nema problema s krivim odlukama i „zašaltavanja“ koja se znaju dogoditi nekim drugim automobilima s automatskim mjenjačima. Vožnja je opuštena kako i pristoji limuzini. 340 Nm koliko razvija 1,7-litreni dizelaš više su nego dovoljni za solidan tempo i ubrzanja na semaforu ako se za tim ukaže potreba.
Nakon što smo u dva dana napravili 200 km po Zagrebu, krenuli smo u Beč. Autocesta je mjesto gdje se i40 osjeća kao riba u vodi. Iznimno dobra zvučna izolacija omogućava tihi govor u kabini i na 160 km/h, kao i uživanje u glazbi ako ste sami. Ono što najviše impresionira je kontrola karoserije u brzim zavojima gdje nema pretjeranog naginjanja, bez obzira što je prvenstveno stvoren za udobnu vožnju. Druga stvar koja nam se dopala je doseg. Zahvaljujući velikom spremniku goriva, nakon 200 km gradske vožnje, odlaska u Beč i natrag, pri povratku u Zagreb imali smo doseg veći od 150 km. Prilično impresivno, ali i dokaz da se na otvorenoj cesti možete zaista voziti s potrošnjom od pet litara. Pa ako ne volite česte posjete benzinskim pumpama, i40 je svakako idealan auto za vas. Kada s autoputa skrenete na normalne ceste, tipa D1, onda će automatski mjenjač opet doći do izražaja. Odlično „čita“ misli vozača i uvijek ima spreman odgovarajući stupanj prijenosa. Ukoliko vas baš primi želja za jurnjavom, iza upravljača su polugice kojima možete ručno birati između dostupnih sedam stupnjeva prijenosa. Isprobali smo i to, no ipak mislimo da mu najbolje odgovara vožnja u standardnom D modu. Iako, ne bismo se odrekli polugica jer kad treba pretjecati ili kočiti pred zavojem, dobro je što se može ručno šaltati naniže, i na taj način uz kočnice kočiti i motorom.
Kao i svi novi modeli Hyundaia, tako će se i i40 izgledom, ali i svojstvima dopasti europskim kupcima. Obzirom na sve što smo naveli, od visoke tehnologije, preko bogate serijske opreme, snažnog i štedljivog motora do sjajnog automatskog mjenjača, i ne zaboravimo, puno prihvatljivije cijene nego što je to bilo ranije, i40 predstavlja sjajnu ponudu. 9 zračnih jastuka dodatni su jamac sigurnosti. Bez obzira trebate li auto za obitelj (karavanska izvedba je 10.000 kn skuplja) ili za posao, u okvirima budžeta od 200.000 kn mislimo da nema boljeg automobila. Duga garancija, kao i predvidivo dobro držanje cijene te pouzdanost po kojoj je Hyundai poznat, dodatno olakšavaju odluku.
Za: prostrana kabina, privlačan izgled, bogata oprema, snažan i štedljiv motor, odličan automatski mjenjač, iznimno veliki doseg s punim spremnikom, više nego konkurentna cijena
Protiv: samo jedan motor u ponudi